مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

راهی آسان برای زندگی تا 110 سال

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



“محققان دانشگاه واشنگتن با استفاده از مدل سازی ریاضی پیش بینی کرده اند که بین سالهای 2020 و 2100 تعداد افرادی که به 100 سال یا بیشتر زندگی می کنند افزایش خواهد یافت ، این نشان می دهد که احتمال زندگی پس از 100 سال هر روز بیشتر می شود.

مایکل پرس ، نویسنده مقاله و دانشجوی دکترای دانشگاه واشنگتن گفت: “به احتمال زیاد رکورد پیرترین انسان روی زمین در این قرن شکسته خواهد شد.”

تا به امروز ، رکورد پیرترین مرد متعلق به جین کلمنت است. زنی فرانسوی که در سال 1997 در سن 122 سال و 1640 روز درگذشت. مطابق مطبوعات ، 687 درصد احتمال دارد که فردی 1270 تا 2100 بچرخد و 130 درصد احتمال دارد که 130 تا 2100 شود.

عوامل زیادی در افزایش امید به زندگی در انسان دخیل هستند ، از جمله پیشرفت در علم پزشکی و زیست شناسی بیولوژیکی. در حقیقت ، آنقدر پیشرفت در زیست شناسی پیری وجود دارد که برخی از کارشناسان معتقدند که سرانجام می توانیم پیری را “درمان” کنیم.

اندرو استیل ، دانشمند و نویسنده کتاب Ageless: The New Science of رشد بدون پیری ، گفت: “من فکر می کنم اگر به جای بیماریهای خاص مربوط به سبک زندگی ، بر روند پیری تمرکز کنیم.” “ما خواهیم فهمید”.

به عنوان مثال ، محققان اکنون می خواهند بدانند كه چگونه “سلولهای پیری” را هدف قرار دهند. سلول های پیری به جای تقسیم و تشکیل سلول های جدید ، می چرخند و مواد شیمیایی و مولکولی آزاد می کنند که عملکرد سلول های سالم را مختل می کند و باعث واکنش التهابی می شود. با افزایش سن ، تعداد سلولهای پیری افزایش می یابد ، اما مطالعات روی موش ها نشان می دهد که ما می توانیم این سلول ها را حذف کرده و امید به زندگی موش ها را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید  صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه - ایسنا

استیل گفت: “تصور كنید كه مردم در حال حاضر تا سن 120 سالگی تا سال 2100 زندگی می كنند اصلاً یك داستان علمی تخیلی از آینده ای دور نیست.”

مطالعه دیگری که در ماه مه منتشر شد ، نشانگرهای زیستی پیری در خون افراد را بررسی کرد و دریافت که افرادی که در محیط های بدون استرس و عاری از بیماری زندگی می کنند از نظر تئوری می توانند تا 150 سال زندگی کنند.

علاوه بر این ، افراد می توانند برای افزایش امید به زندگی خود کارهایی انجام دهند.

یک مطالعه در سال 2018 از دانشگاه هاروارد نشان داد که کسانی که 50 عادت سالم سالم را دنبال می کنند – با کیفیت ، سالم غذا می خورند ، حداقل 30 دقیقه ورزش متوسط ​​و شدید هر روز انجام می دهند ، وزن خوبی دارند و از الکل و استعمال دخانیات پرهیز می کنند – عمر طولانی تر دارند. تا 50 سال

مطالعات اخیر نشان می دهد که خوردن 25 وعده میوه و 30 وعده سبزیجات با مرگ و میر کمتری همراه است.

Dan Zones ، یک روزنامه نگار ، می گوید که تعدادی از عادات خاص به افراد در مناطق آبی – مناطقی در سراسر جهان که مردم آنها زندگی طولانی دارند – کمک کرده است تا امید به زندگی آنها را افزایش دهد. به عنوان مثال ، داشتن حداقل 30 دوست صمیمی که بتوانند از نظر احساسی از شما حمایت کنند ، روزانه راه بروید و 50 روز در هفته 202 دقیقه چرت بزنید ، همگی به افزایش امید به زندگی در این افراد کمک کرده است.

بیشتر بخوانید  رگبار و رعدوبرق در مناطق غربی کشور | باران در راه است | هشدار هواشناسی برای این استانها

استیل می گوید: مسواک زدن و مسواک زدن خطر بیماری قلبی و فراموشی را کاهش می دهد. بهداشت مناسب دهان و دندان شما را از التهاب درجه پایین که می تواند به سیستم ایمنی بدن شما آسیب برساند نجات می دهد.

مطالعه دانشگاه واشنگتن با استفاده از داده های پایگاه داده بین المللی طول عمر انجام شده است که افراد 110 ساله و بالاتر را در 132 کشور ردیابی می کند.

233

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *