مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شرکت‌های دانش بنیان فصل مشترک ارتباط دانشگاه و صنعت هستند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، هفتمین همایش تخصصی روز مهندسی با حضور حمیدرضا رستمی مدیرعامل، مجید دفتری مدیرعامل شرکت تحقیقات و فناوری پتروشیمی، سرکار خانم مروت رئیس مرکز تحقیقات پتروشیمی خلیج فارس روز دوشنبه اسفندماه برگزار شد. 30. دکتر تقی خانی استاد دانشگاه شریف و رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران و نخبگان و صاحبان اقلام منتخب در مجتمع بندرامام برگزار شد.

پتروشیمی بندرامام با تدوین استراتژی شش وظیفه ای (حل چالش ها و گلوگاه های تولید از طریق دانش و فناوری، داخلی سازی مواد شیمیایی، کاتالیست ها و اقلام ضروری، توسعه محصولات/طبقه های جدید، کسب دانش فنی فرآیندهای تولید، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از حیوانات. خوراک، ارتباط مستمر و مؤثر با ذینفعان) برای مرکز تحقیقات و فناوری خود، هفتمین همایش روز مهندسی را مطابق با اهداف تعیین شده برگزار کرد.

در این همایش 132 نخبه علمی از سراسر کشور 82 مقاله علمی از حوزه های مختلف شامل 25 مقاله از دانشگاه ها، 14 مقاله از صنعت و مراکز تحقیقاتی، 17 مقاله از فعالان صنعت و شرکت های دانش بنیان و همچنین 14 مقاله ارائه کردند. این مقاله توسط محققان و کارکنان پتروشیمی بندرامام ارائه شد و شرکت با تشکیل هیئت داوران متخصص و ارزیابی کلیه مقالات، 10 مقاله به صورت شفاهی و 20 مقاله به صورت پوستر در روز کنفرانس ارائه شد.

شایان ذکر است در افتتاحیه این همایش وحید تقی خانی رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران با اشاره به نقش موثر ارتباط دانشگاه و صنعت در مسیر توسعه و تجلیل از پتروشیمی بندرامام به مناسبت روز مهندس گفت: در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت اشراف کامل دارد که منجر به برگزاری هدفمند این همایش که در نوع خود کم نظیر است.

بیشتر بخوانید  راهی آسان برای زندگی تا 110 سال

حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در مراسم اختتامیه این همایش با تبریک بعثت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و تبریک پنجم اسفند ماه، گفت: صنعت است. نیروی کار حلقه هایی که در حوزه های قدرت اجرایی وجود دارد.

وی افزود: مستندسازی از دیرباز به معضلی جدی در کشور تبدیل شده است و این رویه باعث درگیری ذهنی و اجرایی بین نیروی انسانی و مجموعه ها شده است. نیاز اساسی امروز صنعت، به ویژه صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت با فناوری پیشرفته، داشتن تعداد محدودی از مهندسان تحصیل کرده و مجرب در هر مجموعه با تعداد کافی تکنسین آموزش دیده و آموزش دیده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام رکن اصلی توسعه را نیروی انسانی آموزش دیده و آموزش دیده دانست و با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه داخلی سازی تجهیزات، ابراز امیدواری کرد با فعالیت شرکت های دانش بنیان شکاف بین صنعت و صنعت پر شود. دانشگاه ها. .

وی با اشاره به ظرفیت های پتروشیمی بندرامام، بومی سازی دانش فنی در این شرکت را توسط کارگروهی متشکل از دانشگاه، شرکت های EPC و سازنده پیشنهاد داد.

رستمی در پایان بر لزوم تشکیل انجمن تخصصی متشکل از مهندسان و اساتید دانشگاه که سطح دانش و توانایی مهندسین تازه فارغ التحصیل شده را برای تایید تخصص و مهارت آنها بسنجند، تاکید کرد.

گفتنی است پتروشیمی بندرامام همایش روز مهندسی را در سال 1385 راه اندازی کرد و امسال هفتمین همایش را مطابق با استراتژی وظیفه مرکز و پژوهش با آرم و نشان جدید همراه با نتایج علمی و اجرایی منحصربفرد محقق کرد.

بیشتر بخوانید  فعالیت سامانه بارشی در استان فارس - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

روابط عمومی پتروشیمی بندرامام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *