مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

موفقیت واقعی چیست ؟ ویژگی های افراد موفق کدامند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با مجله دلگرم همراه باشید


موفقیت واقعی چیست؟




آنچه که همه ما در زندگی به دنبالش هستیم، رسیدن به موفقیت است، موفقیت در فضای اجتماعی، موفقیت در فضای عاطفی، موفقیت در محیط خانواده و محیط دوستانمان و موفقیت برای رسیدن به آرزو ها و خواسته هایمان. امروز در این مقاله سوال ما از شما این است که موفقیت واقعی چه موفقیتی است و چه راز هایی را در خود نهفته دارد؟




همه ما بارها و بار ها شنیده ایم که می گویند اگر فرد به موفقیت ایمان داشته باشد، انرژی مضاعفی کسب می کند که خیلی راحت می تواند موانع سخت و دشوار را کنار بزند و به موفقیتی که می خواهد برسد. اما اگر فرد، توانایی ها و قابلیت های خود را نشناسد چه؟ ایا باز هم می تواند موفق شود؟ ایا می تواند موانع را کنار بگذارد؟


قابلیت ها و توانمندی های




یکی از راز های مهم رسیدن به موفقیت در زندگی، دانستن قابلیت ها و توانمندی های خودمان است، موفقیت تصادفی نیست بلکه مجموعه عواملی است که دست به دست هم می دهد و فردی را در زندگی، در یک حرفه یا در یک شغل موفق می کند.




ویژگی های افراد موفق چیست؟




به افراد موفق پیرامونتان نگاه کنید و از خودتان بپرسید چرا این فرد موفق است؟ این سوال دقیقا شما را به عوامل موفقیت او می رساند




برای مثال این فرد مدیریت زمان خوبی دارد، به خود شناسی نسبی خوبی نایل شده است، یعنی یک تصویر درستی از خود دارد. البته سوالی که هر شخصی باید از خود بپرسد این است که، موفقیت به چه قیمتی؟، اگر قرار شود انسان برای رسیدن به هدفی سلامت روانی و جسمانی را از دست بدهد، این موفقیت ارزشی ندارد. هستند پدر مادر هایی که به بچه هایشان بسیار فشار می آورند، تا حدی که اگر به چهره یک دانش آموز نگاه کنید پر از استرس است، زیرا پدر و مادر مرتب به او می گویند درس بخوان درس بخوان و..

بیشتر بخوانید  ویژگی های هوش هیجانی بالا چیست؟




در حالی که درس خواندن تنها راه سعادتمند شدن نیست. راه سعادتمند شدن این است که انسان به خودشناسی برسد تا توانایی هایش را کشف و شکوفا کند و پرورش دهد. کسی که خودش را شناخت، به خودش دروغ نمی گوید، خودش را فریب نمی دهد و هدفی مناسب با توانایی هایش انتخاب می کند.




انتخاب هدف




اگر می پرسید هدف چیست؟ در جواب باید گفت: هدف آن نقطه و موقعیت مطلوبی است که ما می خواهیم به آن برسیم، اگر ما آن نقطه مطلوب را درست تعیین کنیم، در رسیدن به آن خسته نمی شویم. انسان های موفق خستگی ناپذیر هستند، چرا که عنصر دیگری به نام عشق به هدف دارد. از طرف دیگر افرادی که خسته می شوند کسانی هستند که هدف مشخصی ندارند.


انواع خستگی




در روانشناسی دو نوع خستگی داریم،


خستگی روانی : خستگی روانی است یعنی نمی دانند کجا می روند، نمی دانند چه می کنند و به دنبال چه هستند. این موضوع باعث هدر رفتن انرژی روانی افراد می شود


خستگی جسمانی : خستگی جسمانی به راحتی رفع می شود




برعکس، کسی که می داند به کجا می رود، چگونه زندگی می کند، سبک زندگی مناسبی را انتخاب کرده و همواره یاد خدا را در دل دارد همواره موفق است. فرقی نمی کند یک پزشک، یک پلیس، یک نجار، یک خیاط، یک نانوا و… با نام و یاد خدا شروع به فعالیت می کند و در عین حال موفق است.




ما موظف به فعالیت هستیم و نتیجه را در واقع خدا رقم می زند. در نتیجه ما خواهیم دانست

بیشتر بخوانید  علت تنوع طلبی جنسی بین همسران چیست؟


اصول موفقیت کدامند؟




• هدفمندی

• برنامه ریزی

• مدیریت زمان

• اولویت بندی

• الگو قرار دادن افراد موفق




در یک کلام باید از خودتان انتظار های متناسب داشته باشید. یادتان باشد نباید برای موفق شدن به خودتان زور بگویید. حال پس از خواندن این مقاله به این سوال فکر کنید، آیا آنچه از نظر شما موفقیت است، یک موفقیت مناسب، اصولی و استاندارد هم هست.


تهیه شده مجله دلگرم


مرضیه ملایری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *