مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

با تعرفه جدید خدمات پزشکی بیشتر آشنا شوید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رئیس هیات نظارت و حسابرسی سازمان نظام پزشکی گفت: مسئولان فنی بیمارستان ها اطلاع رسانی کنند تا مردم از تعرفه های جدید مطلع شوند و پزشکان به غیر از پرداخت به بیماران در بیمارستان ها هزینه ای دریافت نکنند.

با تعرفه جدید خدمات پزشکی بیشتر آشنا شوید

محمدحسین بدکش در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: سه دهه است که کتاب ارزیابی نسبی خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد و افراد زیادی تلاش کردند تا آن را تغییر دهند اما موفق نشدند و با همت این کتاب در این دولت اجرایی شده است. وزیر بهداشت».

وی ادامه داد: در این کتاب خدمات جدیدی تعریف شده است، تعرفه بسیاری از خدمات تعیین شده است و وظیفه ماست که به این تلاش پاسخ دهیم و از پزشکان می خواهم سعی کنند دقیقاً تعرفه را رعایت کنند.

با تعرفه جدید خدمات پزشکی بیشتر آشنا شوید

رئیس هیأت تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی گفت: جامعه پزشکی باید تمام تلاش خود را بکند تا کتاب تعرفه خدمات پزشکی به نحو احسن اعمال شود، ضمن اینکه جامعه پزشکی تحصیلکرده است و از اول انقلاب تاکنون تلاش زیادی کرده است. و در زمان جنگ به گونه ای مشاهده می شود که منجر به عارضه نمی شود.

بدکش افزود: هیچ مانعی برای اجرای این کتاب وجود ندارد. البته در این کتاب باید در مناسبت‌های مناسب بازنگری‌هایی صورت گیرد، اما استفاده از آن قطعاً فواید بسیاری دارد.»

وی گفت: از پزشکان می خواهیم تمامی مشکلاتی را که با آن مواجه می شوند به سازمان نظام پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی گزارش کنند تا برای رفع آن اقداماتی انجام شود و به غیر از پرداخت هزینه به بیماران در بیمارستان ها وجهی دریافت نکنند.

بیشتر بخوانید  با خوردن موز سریع وزن کم کنید

رئیس هیأت تجدیدنظر سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: مردم نیز باید بدانند که برای خدمات درمانی چقدر باید پرداخت کنند و این یک موضوع خاص در دنیاست و این درست نیست که هر دکتر قیمت متفاوتی می گیرد.

بدکش افزود: کادر فنی بیمارستان باید اطلاع رسانی کنند تا مردم از تعرفه های جدید مطلع شوند البته کاستی ها در این زمینه تخلف محسوب نمی شود اما بهتر است برای بهبود کار انجام شود.چگونه تلاش می شود تا اجرا شود نظارت باید در نظر گرفته شود.»

وی گفت: تمامی ابعاد تخلفات در هیات های نظارت بررسی می شود ما هیچ بخششی نخواهیم داشت، ما به شما هشدار می دهیم که ابتدا آن را اصلاح کنید، اما اگر نه، بیایید با آن برخورد کنیم.

بادکس افزود: مردم می توانند شکایات و تخلفات خود را از طریق سامانه ای که توسط سازمان نظام پزشکی منتشر می شود گزارش دهند. در واقع باید کاری کرد که شرایط شکایت به وجود نیاید و نحوه رسیدگی به آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *