مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین و سریع ترین راه برای درمان سوزش سر دل در نوزادان چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علائم سوزش سر دل در نوزاد چیست؟

درد شکم در نوزاد، گریه دیوانه وار طولانی مدت نوزادی است که بدون توجه به شرایطش، بدن سالمی دارد و به خوبی تغذیه می شود.
همه نوزادان در سه ماهه اول زندگی بیشتر از همیشه گریه می کنند، اما دل درد نوزاد متفاوت است. برخی از پزشکان آن را با یک قانون سه بخشی تعریف می کنند: گریه کردن به مدت سه ساعت، حداقل سه بار در هفته، حداقل سه هفته متوالی، معمولا بین هفته سوم و ششم زندگی.
سوزش سر دل در نوزادان معمولاً در شب به طور ناگهانی شروع می شود، بسیاری از نوزادان در صورت توانایی زیاد گریه می کنند، اصلاً استراحت نمی کنند، مشت های خود را گره می کنند و پاهای خود را دراز می کنند، هر نوزادی با بقیه متفاوت است، اما سوزش سر دل نوزاد معمولاً بعد از حدود سه ماه از بین می رود. .

چرا قلب نوزاد درد می کند؟

هیچ پاسخ قانع کننده ای برای عارضه سوزش سر دل نوزادان وجود ندارد، برخی معتقدند که این عارضه ناشی از سیستم گوارشی یا حساسیت غذایی نوزاد است، برخی دیگر معتقدند که ممکن است عارضه سیستم عصبی در حال رشد یا خلق و خوی نوزاد باشد.
برای کمک به تحریک بیش از حد، حالت تهوع یا سوزش سر دل نوزاد، اگرچه می تواند باعث احساس ناتوانی و گناه در والدین شود، یک وضعیت موقتی است، نه نشانه ای از مشکل طولانی مدت.

سوزش سر دل در نوزادان: علت و درمان

چگونه کودک را در هنگام ناراحتی آرام کنیم؟

هر نوزادی با سایر نوزادان متفاوت است و برای آرام شدن به مراحل مختلفی نیاز دارد، بنابراین ممکن است لازم باشد استراتژی‌های جدیدی را امتحان کنید تا بفهمید کدام یک برای آرام کردن سوزش سر دل کودک شما بهتر است. ما برای شما پیشنهاداتی داریم:
سعی کنید یک محیط آرام بخش ایجاد کنید که موقعیت زندگی کودک شما را در رحم شما شبیه سازی کند: مکانی راحت، گرم و آرام. کودک را محکم در یک پتو بپیچید، آن را روی صندلی گهواره ای تکان دهید یا سعی کنید آن را به صورت عمودی نگه دارید تا به دفع گاز از نوزاد کمک کنید.

بیشتر بخوانید  علائم و راه‌های درمان افسردگی در کودکان

برخی از نوزادان صداهای یکنواخت بلندی مانند صدای جاروبرقی، ماشین ظرفشویی، خشک کن یا ماشین سفید تولید می کنند (دستگاه سفید ماشینی است که صدای تصادفی تولید می کند.
که شبیه صدای افتادن آبشار یا وزش باد از لابه لای درختان است) آرام باشید و همه اینها می تواند صدای اعضای داخلی بدن کودک را به یاد بیاورد یا بلافاصله درد دل نوزاد را آرام کنید. سواری، صدا و حرکت را با هم ترکیب کنید.

باید بخوانید:

راه حل های دیگر عبارتند از: دوش آب گرم بگیرید، یک حوله گرم یا شیشه آب گرم روی شکم کودکتان بگذارید (مطمئن شوید دمای حوله یا شیشه شیر به پوست او آسیبی نرساند) یا از پستانک استفاده کنید. برخی از والدین می گویند که داروی بدون نسخه سیمتیکون که می تواند نفخ را کاهش دهد، علائم سوزش سر دل را در نوزادان بهبود می بخشد.

گوش دادن به گریه کودک می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد. اگر برای مدتی مجبور به انجام این کار هستید، ایده خوبی است که وقتی فردی درد شدید دارد، به طور متناوب او را در آغوش بگیرید و به او آرامش دهید. نوزادتان را چند دقیقه در گهواره یا هر جای امن دیگری بگذارید تا حمام کند (یا خودتان کاملا گریه کنید)، مطمئن باشید چند دقیقه او را تنها بگذارید، حتی اگر گریه کند، به او آسیبی نمی رساند. رساندن.

چگونه حالت تهوع در نوزادان را درمان کنیم؟ در

اگر نوزادتان از درد گریه می‌کند و جیغ می‌زند یا وزن‌شدن او متوقف می‌شود یا اگر نوزادتان تب دارد یا علائم سوزش سر دل نوزاد بعد از سه ماه ادامه می‌یابد، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. بدهید، زیرا اینها می تواند نشانه ای از مشکلات سلامتی کودک باشد.

بیشتر بخوانید  جواب تمرینات فصل دوم ریاضی هفتم

توجه: اگر کودک با خوردن این عرقیات گرم می شود. کمی عرق کاسنی به آنها اضافه کنید.

یک قاشق چای خوری زیره را بشویید و ده دقیقه در یک لیوان آب جوش بجوشانید و سپس با کمی نبات شیرین کنید و قاشق را به کودک بدهید.
روش مفید دیگر این است که شکم نوزاد را یک یا دو بار در روز با روغن زیتون تصفیه نشده به صورت دورانی (تا مرکز ناف) و در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید تا روغن جذب پوست نوزاد شود.
گرم کردن موضعی، مانند گذاشتن یک حوله یا پارچه گرم روی شکم کودک، نیز یک راه موثر برای کاهش نفخ و سوزش سر دل است.

ترنجبین یک داروی اثبات شده است. روزی یک یا دو بار نصف قاشق چایخوری ترنجبین را در نصف لیوان آب جوش حل کرده و صاف کنید و به تدریج به کودک غذا دهید. ترنجبین نیازی به شیرین شدن ندارد و به تنهایی به اندازه کافی شیرین است. این داروی دلپذیر علاوه بر کاهش نفخ، آرام‌بخش و خواب‌آور مؤثر نیز می‌باشد. همچنین ترنجبین به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد یک داروی ایده آل برای نوزادانی است که از کمبود شیر مادر رنج می برند.

باید بخوانید:

برای افزایش تاثیر این نسخه می توانید ترنجبین را به جای آب در عرق شیرین بیان یا بابونه حل کنید. اگر مشکل کم خونی شدید در کودک جدی است، خوب است چند قاشق غذاخوری گلاب به این ترکیب اضافه کنید.
به شما توصیه می کنم با مصرف آرامبخش های شیمیایی و داروهای ضد نفخ (که اتفاقاً اغلب هم جواب نمی دهند) به فرزند دلبندتان خیانت نکنید و مطمئن باشید با رعایت دستورات ساده بالا به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

بیشتر بخوانید  اگر بترسید زایمانتان طولانی تر میشود

نکته مهم در درمان بسیاری از این نوزادان این است که مادر آنها از شیر گاو و لبنیات و هر گونه مواد غذایی حاوی آنها اجتناب می کند.

تجربه نشان داده است که صداهای خاص کودک را آرام می کند. به عنوان مثال، برخی از آنها با شنیدن صدای جاروبرقی آرام می شوند و برخی دیگر از کودکان تنها در صورتی از گریه های بی پایان خلاص می شوند که با ماشین سواری کنید و قدم بزنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *