مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش ناگهانی قیمت رجیستر تلفن + جزئیات

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


قیمت دفترچه تلفن مسافران چقدر است؟

تشویق کننده: چند روزی است که تعداد رجیستری های تلفن همراه افزایش یافته است. این اقدام با افزایش 90 درصدی واردات تلفن همراه مسافری همراه بود. آنها بیشتر افراد سودجو را به صورت چمدانی وارد می کنند.

تا چند روز دیگر با لغو معافیت 80 دلاری واردات مسافر از طریق تلفن همراه و همچنین اعمال دوره های سنا برای محاسبه گمرکی و مالیات و افزایش نرخ بلیت مسافری به 26 درصد، نرخ های ثبت شده تلفن های ثبت شده از طریق مسافران واقعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

با این سه تصمیم جدید، دولت می خواهد تلفن همراه مسافربری را به طور کامل حذف کند. تا جایی که قیمت تمام شده گوشی همراه مسافری بیشتر از موبایلی است که واردکننده وارد کشور می کند. اما چرا؟

اجرای رجیستر از همان ابتدا مشکلات زیادی را به همراه داشت که یکی از مهم ترین آنها افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه بود.

سال گذشته پس از افزایش شدید نرخ ارز، قیمت گوشی معمولا دو یا سه برابر شد. رجیستری بهانه دیگری برای خرده فروشان برای افزایش قیمت دستگاه های تلفن همراه بود. البته جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری بلافاصله راهکاری برای مقابله با این قیمت های حباب دار ارائه کرد. راه حلی که زمان نشان داده هیچ تاثیری در مهار این قیمت ها ندارد.

اکنون با گذشت بیش از یک سال از این طرح و افزایش قیمت دلار، بازار از رونق کمتری برخوردار شده است. در حالی که تلفن همراه یک محصول مصرفی است و مورد نیاز تمام اقشار مختلف جامعه است. اما این طرح مانع از ورود گوشی های قاچاق نشد و راه های جدیدی را برای قاچاق و سودجویی در این حوزه باز کرد. در طول سال گذشته، فروشندگان زیادی در بازارهای بزرگ تلفن همراه وجود داشته اند که پاسپورت می فروشند و پاسپورت های مهر شده خود را در ازای ثبت نام تلفن می فروشند. برخی حتی خود مسافر هستند و برخی دلال پاسپورت.

بیشتر بخوانید  داماد چشمان اشکبار با دوست عروس به ماه عسل رفت!
چرا نرخ رجیستری تلفن همراه به شدت افزایش یافته است؟

چرا رجیستر تلفن همراه گران شد؟

آمارها حاکی از آن است که واردات چمدان و تعداد زیادی گوشی مسافری حتی از واردات رسمی نیز فراتر رفته است، به طوری که تعداد گوشی های مسافری از 19 هزار و 617 دستگاه در فروردین 1397 به یک میلیون و 863 هزار و 246 دستگاه در پایان اردیبهشت 1398 رسیده است. .

اگرچه هر فردی که از سفر خارج از کشور باز می گردد. او فقط می توانست یک گوشی را با پاسپورت خود ثبت کند، اما دلالان و قاچاقچیان گوشی های زیادی را در چمدان وارد می کردند و برای ثبت نام گذرنامه مسافران تازه برگشتی را با قیمتی بین 100 تا 250 هزار تومان خریداری می کردند. این موضوع در تابستان امسال با بازگشت حجاج از عربستان به حدی پررنگ شد که وزیر ارتباطات نیز با انتشار یک هشدار توئیتری از حجاج خواست تا به خواسته این سودجویان عمل نکنند.

در عین حال برخی از این افراد سودجو در سایت های فروش کالا، همان گوشی های ثبت نشده را با قیمت پایین تری در بازار تبلیغ می کردند و از خریدار می خواستند آن را به صورت حضوری ثبت کند.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی خطاب به رسانه‌ها، دلیل اجرای طرح‌های جدید را ساماندهی بازار تلفن همراه به‌منظور عدم خرید و فروش گذرنامه در کشور جدید عنوان کرد. »

با اجرای این طرح، کاربران واردکننده گوشی های سواری از افزایش شدید قیمت تمام شده رجیستری خبر دادند و با انتشار تصاویری از چند برابر شدن نرخ ثبت نام برای انواع مدل های موبایل خبر دادند.

بیشتر بخوانید  راه های عجیب ورود به مسجد بوسنی + عکس

پس از اعلام این طرح، با ارسال پیامک به عده ای از آنها خواستند برای جلوگیری از خاموش شدن تلفن همراه، هزینه ای پرداخت کنند.

از طریق لینک موجود در این پیامک ها کاربر به صفحه ای مشابه سامانه اینترنتی گمرک هدایت می شود و سپس به صفحه ای که شبیه درگاه پرداخت (فیشینگ) است هدایت می شود و کاربر اطلاعات کارت بانکی را دریافت می کند. Peer به کاربران هشدار می دهد که این یکی از روش هایی است که کلاهبرداران از طریق آن حساب های بانکی افراد را سرقت می کنند

انتهای پیام/

افزایش شدید قیمت رجیستری


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *