مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

8 کاری که بهتر است به جای صبح شبها انجام دهید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کارهایی که بهتر است به جای صبح شبها انجام شود




شما ممکن است فکر کنید که با داشتن یک برنامه روزانه با ترتیب زمانی مشخص یک نسخه سازنده برای زندگیتان در دست دارید که احتمالا توسط آن می توانید به خواسته ها و آرزوهای خودتان برسید . با اینحال ما در اینجا به شما می گوییم که برنامه های صبح و عصر نباید سیاه و سفید باشند . در واقع مواردی وجود دارد که شما کارهای شبانه را به تعویق می اندازید تا آنها را صبح انجام دهید زیرا احساس می کنید با انجام این کارها در شب جسم یا ذهن شما آسیب می بیند. ولی ممکن است شما اشتباه کنید .

به عنوان یک حقیقت, علم می گوید که بهتر است برخی از کارهایی که می خواهید صبح انجام دهید بهتر است شب هنگام و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید اگر در مورد انجام این کارها کنجکاو شده اید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.




1- خوردن پنیر یا گوشت




اگر چند ساعت قبل از خواب غذاهای سنگین و شیرین بخورید احتمالا نمی توانید راحت بخوابید . بنابراین بهتر است غذاهای حاوی پنیر یا خوراکی های سنگین را مقداری گوشت بخورید زیرا آنها حاوی تریپتوفان هستند – آمینو اسیدی که هورمون خواب را ترشح می کند.




2 – پیاده روی




بهتر است قبل از رفتن به رختخواب پیاده روی کنید . این کار به ذهن شما کمک می کند که از اضطراب و استرسی که در طول روز برای شما ایجاد شده است رها شوید . تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی شبانه می تواند سلامت فرد را بهبود بخشد و با بی خوابی مبارزه کند. بنابراین با یک پیاده روی کوتاه از سکوت و آرامش شبانه لذت ببرید و با آن به آرامش برسید.

بیشتر بخوانید  فواید بزاق دهان


برنامه ریزی




3- برای فردا برنامه ریزی کنید




بر اساس تحقیقات دانشمندان اگر برنامه روز بعد را شب قبل از خواب آماده کنید زندگی منظم تری خواهید داشت و با این برنامه ریزی به همه کارهای روزانه خودتان خواهید رسید . بسیاری از افراد برنامه ریزی روزانه خودشان را صبح ها انجام می دهند وقتی که برای رفتن به سرکار عجله دارند . در نتیجه وظایف مهم خودشان را فراموش می کنند و یا مسئولیت های بیشتری برای خودشان در نظر می گیرند که نمی توانند آنرا مدیریت کنند . از اینرو برای روز بعد شب قبل برنامه ریزی کنید و ببنید چگونه روز بعد همه کارها به راحتی و بهتر پیش می رود.




4- پنجره اتاق خوابتان را باز کنید




از اینکه پنجره اتاق خواب خودتان را در طول شب باز بگذارید نترسید قطعا دلیل این کار شما را سورپرایز خواهد کرد . اساسا بدن انسان حاوی نوع چربی به نام “چربی سفید” است که مسئول چاقی و اضافه وزن هم هست از سوی دیگر بدن انسان حاوی یک نوع دیگر از چربی است که “چربی قهوه ای” نامیده می شود که در تنظیم دما دخیل است . مطالعات نشان می دهد وقتی بدن ما در معرض هوای خنک تر قرار می گیرد می تواند چربی سفید را به قهوه ای تبدیل کند که به بهبود سوخت و ساز بدن کمک می کند . چربی قهوه ای با سوزاندن ذخایر انرژی بدن گرما تولید کرده و دمای بدن را تنظیم می کند.




5- لباس ها و ناهار فردای خودتان را آماده کنید




همانطور که گفته شد انجام برخی کارها صبح هنگام سخت تر است . وقتی شما برای مسواک زدن دندانهایتان عجله می کنید ,در عین حال باید آرایش کنید و قهوه خودتان را آماده کنید زمان کافی برای آماده کردن یک ناهار سالم و خوشمزه وجود ندارد . از طرفی پیدا کردن و ست کردن لباس ها طی 10 دقیقه امکان پذیر نیست . و آیا خانم ها می توانند طی 10 دقیقه برای رفتن به جایی آماده شوند!!؟

از اینرو بهتر است ناهار و لباس های فردا را شب قبل آماده کنید به این ترتیب لازم نیست مثل مرغ سرکنده صبح ها در خانه بدوید و به دنبال جوراب یا ناهارتان باشید .

بیشتر بخوانید  توده هیپواکو چه علائمی دارد؟


یوگا




6- مدیتیشن و یوگا انجام دهید




بهانه شماره یک برای چشم پوشی از ورزش صبحگاهی کمبود وقت است . بنابراین چرا این کار را شب قبل انجام نمی دهید . بهترین فرم ورزش برای قبل از خواب یوگا است . شما نه تنها با مدیتیشن و تمرینات تسکین دهنده تنش یک ورزش خوب انجام می دهید بلکه ذهن شما هم پاک می شود و شما را برای یک خواب خوب شبانه آماده می کند.




7 – دوش آب گرم قبل از خواب




اگر صادق باشیم باید بگوییم که دوش آب گرم در صبح اصلا ایده خوبی نیست و این کار بهتر است به عنوان کمک کننده به خواب استفاده شود . دوش آب گرم بهترین ایده و کاری است که باید قبل از خواب انجام دهید . با این کار دمای بدن شما تغییر می کند و به شما اجازه می دهد که خیلی راحت به خواب بروید و با بی خوابی نیز مبارزه خواهد کرد.


مطالعه قبل از خواب




8- خواندن مواردی که باید به یاد داشته باشیم




بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه ساسکس مطالعه قبل از خواب یک راه ایده آل برای آرامش است و ذهن شما را برای رفتن به بستر پاک می کند . اساسا با مطالعه ما مشکلات دنیای واقعی و تنش های روزمره را فراموش می کینم . در واقع این مطالعه ثابت کرده است که زیاده روی در چنین رفتاری عملا یک راه موثر برای کاهش استرس است و بسیار موثرتر از نوشیدن چای و گوش دادن به موزیک است .

علاوه براین مغز انسان شب ها خیلی بهتر همه چیز را به خاطر می سپارد . به همین دلیل دانش آموزانی که شب ها درس می خوانند نمره های بهتری کسب می کنند . از اینرو اگر می خواهید متنی را حفظ کنید حتما آنرا قبل از رفتن به رختخواب بخوانید!

بیشتر بخوانید  10 خاصیت شگفت انگیز عصاره گیاهی کاسیا


اینها 8 موردی بودند که بهتر است به جای صبح شب انجام شوند . شما در این رابطه چه فکر می کنید ؟ آیا کاری هست که بتوانید به این لیست اضافه کنید؟


در این رابطه بیشتر بخوانید:


علت بی خوابی چیست ؟ چیکار کنیم زود بخوابیم ؟


فواید زود خوابیدن در شب و زود بیدار شدن در صبح


فواید مکمل ملاتونین برای رفع مشکل بی خوابی


divider


ترجمه توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *