مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین روش استفاده از آلوئه ورا برای پوست چیست ؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



چگونگی استفاده از آلوئه ورا برای پوست


برگ های آلوئه ورا دارای ژلی هستند که از آن برای پوست استفاده می شود. ممکن است تا به حال شما نیز برگ های آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را مستقیما روی پوست خود زده باشید.


این روش درست است اما اگر می خواهید آلوئه ورا تاثیر جادویی روی پوست شما داشته باشد، باید از دستورالعمل هایی که در ادامه خواهید دید پیروی کنید.


دستورالعمل استفاده از ژل آلوئه ورا برای پوست


1.چای سبز و آلوئه ورا برای پوست


اگر به دنبال یک تونر خانگی هستید، حتما ترکیب آلوئه ورا و چای سبز را امتحان کنید. می توانید چای سبز دم کرده را با ژل داخل برگ های آلوئه ورا مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید.


این ترکیب به بسته شدن منافذ، دفع سموم، کاهش قرمزی و ورم کمک می کند. کسانی که پوست بیش از حد چرب دارند، می توانند از مقداری روغن فندق نیز استفاده کنند.

حتماً بخوانید:


2. آلوئه ورا و روغن زیتون برای پاک کردن آرایش چشم


همانطور که می دانید محصولات شیمیایی برای پوست مضر هستند، مخصوص نواحی حساس صورت مثل چشم و ابرو می توانند از این محصولات آسیب عمده ای ببینند. چون پاک کردن آرایش چشم دشوار است، محصولات شیمیایی خشنی به این منظور تهیه می شود.


این مواد شیمیایی به اعصاب چشم آسیب وارد می کنند. اما شما به راحتی می توانید در منزل یک محصول برای پاک کردن آرایش چشم بسازید. کمی روغن زیتون را با آب آلوئه ورا مخلوط کنید و یک مواد جادویی بسازید.


ژل آلوئه ورا برای پوست


طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست


3. ساخت ژل اصلاح با آلوئه ورا:


استفاده از آلوئه ورا برای پوست به تنهایی برای ژل اصلاح کاربرد دارد و پوست را نرم می کند، منافذ را می بندد، و علاوه بر مرطوب کنندگی موجب کشته شدن باکتری ها می شود.

بیشتر بخوانید  عکس چیدمان جهیزیه عروس 2018 در منزلهای نقلی و کوچک


اما بهتر است که با صابون مایع کاستیل (صابون ملایم و سفت دارای روغن زیتون و هیدروکسید سدیم)، گلیسیرین گیاهی، روغن زیتون و روغن های ضروری ترکیب شود تا بهترین نتیجه گرفته شود و کاربردی تر باشد.


4. اسپری نرم کننده و تسکین دهنده پس از آفتاب با آلوئه ورا:


پوست را پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب با ویتامین E، فندق و آلوئه ورا اسپری کنید. با این کار پوست شما نرم و لطیف می شود و دچار آفتاب سوختگی نمی شوید.


ژل آلوئه ورا برای پوست


آلوئه ورا برای دور چشم


5. اسکراب روشن کننده پوست با آلوئه ورا:


لایه برداری از پوست امری مهم است. شما باید هر چند وقت یکبار از پوستتان لایه برداری کنید و سلول های مرده ی پوست را از بین ببرید. برای این کار می توانید شکر، آبلیمو و آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید و روی پوست بزنید.


این ترکیب پوست شما را شفاف می کند و موجب روشن شدن آن می شو.د. همچنین می تواند لکه های پوستی را از بین ببرد.


6. آلوئه ورا تمیز کننده روزانه پوست:


لازم نیست برای تهیه تمیز کننده های پوستی هزینه زیادی بپردازید. فقط کافیست ژل آلوئه ورا، روغن جوجوبا، صابون مایع کاستیل، خاک رس آرایشی و روغن را با هم ترکیب کنید و روی پوست بزنید.


این یک شستشو دهنده ی ملایم است که آسیبی به پوست نمی رساند و از همه مهمتر اینکه برای انواع تیپ های پوستی (خشک، چرب و ترکیبی) مناسب است.


ماسک آلوئه ورا برای صورت


نحوه مصرف آلوئه ورا برای پوست


7. آلوئه ورا مرطوب کننده و آرامش بخش پوست:


پوست عضوی مهم در بدن است و باید به آن رسیدگی شود. برای اینکه پوست مرطوبی داشته باشید، حتما این کرم را درست کنید. فقط کافیست ژل آلوئه ورا، روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا و اسانس های مورد علاقه تان را با یکدیگر ترکیب کنید و روی پوست بزنید.

بیشتر بخوانید  چطور عیب های بدن را با لباس پنهان کنیم و خوش اندام تر به نظر بیایم


این کرم خانگی با آلوئه ورا به شما کمک می کند تا پوست نرم و لطیف مانند ابریشم داشته باشید.


8. آلوئه ورا و عسل برای درمان آکنه:


آکنه برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و به دنبال درمان آن هستند. معمولا درمان های خانگی برای این مشکل استفاده می شود. یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن آکنه ماسک آلوئه ورا و عسل است. فقط کافیست ژل آلوئه ورا را با عسل مخلوط کنید و روی آکنه بزنید.


این ماسک با خواص ضد باکتری و ضد التهابی که دارد برای کاهش درد، ورم و خارش ناشی از آکنه بسیار موثر است. اما قبل از استفاده حتما مقدار کمی از آن را روی پوست امتحان کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.


طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست


ماسک آلوئه ورا برای جوش


9. ماسک صورت آلوئه ورا و خیار برای پوست های خشک:


پوست های خشک نیاز به هیدراته شدن و آبرسانی دارند. برای آبرسانی باید از محصولات مناسب استفاده کنید. شما عزیزان به راحتی می توانید در منزل یک ماسک عالی درست کنید و روی پوست بزنید.


استفاده از ماسک آلوئه ورا و خیار منافذ پوست را می بندد و خشکی پوست را کاهش می دهد. فقط کافی است تا مقداری خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید، روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.


10. استفاده از آلوئه ورا برای شستشوی بدن:


پوست بدن نیز حساس است و بهتر است از شوینده های مناسب برای شستشو استفاده گردد. شما عزیزان می توانید با استفاده از آلوئه ورا، شی باتر، صابون پایه کاستیل و روغن های پرتغالی و لیمو یک شستشو دهنده عالی برای بدن درست کنید.

بیشتر بخوانید  پوستی روشن با این مـاسك‌ها!


این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و در حمام استفاده نمایید. با این کار پوستتان نرم و لطیف می شود.


نحوه استفاده از آلوئه ورا برای پوست


طریقه مصرف آلوئه ورا برای پوست بدن


11. آلوئه ورا برای جلوگیری از پیری پوست:


هرچقدر منافذ پوست باز باشد، پوست زودتر دچار پیری می شود. پس باید از موادی استفاده کنید از این اتفاق جلوگیری کند. آلوئه ورا می تواند منافذ باز پوست را بسته و با تسکین چین و چروک ها، باعث رطوبت رسانی به پوست شود.


بدین منظور، خیار، چای سبز، چای بابونه، ژل آلوئه ورا و ژلاتین را با یکدیگر ترکیب کنید و روی پوست خود استعمال کنید.


12. آلوئه ورا موجب خنک شدن پوست می شود:


گرما باعث کلافگی افراد می شود و آن ها به دنبال راهی برای فرار از این موقعیت هستند. ما به شما آلوئه ورا را پیشنهاد می کنیم. در روزهای گرم تابستان می توانید مقداری از ژل آلوئه ورا، روغن فندق و نعناع را با یکدیگر ترکیب کنید و درون یخچال نگه دارید و سپس آن را روی پوست خود استعمال کنید.


ژل آلوئه ورا برای پوست


ماسک آلوئه ورا خانگی


13. اسکراب پا با آلوئه ورا:


پا به عنوان عضو مهم بدن نیاز به مراقبت دارد. پس از یک روز خسته کننده کاری، مقداری شکر و آلوئه ورا را ترکیب کنید و به مدت 15 دقیقه روی پوستتان اعمال نمایید تا تمام خستگی را از بدن شما دور کند.


14. از بین بردن پف و تیرگی زیر چشم با آلوئه ورا:


اگر وقتی جلوی آینه می روید پف و تیرگی زیر چشمانتان شما را آزار می دهد، حتما از آلوئه ورا استفاده کنید. آلوئه ورا، خیار و فندق را با یکدیگر ترکیب کنید و اطراف چشمانتان اعمال کنید. این ماسک به رفع پف و تیرگی اطراف چشم کمک بسزایی خواهد کرد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *