مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

5 خاصیت عجیب پف فیل برای کنترل بیماری های سخت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



پف فیل مزایای دیگری هم دارد که اغلب افراد از آن بی خبرند از جمله: تنظیم قند خون، کاهش کلسترول، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، محافظت در برابر پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان، ضعف حافظه، پیری زودرس و کمک به کاهش وزن.


پف فیل چیست ؟


پف فیل از نوعی ذرت که پوسته سخت دارد و حاوی ماده ای نشاسته ای است، به دست می آید. وقتی این ذرت گرم میشود، به داخل آن فشار آمده و در نهایت یک پف..!!!. انواع مختلفی از پف فیل وجود دارد. از جمله آنهایی که در ماکروویو درست میشوند.


از نظر تاریخی شواهدی وجود دارد که افراد بیش از 6000 سال است که از خوردن پف فیل لذت میرند. زیرا در زمان های قدیم ذرت بخش مهمی از برنامه غذایی آنها را تشکیل می داده است. اولین پف فیل ها، از حرارت دادن ذرت بر روی آتش درست شده اند. چه سورپرایزی!!!


اکتشافات قبلی راجب پف فیل در پرو بوده اما اکنون مکزیک و آمریکا شواهدی از وجود پف فیل در حدود 5000 سال پیش را نشان داده اند.


مردم در سراسر جهان،تقریبا درهرجاییکه ذرت طبیعی وجود دارد، از خوردن پف فیل لذت میبرند. با این حال زمانی که این خوراکی مفید را به نمک آغشته کرده و یا ازسایر طعم دهنده ها در کنار ان استفاده میکنید، از قلمرو غذاهای مفید به سمت غذاهای مضر حرکت میکند. اما اگر آن را به شکلی ساده وعاری از هرگونه افزودنی استفاده کنید، هم خوشمزه است و هم مفید. حرارت به تنهایی برای درست کردن آن کافی است. پس از سرخ کردن آن با روغن زیتون یا دیگر روغن های گیاهی پرهیز کنید زیرا در این صورت میترکد و بسیاری از خواص مفید آن از بین میرود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با 17 ماده غذایی سرشار از سلنیوم برای جلوگیری از سرطان


خواص پف فیل برای کودکان


خواص پف فیل ذرت بوداده


پف فیل

پف فیل


عمدتا پف فیل از مقدار قابل توجهی فیبر، ترکیبات پلی فنلی، آنتی اکسیدانها، مجموعه ویتامین های B، منگنز ومنیزیم تشکیل شده است. بیایید با هم بررسی کنیم که این مواد چطور پف فیل را به میان وعده ای مفید برای ما تبدیل میکنند.


پف فیل و هضم راحت ترغذا


پف فیل حاوی سبوس است و از این نظر شبیه به نان و برنج است. همچنین پف فیل علاوه بر سبوس و فیبر، تمام مواد معدنی، مجموعه ویتامسن هایB و یتامینE را در خود دارد. مقادیر بالای فیبردر پف فیل دستگاه گوارش را سالم نگه میدارد. به این معنا که روده ها به آرامی در میان دستگاه گوارش حرکت کرده و این به این معنی است که دستگاه گوارش سالم تر میماند و متعاقبا هضم غذا هم راحت تر صورت میگیرد.


پف فیل برای کلسترول


فیبر موجود در پف فیل کلسترول اضافی در دیواره رگ های خونی را از بین میبرد. بنابراین سطح کلی کلسترول پایین آمده و در نتیجه خطر حملات قلبی و سکته مغزی کاهش میابد. همچنین فیبر، از فشار قلب میکاهد زیرا نیاز نیست که قلب برای انتقال خون داخل رگ ها، آنقدر سخت عمل کند.


پف فیل برای قندخون


سومین نقش مهم فیبر، تاثیر آن بر کنترل قند خون در بدن است. زمانی که بدن دارای مقادیر زیادی فیبراست، قندخون و سطح انسولین را بهتر از افرادی که بدنشان فیبر کمتری دارد، مدیریت میکند. ثبات میزان قندخون در بیماران دیابتی بسیار مهم است. بنابر این اگر شما از این بیماری رنج میبرید، مصرف پف فیل توصیه مناسبی است.

بیشتر بخوانید  تاثیر آب جو در دفع سنگ کلیه


پف فیل برای سرطان


محققان درسال های اخیر از وجود مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها در پف فیل شوکه شده اند. چرا که پف فیل قبلا به عنوان غذایی نسبتا ناسالم در نظر گرفته میشده است اما اکنون دریافته اند که حاوی مقایر زیادی از آنتی اکسیدانها و ترکیبات پلی فنلی است_یکی از قوی ترین انتی اکسیدان ها که میتوانید به بدن خود هدیه دهید. در حقیقت، تحقیقات نشان داده اند که مصرف پف فیل نسبت به مصرف روزانه میوه ها و سبزیجات، آنتی اکسیدان بیشتری به بدن میدهد. آنتی اکسیدانها عامل قدرتمندی در برابر رادیکال های آزاد هستند ( آن دسته سلول های مخرب که سلول های سالم را از بین برده و در شکل گیری سرطان موثرند). این رادیکال ها میتوانند سلول های سالم را به سلولهای سرطانی تبدیل کنند. پف فیل نقش مهمی در از بین بردن این رادیکالها و به تبع آن، جلوگیری از سرطان دارد.


پف فیل

پف فیل


جلوگیری از پیری زودرس


رادیکال های آزاد، آسیب بیشتری نسبت به سرطان، به بدن وارد میکنند. برای مثال انها با علایم پیری مانند چین و چروک، لکه های پوستی، نابیناییی، ضعف حافظه و همچنین عضلات؛ آلزایمر و ریزش مو و… در ارتباطند. مصرف پف فیل میتواند شما را سالم و جوانتر نگه دارد، زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با این رادیکال های ازاد مقابله میکنند.


پف فیل برای کاهش وزن


یک فنجان پف فیل تنها حاوی 30 کیلوکالری است که این مقدار یک پنجم یک سیب زمینی سرخ شده است. فیبر موجود در پف فیل اشتها را کاهش داده-باعث میشود کمتر بخورید_و از آن طرف باعث میشود احساس سیری کنید. همه اینها دست به دست هم میدهند تا شاهد کاهش وزن خود باشید.همچنین پف فیل دارای چربی های اشباع شده کمی است و روغن طبیعی آن بسیار سالم و برای بدن ضروری است.

بیشتر بخوانید  راههای تشخیص و درمان متاپلازی روده


احتیاط!


پف فیل یک میان وعده سالم است که اکثر افراد با آغشته کردن آن به نمک و دیگر افزودنی ها، بسیاری از خواص مفید ان را از بین میبرند. لذا توصیه میشود آن را بدون هرگونه افزودنی مصرف نمایید.

همچنین ازخوردن پف فیلی که در ماکروویو آماده و بسته بندی شده خودداری کنید. زیرا معمولا به کره و نمک آغشته شده است.


seprator


آموزش پخت پاپ کورن در خانه



امیدوارم از این مطلب لذت برده و با خواص پف فیل آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *