مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خواص دارویی و درمانی گیاه فتیمون

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


همه چیز درباره گیاه افتیمون

فتیمون گیاهی از خانواده Cuscutaceae la Convolvulaceae و از تیره پیچک، علفی است. و سالی که در بهار و در مزارع به صورت انگل بر روی گیاهان سبز و در بیابانها نزدیک خارها و مانند تار عنکبوت آنها را احاطه کرده و تا پایان تابستان بر پای میزبانی ضعیف می روید و گل می دهد. و دانه می دهد.این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید خواص دارویی و درمانی گیاه فتیمون آن ها ملاقات می کنند.

خواص درمانی افتیمون در طب سنتی چطور؟

خواص گیاه افتیمون

این گیاه انعطاف پذیری دارد و رنگ ساقه آن تقریباً مایل به قرمز مایل به کرم است.این گیاه به صورت انگل روی گیاهان زندگی می کند و آنها را در بر می گیرد و گونه های مختلفی دارد که برخی گل های سفید و برخی زرد و برخی قرمز دارند تا دو هزار متر . پزشکان قدیم از این گیاه برای درمان اسکوربوت استفاده می کردند.دانه های آن کوچکتر از دانه خردل و زرد مایل به قرمز است.طعم این گیاه تلخ و تند است.

طبیعت این گیاه گرم و خشک است این گیاه به عنوان ملین برای بیماری هایی مانند خواب آلودگی و خواب آلودگی اعضای بدن و درد مفاصل استفاده می شود. برای درمان سردردهای مزمن که با اختلالات روانی همراه است روزی دو مثقال پودر خشک این گیاه را در یک لیوان شیر خیس کرده و هفت روز با هفتاد و پنج گرم جعفری میل کنید. علاوه بر درمان سردردهایی که برای اختلالاتی از قبیل مالیخولیا (نوعی بیماری روانی است که مقدمه ای برای جنون است و فرد مبتلا دائماً افکار بد دارد) شیدایی (نوعی جنون که در آن بیمار به دیگران حمله می کند و آنها را مجروح می کند) و خفگی نیز بسیار کمک کننده است.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن APA در آزمایش خون

برای درمان این بیماری ها افتیمون را با همسان افسنتین مخلوط کرده و می جوشانند و آب جوشیده را بعد از صاف کردن می جوشانند و ادامه می دهیم مخلوط افتیمون و افسنتین و برگ هانس را دریافت کرده و درمان می کنند.

افرادی که کابوس می بینند اگر افتیمون بخورند این حالت در آنها برطرف می شود اینگونه افراد بهتر است افتیمون را با مقداری گل قند مصرف کنند. نوشته اند اگر غده سرطان زا زخمی را با آبی که فتیمون در آن پخته شده شسته و به بیمار مقداری دارو داده شود تا حدودی از پیشرفت آن جلوگیری می شود. افتیمون را نباید زیاد بپزید زیرا جوشاندن زیاد از خواص درمانی آن می کاهد بلکه کمی بیشتر از جوشانده بجوشانید تا دارو وارد آب شود. آفتیمون و کرم به بیمار مالیخولیایی داده می شود.

گیاه آفتیمون

خواص دارویی گیاه افتیمون:

1. طبیعت آن گرم و خشک است.
2. این گیاه پیچیده و انگلی بدون کلروفیل است، برگ های آن بسیار ریز است که دیده نمی شود و ساقه های آن مکیده است که روی بدن گیاهان دیگر است و خواص آن بیشتر به نوع گیاه پیچیده شده بستگی دارد. که
3. مسهل سودا و بلغم است، 14 گرم از گیاه را آسیاب کرده، سپس با کمی عسل و نمک مخلوط کرده میل کنید.
4. برای بیماری های عصبی، جنون، مالیخولیا، سردرد، کابوس دیدن مفید است.
5. درد مفاصل و سرطان را درمان می کند.
6. برای رفع سردرد مالیخولیایی، 5 گرم از این گیاه را در 200 متر مکعب شیر جوشیده خیس خورده صاف کرده و با کمی جعفری مخلوط کنید.
7. رنگ خاکستری آن سرشار از پتاسیم است.
8. تصفیه کننده خون است.
9. تقویت کننده کبد.
10. برای کسانی که زود انزالی دارند مفید است.
11. برای درمان حملات هراس، مالیخولیا و عصبی 8 گرم افتیمون را با 60 گرم نعنا و یک لیوان شیر میل کنید.
12. افرادی که به دلیل مصرف الکل عصبی هستند روزانه سه گرم در 200 متر مکعب آب مقطر به مدت 40 روز بنوشند و به جای شکر از کشمش استفاده کنند.
13. برای رفع سردرد فتیمون را در بینی بجوشانید و کمی میل کنید.
14. برای رفع رطوبت حبس شده در معده افتیمون، آریگونا، آمله، هر روز صبح 10 گرم نبات 20 گرمی و یک قاشق مرباخوری میل کنید.
15. شربت افتیمون برای بیماریهای سودا مفید است 30 گرم افتیمون در 200 متر مکعب آب کمی جوشانده سپس صاف کرده با عسل مخلوط کرده و هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری میل شود.

بیشتر بخوانید  آزمایش اجباری ایدز قبل از ازدواج: بله یا خیر؟

———————————————— ————————-

افتادیم

می پزند، ورم را برطرف می کند، قلب را نرم می کند، باز و بسته می کند و در بیماری های عصبی مانند سردرد، تشنج، افسردگی، وسواس و بیماری های مفصلی نیز مفید است. فقط مسهل بلغم و سودا است و با صفرا مسهل صفرا است و چون بسیار لطیف و ضعیف است جوشاندن و پوست کندن باعث از بین رفتن خاصیت می شود و بسیار آهسته و طولانی دم کنید. زیاده روی در مصرف آن برای گرم مزاجان مضر است.

———————————————— ————————-

آسیب التیام بخش گیاه افتیمون

عوارض: مصرف مداوم باعث افسردگی می شود.
مصرف در دوران بارداری و شیردهی: ممنوع است.
موارد منع مصرف: بارداری و شیردهی، کودکان.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید گیاه آفتیمون

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید

———————————————— ————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *