مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

هشدار مجدد هوای سیل فیروزکوه/ گردشگران در این مناطق توقف نکنند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از ادامه وضعیت نارنجی هواشناسی در فیروسکوه خبر داد و گفت: گردشگران در کنار رودخانه های این شهرستان توقف نکنند.

حامد یزدی مهر روز پنجشنبه در خصوص سیل روز گذشته فیروسکوه گفت: سیل دیروز در حد سیل بوده و به شدت سیل قبلی نبوده است.

یزدی مهر گفت: با توجه به گسترش سامانه بارشی و آغاز بارش ها در برخی مناطق فیروزکوه، ستاد مدیریت بحران با اعلام وضعیت نارنجی، نسبت به احتمال بالا آمدن آب در رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و سرازیر شدن آب هشدار می دهد. کانال های امروز پنجشنبه 30 مرداد . .

در این مناطق متوقف نشوید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر اینکه در حاشیه رودخانه ها و بستر کانال فیروزکوه توقف نمی کنند، گفت: از همه شهروندان و گردشگران تقاضا داریم از فعالیت های گردشگری و اقامت در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند. ارتباط با تردد در داخل و خارج شهر به خصوص در قسمت های جنوبی شهر فیروزکوه شامل چمن کلفور خیابان تختی. و خیابان پاسداران باید مراقب باشند و از توقف در این مکان ها خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشند.

وی در ادامه وضعیت جوی و جوی فیروزکوه برای امروز را بیان کرد: از صبح تا ظهر بر اساس پیش بینی هوا صاف همراه با وزش باد و در بعدازظهر به دلیل وجود رطوبت در منطقه ابری خواهد بود. همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود رگبار و رعد و برق در برخی مناطق موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب شود، لذا شهروندان به پیش بینی وضعیت جوی توجه ویژه داشته و به دلیل احتمال وقوع رعد و برق از حرکت در حاشیه رودخانه ها و کوهنوردی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  نجات معجزه آسای دوچرخه سوار پس از عبور تریلی ۱۸ چرخ از روی سرش / فیلم

گردشگری در تنگه واشی جان 18 نفر را به خطر انداخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به تشریح وضعیت سیل فیروسکوه پرداخت و از نجات 18 گردشگر در تنگه واشی خبر داد و گفت: این سیل عصر دیروز رخ داد و حجم عظیمی از سیلاب در تنگه واشی و روستاهای شهرستان به وقوع پیوست. «نماور» و «جلیزجند» و چندین روستای دیگر و نیز شهر فیروزکوه را در برگرفت.

وی بیان کرد: با وجود همه هشدارهای داده شده متاسفانه همچنان شاهد حضور گردشگران در منطقه تنگه واشی بودیم و 18 گردشگر توسط بالگرد هلال احمر و محیط بانان و عوامل آژانس خدمات رسانی نجات یافتند. شهرستان فیروز کو با جمعیت سیال 50 تا 150 هزار نفری در فصول مختلف در شرق پایتخت واقع شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *