مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت سرفه شبانه چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علائم سرفه خشک در شب چیست؟

سرفه در واقع می تواند برای از بین بردن مخاط اضافی یا محرک های ریه مفید باشد. سرفه همچنین می تواند باعث خروج میکروب ها از ریه ها و جلوگیری از عفونت شود. اما هنگامی که سرفه در شب رخ می دهد، می تواند خواب را مختل کند و فرد را از استراحت شبانه محروم کند.


چرا سرفه خشک در شب بدتر می شود؟

سرفه به طور طبیعی در شب مشکل ساز است زیرا ما در طول روز به طور طبیعی غذا می خوریم و به این ترتیب به مخاط بینی کمک می کنیم تا از حلق و بینی پایین برود. با این حال، وقتی شب ها به رختخواب می رویم، پاک کردن مجاری تنفسی برای بدن سخت تر می شود و دیگر مانعی مانند غذا خوردن برای متوقف کردن سرفه وجود ندارد.
در این حالت، مخاط بیشتر در گلو جمع می شود و شما به طور غریزی برای مبارزه با آنها سرفه می کنید.
علاوه بر این، اگر مجرای بینی شما بسته باشد، باید از طریق دهان نفس بکشید. این عارضه می‌تواند دهان را خشک کند و اعصاب پشت گلو را تحریک کند و سرفه‌های بزرگ‌تری ایجاد کند.


سرفه خشک در شب

راه های درمان سرفه شبانه در خانه

خوشبختانه راه های مختلفی برای تسکین سرفه در شب وجود دارد. اینها شامل داروها، تغییر شیوه زندگی و درمان های طبیعی است:


1- از دستگاه های مرطوب کننده در منزل استفاده کنید.

هوای خشک می تواند سرفه را بدتر کند. تهویه مطبوع و سرمایش در تابستان و سیستم گرمایش در زمستان می تواند هوای محیط زندگی شما را خشک کند. می توانید رطوبت لازم را در هنگام خواب از طریق بخور در شب به هوایی که تنفس می کنید اضافه کنید.
اضافه کردن رطوبت به این روش می تواند گلودرد را تسکین دهد و از سرفه جلوگیری کند. قارچ ها می توانند آلرژی ایجاد کنند و این می تواند دلیلی برای سرفه های شدیدتر باشد.
برای بررسی میزان رطوبت اتاق می توانید از دستگاهی به نام “رطوبت سنج “ برای استفاده. این دستگاه معمولا از فروشگاه های سخت افزار خریداری می شود. سطح رطوبت باید حدود 50 درصد هوای اتاق خواب شما باشد.

بیشتر بخوانید  16 غذای چربی سوز بر اساس رژیم غذایی کتوژنیک


2- کاهش مواد حساسیت زا برای درمان سرفه

آلرژی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن نسبت به یک ماده کاملا بی ضرر واکنش بیش از حد نشان دهد. علائمی مانند عطسه، احتقان بینی یا آبریزش بینی و سرفه شایع هستند.
آلرژن های رایج عبارتند از قارچ ها، حیوانات خانگی و کنه ها. طبق گفته بنیاد ملی خواب، افراد می توانند سرفه های مرتبط با آلرژی را در اتاق خواب خود کاهش دهند:

از جاروبرقی با فیلتر استفاده کنید. هفته ای یکبار روی کف اتاق خواب بکشید.
گرد و غبار مجلات، کتاب ها و وسایل اتاق خواب را از بین می برد
شستشوی ملحفه؛ یک بار در هفته
دوش آب گرم قبل از خواب، برای جلوگیری و حذف آلرژن ها در فضای باز


علت سرفه شبانه


3- درمان رفلاکس معده به مری (GERD)

بیماری ریفلاکس معده یک اختلال گوارشی است که باعث می شود مقداری از محتویات معده به مری برگردد. این می تواند گلو را تحریک کند و باعث سرفه شود، به خصوص در شب. افراد مبتلا به GERD باید در مورد کنترل بیماری خود با پزشک خود صحبت کنند. پرهیز از غذاهایی که باعث سوزش سر دل می شوند و نخوردن حدود 4 ساعت قبل از خواب می تواند به کاهش علائم کمک کند.


4- برای درمان سرفه شبانه چای با عسل بنوشید

چای داغ با عسل می تواند گلو را تسکین دهد و تحریک را کاهش دهد و مخاط را رقیق کند. عسل نباید به کودکان زیر یک سال داده شود. این به دلیل خطر بالقوه یک نوع مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم است.


5. داروهای بدون نسخه را در نظر بگیرید

برخی از افراد ممکن است فکر کنند در طول سرفه عصرگاهی از داروهای بدون نسخه استفاده می کنند. داروهای سرفه معمولاً به یکی از موارد زیر طبقه بندی می شوند: داروهای سرکوب کننده یا سوسپانسیون سرفه: این داروها رفلکس سرفه را مسدود می کنند. سوسپانسیون های ضد سرفه حاوی کدئین هستند.

پیش بینی کننده ها: اکسپکتورانت مخاط ریه ها را رقیق می کند و دفع آن از ریه ها را با سرفه آسان تر می کند. سرفه به خشک شدن مخاط کمک می کند. اکسپکتورانت همچنین می تواند زمان سرفه را کاهش دهد. داروهای سرفه می توانند عوارض جانبی داشته باشند و ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشند. بنابراین، بهتر است ابتدا با پزشک یا داروساز خود در مورد مصرف آن صحبت کنید.

بیشتر بخوانید  11 خاصیت معجزه آسا روغن هسته گیلاس


6- بالا بردن سر برای درمان سرفه شبانه

سرفه معمولاً در شب بدتر می شود. این به این دلیل است که فرد در رختخواب راحت می خوابد و بلندگو می تواند پشت گلو قرار گیرد و باعث سرفه شود. اگر در هنگام خواب سر کمی بالاتر از بدن باشد، کم آبی از پشت بینی و علائم رفلاکس که باعث سرفه شبانه می شود را کاهش می دهد. می توانید از یک یا دو بالش اضافی برای بالا بردن سر خود از بدن خود استفاده کنید. تغییر وضعیت خواب باعث می شود که مخاط بدون ایجاد سرفه جریان یابد.


درمان سرفه شبانه


برای درمان سرفه شبانه قبل از خواب گلو را با کمی آب و نمک بشویید

آب نمک می تواند گلودرد را کاهش دهد یا گلودرد را تسکین دهد. آب نمک همچنین می تواند به حرکت مخاط از پشت گلو کمک کند. برای کاهش سرفه می توانید یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و چند بار قبل از خواب غرغره کنید. پس از غرغره آب نمک باید تخلیه شود و قورت داده نشود.


8- اگر می خواهید سرفه های شبانی خود را درمان کنید، سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن یکی از دلایل سرفه های مکرر و طولانی مدت است. ترک سیگار باعث کاهش سرفه در طول زمان می شود. با این حال، این مشکل یک شبه تمام نمی شود. انجمن ریه آمریکا منابعی را برای کمک به افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند فراهم می کند. همچنین صحبت با پزشک در مورد کمک به ترک سیگار مفید خواهد بود و او ممکن است آدامس نیکوتینی، چسب های نیکوتینی یا داروهایی را برای کمک به ترک سیگار به شما پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید  با تعرفه جدید خدمات پزشکی بیشتر آشنا شوید


9- استفاده از اسپری بینی سالین برای درمان سرفه شبانه

اسپری بینی نمک می تواند خشکی و نازک شدن غشاهای مخاطی را کاهش دهد و مواد محرک و حساسیت زا را از بینی خارج کند. این اسپری ها حاوی نمک و آب هستند و همچنین می توانند به کاهش آبریزش بینی کمک کنند.


پیشگیری از سرفه


10- درمان آسم

آسم یک اختلال ریوی طولانی مدت است که شامل التهاب و باریک شدن راه های هوایی می شود. شایع ترین علامت سرفه است که اغلب در شب بدتر می شود. یک دوز استنشاقی می تواند سرفه شبانه ناشی از آسم را متوقف کند. برخی از آنها حاوی داروهای تنفسی برای باز کردن راه های هوایی هستند که می توانند سرفه و تنفس آسان را تسکین دهند.

باید بخوانید:

چه چیزی باعث سرفه می شود؟

چه چیزی باعث سرفه می شود؟

چرا اینقدر سرفه می کنیم و برای پیشگیری و درمان آن چه کنیم؟ علت سرفه خشک چیست؟ سرفه خشک و آزاردهنده سرتان را ترک نمی کند. بدون شخصیت…

علل شایع سرفه شبانه چیست؟

شرایط زیر از علل شایع سرفه در شب هستند:

آلرژی، آسم، آمفیزم، برونشیت مزمن، بیماری ریفلاکس معده، سرماخوردگی و آنفولانزا.

چه زمانی برای درمان سرفه شبانه به پزشک مراجعه کنیم؟

طبق یکی از ده پیشنهاد ذکر شده، سرفه اغلب در شب متوقف یا کاهش می یابد. با این حال، مواردی وجود دارد که بهتر است برای معاینه با یک متخصص برنامه ریزی کنید. اگر هر یک از موارد زیر را دارید، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید: تب بیش از 38 درجه، سرفه بیش از یک هفته، سرفه همراه با خون، درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی و در نهایت خس خس سینه یا خس خس سینه.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *