مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سوالاتی در مورد قاعدگی، پاسخ به چند سوال رایج در مورد قاعدگی و قاعدگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ممکن است سال ها یا دهه ها این چرخه را در زندگی خود تجربه کرده باشید و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید، اما ممکن است در مورد آن سؤالاتی داشته باشید. چرخه فیزیولوژی باید گفت که پاسخ مستلزم بررسی دقیق است. بنابراین در ادامه به 5 مورد از این ابهامات و پاسخ های کارشناسی برای هر مورد اشاره می شود.

سوالات قاعدگی و سوالات رایج در مورد قاعدگی و قاعدگی

چرا برخی از زنان به PMS مبتلا می شوند؟
این سندرم به دلیل حساسیت بدن به تغییرات هورمونی رخ می دهد. 10 تا 20 روز قبل از قاعدگیسطوح هورمونی مانند «پروژسترون“من”استروژنبه سرعت تغییر می کند و باعث ایجاد علائمی مانند نفخ، نوسانات خلقی، حساس شدن سینه ها و احساس خستگی در برخی از زنان می شود.

تقریباً 90 درصد از زنان قبلاً این علائم را تجربه کرده اند شروع قاعدگی تجربه، و کمتر از 20 درصد از زنان این علائم را شدیدتر تجربه می کنند، که می تواند بر عملکرد و روابط آنها تأثیر بگذارد. با این حال، اگر در هر یک از این دو دسته قرار می گیرید، باید سعی کنید تا حد امکان سلامت عمومی بدن خود را حفظ کنید.

به عنوان مثال، ورزش منظم، نوشیدن آب فراوان، غذا خوردن صحیح هر چند ساعت یکبار و پرهیز از الکل و کافئین می تواند کمک کننده باشد. به رفع اختلالات خلقی قاعدگی همچنین در برخی موارد مصرف مکمل کلسیم ممکن است موثر باشد. یک مطالعه در سال 2005 نشان داد که مصرف زیاد ویتامین D و کلسیم علائمی ایجاد نمی کند سندرم پیش از قاعدگی ایستگاه ها

بیشتر بخوانید  علائم از کار افتادن ریه ها

زنانی که شیر کم چرب، محصولات لبنی و آب پرتقال خالص را در چهار وعده غذایی در روز می خورند، کمتر دچار این علائم می شوند. برخی از محققان بر این باورند که کمبود کلسیم و ویتامین D باعث PMS می شود. در بیشتر موارد، زنانی که علائم این سندرم بارزتر هستند، معتقدند که پس از مصرف قرص های ضد بارداری، این علائم آن ها را کاهش می دهد. مصرف کم قرص های ضد افسردگی نیز می تواند در کاهش نوسانات خلقی موثر باشد.

سوالات قاعدگی و سوالات رایج در مورد قاعدگی و قاعدگی

چرا چرخه قاعدگی در برخی موارد نامنظم می شود؟

برخی از زنان که تخمک گذاری منظم ندارند، قاعدگی نامناسب خواهد داشت. علاوه بر این، بیماری و استرس به طور موثر بر چرخه تأثیر می گذارد. اما مهمتر از همه، دانستن تعریف دقیق قاعدگی منظم. چیزی که برخی از زنان آن را قاعدگی منظم می نامند ممکن است درست نباشد. قاعدگی منظم یعنی دوره زمانی بین 25 تا 35 روز که از روز اول قاعدگی شروع می شود و تا شروع قاعدگی بعدی محاسبه می شود.

برخی از زنان فکر می کنند که چون هر ماه، در یک روز خاص قاعدگی این اتفاق نمی افتد، بنابراین گروهی از مردم انجام می دهند قاعدگی نامناسب هستند. در حالی که این تفکر درست نیست. برخی دیگر از زنان در محاسبه زمان وقوع این چرخه اشتباه می کنند که در این صورت توصیه می شود زمان دقیق را یادداشت کنید. دیگر دلایل قاعدگی نامنظم از دست دادن چرخه (به استثنای احتمال بارداری) شامل افزایش یا کاهش قابل توجه وزن، فعالیت بدنی شدید انجام شده توسط ورزشکاران یا مشکلات هورمونی است. اگر چنین است، ماه آینده، زمان قاعدگی به حالت عادی برنگردید، به پزشک خود اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید  آشنایی با فواید مکمل اکستریم اسپید شات الیمپ

سوالات قاعدگی و سوالات رایج در مورد قاعدگی و قاعدگی

آیا احتمال بارداری در دوران قاعدگی وجود دارد؟

– این رویداد ممکن است، اما نه چندان محتمل. نکته این است که مشخص شود آیا خونریزی واقعی است یا خیر قاعدگی یا فقط کمی خونریزی (تا حدی) بین پریودها. بسیاری از خانم ها در زمان تخمک گذاری دچار خونریزی می شوند و اگر فکر می کنید مربوط به قاعدگی است، امکان بارداری در این زمان وجود دارد. همچنین می تواند به دلیل رابطه جنسی در رحم در اواخر قاعدگی باشد و دو یا سه روز بعد تخمک گذاری اتفاق می افتد. در این صورت احتمال بارداری زیاد خواهد بود.

سوالات قاعدگی و سوالات رایج در مورد قاعدگی و قاعدگی

آیا قاعدگی مطلقاً به معنای عدم بارداری است؟

– در این صورت نمی توانید 100% مطمئن باشید. این به این دلیل است که خونریزی می تواند با اوایل بارداری همراه باشد و همیشه نمی توان بین این دو تمایز قائل شد مگر اینکه دقیقاً مانند قاعدگی طول بکشد. اگر خونریزی با علائمی مانند حالت تهوع همراه باشد، آزمایش بارداری لازم است.

سوالات قاعدگی و سوالات رایج در مورد قاعدگی و قاعدگی

آیا نمی توانید نوار یا تامپون را به موقع تعویض کنید تا خطر ابتلا به سندرم شوک سمی را افزایش دهید؟

این سندرم یک بیماری با منشا باکتریایی است که اولین بار در سال 1980 کشف شد. در حال حاضر تعداد زیادی از زنان به دلیل مصرف نوع خاصی از تامپون جاذب علائم بیماری را ایجاد کرد. در این صورت باکتری باعث تولید سموم و در نتیجه سندرم شوک سمی می شود.

از علائم این سندرم می توان به تب، لرز، اسهال، حالت تهوع، دردهای عضلانی و کهیر اشاره کرد که برخی از کارشناسان معتقدند; عدم وجود تیتامپون را تعویض کنید برای مدت طولانی یک محیط مغذی برای باکتری ها ایجاد می کند و سندرم ایجاد می شود. برای اطلاع از زمان مناسب تعویض، بهتر است دستورالعمل روی برچسب محصول را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید  23 دمنوش قوی تب بر برای کودکان و بزرگسالان


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *