مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نحوه تغییر استفاده از ماسک برای حل emicron

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



گسترش سریع سویه آمیکرون به این معنی است که بسیاری از کارشناسان پزشکی و بهداشت عمومی از شهروندان می خواهند تا پروتکل های پوشش بهتری را برای محافظت از خود و دیگران در برابر گسترش کووید-19 اتخاذ کنند.

بهترین شیوه های پوشش از ابتدای فوران تاج تغییر کرده است و هنوز در مورد ماسک زدن و شرایط آن سردرگمی وجود دارد.

با این حال، کارشناسان پزشکی در یک موضوع اتفاق نظر دارند. ماسک‌ها جزء مهمی در جلوگیری از گسترش همه گونه‌ها و سویه‌های کووید-19 هستند و ماسک N 95 که توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) تایید شده است، موثرترین ماسک موجود در بازار است. اگرچه استفاده از یک ماسک ساده بوم بهتر از نپوشیدن ماسک صورت است، گزینه های برتر اکنون به طور گسترده در دسترس هستند. از Covid-19 لازم است یا نه.

از آنجایی که به نظر می رسد سویه آمیکرون بسیار بیشتر از سویه های قبلی قابل انتقال است، ماسک کردن وسیله ای حیاتی برای جلوگیری از گسترش آن سویه است، به ویژه در مناطقی که موارد کووید-19 در آنها زیاد است.

نحوه تغییر استفاده از ماسک برای حل emicron

دستورالعمل استفاده از ماسک در هنگام شیوع تاج تغییر کرد و ظاهر سویه Amicron به تغییرات بیشتر و همچنین سردرگمی بیشتر نیاز دارد. کارشناسان می گویند که پوشش ماسک به دلیل ظرفیت بالای انتقال emicron ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تخمین زده می شود که آمیکرون 2.7 تا 3.7 برابر بیشتر از سویه دلتا که تابستان گذشته به سویه غالب در جهان تبدیل شد، باعث ایجاد عفونت در بین افراد واکسینه شده می شود. در حالی که بسیاری از افراد علائم خفیف تری را با آمیکرون تجربه می کنند، میزان بروز آن به سرعت در حال افزایش است، حتی در مناطق بسیار واکسینه شده. توانایی آمیکرون برای فرار از آنتی‌بادی‌های تولید شده توسط واکسن‌های کووید-۱۹ موجود به این معنی است که اکنون روی اقدامات پیشگیرانه دیگری مانند پوشاندن تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید  هشدار به رانندگان؛ جاده‎‌های این استان‌ها به شدت برفی و بارانی می‌شود -

مطالعه‌ای که در ماه دسامبر در دانشگاه استنفورد انجام شد نشان داد که ماسک‌های پارچه‌ای نمی‌توانند ذراتی را که ویروس از طریق آنها پخش می‌شود فیلتر کند. در این میان، ماسک های N 95 به دلیل ساختار فیلتر و شارژ الکترواستاتیکی که دارند، ذرات ریز را در هوا جذب و به دام می اندازند، نسبت به ماسک های پارچه ای معمولی در مسدود کردن این ذرات بسیار بهتر عمل می کنند.

در این بین، توجه به این نکته بسیار مهم است که قرار دادن فیلتر ماسک روی دهان و بینی کاربر به مراتب بهتر از یک ماسک بوم معمولی است و می تواند شکاف های بزرگی را در دو طرف ایجاد کند و به ذرات آلوده فرصت مانور زیادی بدهد. .

ماسک N95 که به طور استاندارد بهترین ماسک در برابر فوران تاج است و بیشترین محافظت را در برابر کووید-19 از جمله سویه آمیکرون دارد، کم نیست و بهترین گزینه برای استفاده روزمره است.

فیبرهای درهم و نامنظم N95 فیلتراسیون عالی را ارائه می کنند و تا 95 درصد از ذرات را در هوا نگه می دارند. ماسک N 95 معمولاً زمانی که در یک محیط پزشکی استفاده می شود یکبار مصرف است، اما می تواند چندین بار (البته با فرکانس محدود) برای افراد عادی در محیط های کم خطر استفاده شود. با این حال، قیمت همچنان یک مانع بالقوه برای افزایش استفاده از این نوع ماسک است زیرا ماسک های پارچه ای گران تر در حال اتمام هستند. ماسک های جراحی به اندازه ماسک های تنفسی N 95 موثر نیستند، اما از همان مکانیسم فیلتراسیون استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  تصاویری عجیب از نفوذ مجرمان به داخل خودروهای متخلف/فیلم

منبع: Vok

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *