مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاثیر آب جو در دفع سنگ کلیه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا مصرف الکل و الکل در درمان سنگ های ادراری جایی دارد؟

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید فواید آبجو برای درمان سنگ کلیه آن ها ملاقات می کنند.

http://www.delgarm.com/

آیا بارها شنیده اید که برخی افراد سنگ کلیه دارند و برخی دیگر خوب کار نمی کنند و برای رفع سنگ کلیه در خانه چه باید کرد؟

برخی از سنگ ها در اثر عفونت ایجاد می شوند که با قلیایی شدن محیط ادراری باعث ایجاد سنگ می شود که در خانم ها بیشتر دیده می شود و خانم ها در این مورد آسیب پذیرتر هستند که نیاز به توجه بیشتری دارد. مصرف زیاد نوشیدنی ها بسیار مفید است زیرا نوشیدنی ها حجم ادرار را افزایش می دهند که در نهایت باعث کاهش غلظت مواد محلول و جلوگیری از تشکیل سنگ می شود.

این فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری می گوید: مصرف آب فراوان برای تمام بیماران مبتلا به سنگ کلیه حدود 8 تا 12 لیوان در روزهای گرم تابستان توصیه می شود.

نوشابه سالم تر است یا آبجو؟

درمان سنگ کلیه با آب جو

اگر از طرفداران نوشیدنی های فانتزی هستید، توجه داشته باشید که در بین تمام نوشیدنی های کولادر، آبجو بهترین انتخاب است. نوشابه های گردنبند، نوشیدنی های گازدار هستند که دارای قند فراوان و رنگ های متنوع هستند. به خاطر داشته باشید که نوشیدنی های رژیمی مانند «صفر» و «لایت» نیز در این دسته قرار می گیرند. البته لازم به ذکر است که زمانی می توان آبجو و این نوع نوشیدنی ها را در درجه اول قرار داد که فرآیند تخمیر به طور کامل در فرآیند تولید به پایان رسیده باشد و از مخمر در فرآیند تولید استفاده شود که البته اغلب تولید کنندگان این نوع نوشیدنی بر مصرف خود تاکید دارند. حضور در فرآیند تولید

آب یا آبجو؟

اگر از دوستداران آبجو هستید ارزش غذایی این نوشیدنی و اینکه آیا می توان آن را با آب جایگزین کرد یکی از سوالاتی است که همیشه فکر شما را به خود مشغول کرده است.اگر قرار است در مورد این نوشیدنی صحبت کنید همان ضرب المثل قدیمی را تکرار می کنم. که آب بهترین نوشیدنی است مخصوصاً در تابستان برای کسانی که خیلی سریع به تشنگی واکنش نشان می دهند، یعنی در کمترین زمان ممکن از شر خشکی دهان خلاص می شوند و به طور کلی افرادی که تشنه نیستند که بخواهند چند لیوان آب با هم بنوشند. . این افراد با اولین علائم تشنگی که با خشکی دهان و نیاز به نوشیدن آب ظاهر می شود، بلافاصله به سراغ آب رفته و این نیاز را برطرف می کنند.

بیشتر بخوانید  کاربردهای تزریق ژل به چانه و سوالات رایج در این مورد

ویژگی مهمی که آب را از سایر نوشیدنی ها متمایز می کند این است که می تواند نیازهای بدن را بدون هیچ گونه عوارض جانبی و کالری اضافی برطرف کند. آب به عنوان ماده اصلی حجم زیاد بدن، نقش مهمی در تنظیم نمک در بدن دارد. آب است. نباید فراموش کنیم که کالری صفر این نوشیدنی آن را برای همه دلپذیرتر می کند. اما بعد از آب می توان گفت که آبجو نوشیدنی بهتری نسبت به سایر نوشیدنی های «کلادر» است. زیرا قند ساده آن به هیچ وجه به خوبی نوشیدنی های کولا نیست.

منبع غنی ویتامین B.

آبجو معمولا به عنوان نوشیدنی غنی از ویتامین های گروه B شناخته می شود، اما سوال اینجاست که چه مقدار از این ویتامین در این نوشیدنی وجود دارد. ماءالشعیر در واقع نوشیدنی‌ای است که ماده اصلی آن دانه «جو» است که در فرآیند تولید کارخانه‌ای با شکر طبیعی که از تخمیر مناسب تشکیل می‌شود به بازار عرضه می‌شود.

این نوشیدنی تقریبا مملو از ویتامین های B است که هر روز به آن نیاز داریم و از این نظر می تواند بخشی از نیاز بدن به این مواد مغذی را برطرف کند. تاکید می کنم که فقط یک عضو بدن به همه چیز نیاز ندارد. از آنجایی که اطلاعات کافی در مورد استفاده از مواد با کیفیت، کافی و سالم در دوره تولید این نوشیدنی نداریم، استفاده از این محصول به عنوان تنها تامین کننده ویتامین های گروه B توصیه نمی شود.

درمان سنگ کلیه با آب جو

آیا آبجو برای تامین ویتامین B کافی است؟

شاید فکر کنید وقتی آبجو منبع غنی ویتامین B است، با این نوشیدنی می توانیم تمام نیازهای بدن خود را به این گروه از ویتامین ها برطرف کنیم. یعنی فقط با نوشیدن آبجو تمام ویتامین های B به بدن می رسد و نیازی به منابع دیگر نیست؟ پاسخ منفی است. نمی توان گفت که یک لیوان آبجو نیاز بدن به ویتامین های گروه B را برآورده می کند، زیرا ویتامین های گروه B یکسان نیستند و حداقل 8 نوع ویتامین مورد نیاز بدن وجود دارد.

به عنوان مثال، ویتامین B12 ویتامینی است که نمی توان آن را از هیچ منبع گیاهی یا مخمری به دست آورد. اسید فولیک و بیوتین دو ویتامین B دیگری هستند که در این نوشیدنی وجود ندارند. اما مقدار قابل توجهی ویتامین B1 و B6 در این نوشیدنی وجود دارد و مصرف متعادل روزانه آن می تواند بخشی از نیاز روزانه و نه همه آن را تامین کند.

بیشتر بخوانید  معرفی داروی اردوستئین و موارد مصرف آن

درمان سنگ کلیه با آب جو

یک لیوان آبجو چند کالری دارد؟

هر لیوان آبجو یا 240 میلی لیتر آبجو حدود 100 کیلو کالری انرژی دارد. این مقدار کالری قابل توجهی است. فردی را تصور کنید که هر روز به جای هر نوشیدنی دیگری آب مصرف می کند، یعنی کالری به بدن نمی رساند و حالا اگر همان تعداد لیوان آب صفر کالری را با یک نوشیدنی 100 کالری جایگزین کند، در واقع اجازه می دهد اضافی کالری وارد بدن او شود. به همین دلیل به افرادی که اضافه وزن دارند و یا رژیم غذایی خاصی دارند به گرمی توصیه می کنم که این نوشیدنی پرکالری را با آب جایگزین کنند تا از عوارض کالری اضافی وارد بدن جلوگیری کنند. این توصیه باید به ویژه برای کودکان در دوره باروری مهم باشد، هم به دلیل وجود قند مصنوعی احتمالی در نوشیدنی و هم به دلیل گاز آن که می تواند منجر به پوسیدگی استخوان ها و دندان ها شود.

مزه اش مثل چیه

وجود طعم های مختلف در این نوشیدنی انتخاب را سخت می کند، به خصوص اگر به دنبال ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری هستید. اما نکته اینجاست که طعم دهنده ها در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارند، اما این طعم ها لزوما کالری اضافی را به محصول منتقل نمی کنند. اما به طور کلی طعم یکی از راه های جذب طعم های مختلف است، اما اینکه افزودن این اسانس یا عطر می تواند کالری دریافتی را کاهش دهد یا ویتامین های بیشتری را به بدن برساند، درست نیست. برخی از این اسانس‌ها حتی می‌توانند استاندارد خوبی نداشته باشند و سلامت محصول را تغییر دهند که باید زیر نظر کارشناسان صنایع غذایی و با استانداردهای تعریف‌شده به محصول اضافه شود.

درمان سنگ کلیه با آب جو

آیا سنگ کلیه با آبجو درمان می شود؟

از نظر دانش تغذیه، هیچ یک از تصورات کلی که روزه و صبحانه باعث زیبایی پوست می شود یا بر دفع سنگ کلیه تأثیر می گذارد، پذیرفته نیست. یعنی هیچ تحقیق یا دانش خاصی در مورد تغذیه برای اثبات درستی این فرضیات انجام نشده است. البته در علوم پایه تغذیه این دانش وجود دارد که مثلاً افرادی که کمبود ویتامین B6 دارند بیشتر در معرض ابتلا به برخی از انواع سنگ کلیه هستند و این به این دلیل است که ویتامین B6 در متابولیسم پروتئین نقش دارد، بنابراین در صورت وجود کمبود این ویتامین می‌تواند متابولیسم پروتئین‌هایی که PH خون را اسیدی می‌کنند مختل کرده و باعث ایجاد انواع خاصی از سنگ‌های کلیه شود. صحبت جامع از تاثیر نوشیدن آبجو در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه چیزی جز تبلیغات نیست و ریشه و مبنای علمی ندارد.

بیشتر بخوانید  آیا رابطه زناشویی باعث چاقی و اضافه وزن میشود؟

درمان سنگ کلیه با آب جو

درمان سنگ کلیه با آب جو

آیا کف روی آب مالت مضر است؟

آبجو معمولاً گازدار است و سوال اینجاست که آیا گاز موجود در این نوشیدنی بر جذب ویتامین ها تأثیر می گذارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت یکی دیگر از افزودنی هایی که برای جذب مشتری به این نوشیدنی اضافه می شود «بی کربنات سدیم» است که به «گاز» معروف است.

مشکلی که هنگام نوشیدن بیش از حد آبجو ایجاد می شود به دلیل وجود گازی است که به آن اضافه می شود. نوشیدنی های گازدار می توانند برای بدن مضر باشند. به این ترتیب این مکمل نوشیدنی باعث تسریع روند جداسازی نمک از استخوان و مصرف مکرر آن توسط مصرف کنندگان به ویژه کودکان، زنان یائسه، جوانانی که حداکثر تا 25 تا 30 سال به تراکم نیاز دارند، می شود. افراد مسن و میانسال به استخوان می رسند و اگر مصرف این نوشیدنی به عادت تبدیل شود می تواند چنین عوارضی داشته باشد.

فرآیند تحلیل استخوان به این صورت است که بی کربنات سدیم بر روی بافت استخوانی می نشیند و آن را با مواد و املاح تشکیل دهنده خود ترکیب و جدا می کند، این فرآیند هر بار که از این محصول استفاده می شود تکرار می شود، بنابراین در صورت ادامه در دراز مدت. اثرات غیر قابل برگشت بر روی استخوان ها و دندان ها اما اگر هر از چند گاهی در وعده های غذایی و میان وعده ها از این نوشیدنی استفاده شود مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر فردی در هر وعده غذایی یا هر زمان که احساس تشنگی می کند عادت به استفاده از این نوشیدنی کند، حتما با مشکل مواجه خواهد شد.

درمان سنگ کلیه با آب جو

به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی از جمله آبجو می تواند عواقبی داشته باشد.اگر اسید فسفریک مصرفی در این نوشابه گازدار زیاد باشد باعث پوکی استخوان می شود.در حال حاضر گروه های خاصی در جامعه با کمبود سبوس یا ویتامین مواجه هستند. با مصرف این مایع، بخشی از نیاز خود به ویتامین ها را تامین کرده اند.

این نوشیدنی برای کسانی که می خواهند وزن خود را کنترل کنند به دلیل محتوای کالری قابل توجه باید محدود و با آب جایگزین شود.

درمان سنگ کلیه با آب جو

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *