مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

میدونی؟! اگر می خواهید شاد و سالم باشید، این مقاله را حتما بخوانید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


1. به گفته محققان آمریکایی بیماری ها و بیماری ها در بین مذهبی ها کمتر دیده می شود!

حتما متوجه شده اید کمی آرامش در افراد مذهبی وجود دارد. در واقع دینی استا آنها آرامتر و صبورتر هستند و کنار آمدن با مشکلات زندگی آسانتر است. اخیراً محققان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند عملکرد مغز آنها مذهبی هستند مذهبی نیست متفاوت است و این افراد کمتر در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند.

در واقع محققان معتقدند افراد مذهبی بدن سالم تری دارند و کمتر بیمار می شوند. اعتقادات دینی این افراد مانند سپری در برابر بلا هستند که آنها را از مشکلات و بدبختی های زندگی محافظت می کند. محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد مذهبی نه تنها سالم هستند بلکه سالم نیز هستند استرس و تنش کمتر در محل کار علاوه بر این، افراد مذهبی کمتر از دیگران در معرض افسردگی و خستگی هستند. زیرا به زندگی معنا و مفهوم بیشتری می بخشند و این موضوع آنها را از مشکلات زندگی مدرن مصون می دارد.

میدونی؟!  اگر می خواهید شاد و سالم باشید، این مقاله را حتما بخوانید!
2. ازدواج باعث تقویت استخوان های مرد می شود!

این را نتایج یک مطالعه آمریکایی نشان می دهد ازدواج برای استخوان مردان بسیار مفید است; البته مشروط بر اینکه بعد از بیست و پنج سالگی باشد.

نتایج یک مطالعه توسط محققان UCLA ایالات متحده را نشان می دهد آقایان متاهل آنها استخوان های قوی تری نسبت به همجنس گرایان مجرد خود دارند. البته این برای افرادی که بعد از بیست و پنج سالگی ازدواج می کنند صادق است. برای دستیابی به این نتیجه جالب، محققان نتایج مطالعه ای را که بین سال های 1995 تا 2005 بر روی مردان 25 تا 75 ساله انجام شد، بررسی کردند.

بیشتر بخوانید  شوراهای حل اختلاف بلدایی استان چهارمحال و بختیاری

همچنین محققان، تراکم استخوان و سایر عوامل مرتبط سلامت استخوان مانند مصرف برخی داروها یا بیماری ها. آنها دریافتند که استخوان های مردانی که قبل از 25 سالگی ازدواج کرده اند از استحکام کمتری در ستون فقرات برخوردار است، اما پس از آن سن استخوان ها بسیار قوی تر شده اند.

محققان توضیح می دهند که چرا مردان قبل از 25 سالگی تحصیلات عالی ندارند و اغلب درآمد پایینی دارند. به همین دلیل همیشه هستند تاکید بر هزینه های زندگی آنها با تأثیر منفی بر سلامتی خود روبرو هستند. متوجه خواهید شد که سلامتی تنها به رژیم غذایی بستگی نداردعوامل اجتماعی و شرایط زندگی نیز بر سلامت هر فرد تأثیر می گذارد.

میدونی؟!  اگر می خواهید شاد و سالم باشید، این مقاله را حتما بخوانید!
3. رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای کلیه ها مضر است.

این را نتایج تحقیقات محققان اسپانیایی نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از پروتئین اثر منفی از عملکرد کلیه وجود دارد این رژیم کاهش وزن مانند رژیم اتکینز، فروشگاه و غیره. او در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا موثر است و باعث کاهش وزن می شود.

در این نوع رژیم لاغری، 30 تا 50 درصد کالری دریافتی شما به صورت پروتئین است و بنابراین رژیم غذایی با پروتئین بالا میگویند. این رژیم ها اشتها را کاهش می دهند و به همین دلیل میزان کالری دریافتی کاهش می یابد.

محققان آمریکایی مطالعات خود را بر روی 20 موش آزمایشگاهی آغاز کردند، موش ها را به دو گروه تقسیم کردند و به گروه اول یک رژیم غذایی با پروتئین بالا حاوی 45 درصد پروتئین و به گروه دوم یک رژیم غذایی معمولی دادند. محققان موش ها را به مدت 12 هفته تحت نظر گرفتند که معادل 9 سال زندگی انسان است.

بیشتر بخوانید  سیاره ای قابل سکونت کشف شد

نتایج مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی با پروتئین بالا در نتیجه، این موش ها در عرض 12 هفته 10 درصد وزن خود را از دست دادند، اما در عوض با اوره و همه این موش ها مشکل داشتند. این رژیم ها باعث افزایش کلسیم در ادرار می شود به دلیل مصرف زیاد پروتئین می تواند اسیدیته را جبران کند. هنگامی که PH ادرار اسیدی است، سطح کلسیم نیز افزایش می یابد احتمال تشکیل سنگ کلیه علاوه بر این، محققان دریافتند که وزن کلیه این موش ها 22 درصد افزایش یافته است.

محققان بر این باورند که برای مدت طولانی رژیم غذایی غنی از پروتئین را دنبال می کنند تاثیر منفی بر سلامت انسان میوه می دهد. در واقع میزان آسیبی که این رژیم ها به کلیه ها وارد می کند به سایر غذاهای موجود در رژیم نیز بستگی دارد. باید بدانی که میوه و سبزیجات بخورید خیلی خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد; به همین دلیل این غذاها دارای مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم هستند که حالت اسیدی این رژیم ها را جبران می کند.

توصیه می کنیم اگر رژیم غذایی شما سرشار از پروتئین است بله، در کنار او مصرف میوه و سبزیجات را نیز افزایش دهید به طوری که کلیه های شما آسیب نبینند.

میدونی؟!  اگر می خواهید شاد و سالم باشید، این مقاله را حتما بخوانید!
4. سرماخوردگی باعث کاهش وزن می شود.

اگر به هر دری زدی کاهش وزن باید بدانی که سرماخوردگی نیز یکی از راه های کاهش وزن است است. محققان هلندی معتقدند که هر چه سردتر باشید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. اگر در اواسط زمستان رادیاتورهای شما خراب شد و از سرما میلرزید به نیمه پر لیوان نگاه کنید.

بیشتر بخوانید  آدرس و شماره تلفن اتحادیه‌های صنفی سنندج

به گفته محققان سرماخوردگی یکی از سالم ترین و ارزان ترین راه ها برای کاهش وزن است. از آنجایی که بدن برای مقابله با سرما انرژی بیشتری می سوزاند و دمای خود را تنظیم می کند.محققان برای بررسی تأثیر سرما بر متابولیسم، از داوطلبان خواستند که هر روز 6 ساعت را به مدت 10 روز در هوای سرد بگذرانند. نتیجه این است که وقتی سرما بدن را کمی تکان می دهد، بدن کالری بیشتری می سوزاند. چون معتقدند افرادی که می خواهند وزن کم کنند یا نمی خواهند وزن اضافه کنند بهتر است دمای منزل یا محل کار خود را نزدیک به بیرون تنظیم کنید و از گرم شدن محیط خودداری کنید.

به گفته این محققان، دمای و گرمای زیاد محیط نه تنها چاقی را افزایش می دهداما همچنین افراد را نسبت به تغییرات دما حساس تر و حساس تر می کند.

دانشی که به شما کمک می کند زندگی سالم و شادی داشته باشید!

آماده شده توسط:
ستون تشویقی مجله سلامت
از یک سری مقالات موفق


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *