مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

17 میوه برای درمان کم خونی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از ایلان، کمبود آهن یا سلول های خونی به معنای عدم دریافت اکسیژن کافی در بدن است که باعث اختلال در عملکرد اندام ها در بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مانند کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، از دست دادن شدید خون و غیره دارد.

میوه ضد کم خونی

1- گروهبان

انار به دلیل داشتن اسید آسکوربیک و منبع غنی آهن، ویتامین های A، C و E یکی از بهترین میوه ها برای خون سازی است و باعث افزایش میزان آهن در بدن و تنظیم پلاکت های خون می شود. وقتی انار را در برنامه غذایی روزانه خود قرار می دهید، هموگلوبین افزایش می یابد. یک لیوان آب انار خانگی در روز بهتر از آب‌های فرآوری شده است.

2-موز

موز یک انتخاب عالی برای گنجاندن در سبد میوه های غنی از آهن و تحریک تولید هموگلوبین در خون است. منبع خوبی از اسید فولیک و ویتامین B کمپلکس مورد نیاز برای تشکیل گلبول های قرمز خون است.

3-سیب

جای تعجب نیست که اگر روزی یک سیب بخورید، می توانید از بیماری جلوگیری کنید. زیرا سیب منبعی غنی از آهن با ترکیبات مختلف سلامتی است که برای تحریک هموگلوبین مورد نیاز است. حداقل یک سیب با پوست در روز بخورید.

4-آلو

آلو سرشار از ویتامین C و آهن است و نقش مهمی در افزایش هموگلوبین دارد.علاوه بر این، آلو منبع غنی از منیزیم است که منجر به افزایش قابل توجهی در تحریک گلبول های قرمز خون می شود و منیزیم همچنین به مدیریت انتقال گلبول های قرمز کمک می کند. اکسیژن در بدن

بیشتر بخوانید  جنایت وحشتناک در تهران; ماجرای قتل 5 نفر و زخمی شدن 4 مامور پلیس

کم خونی را با ویتامین C از بین ببرید

5- نارنجی

آهن پرتقال بدون کمک ویتامین C نمی تواند به طور کامل جذب بدن شود و پرتقال منبع غنی از این ویتامین ها است. پس حداقل روزی یک پرتقال بخورید تا به نتیجه دلخواه برسید.

6-هلو

هلو به دلیل داشتن ویتامین C و آهن باعث کاهش وزن و بهبود وضعیت پوست و چشم می شود و همانطور که می دانید ویتامین C به جذب آهن کمک کرده و از تکثیر گلبول های قرمز خون جلوگیری می کند.

7- کیوی

ممکن است از فراوانی ویتامین C موجود در کیوی تعجب کنید در صورت کم خونی و مصرف قرص آهن می توانید برای بهبود جذب آهن کیوی مصرف کنید.

8- قلعه گریپ

گریپ فروت و آب آن حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به جذب آن کمک می کند.

9-انبه

انبه به دلیل داشتن مواد مغذی، آهن و ویتامین C میوه خوبی برای خون سازی است، بنابراین مصرف آن در دوران قاعدگی و بارداری به خانم ها توصیه می شود و همچنین ایمنی بدن را در برابر وبا، سل و اسهال خونی افزایش می دهد.

10- آلبالو

یکی دیگر از میوه های شاخص فصل تابستان گیلاس است که به دلیل داشتن ویتامین C و آهن برای مبتلایان به کم خونی به ویژه برای کودکان بسیار مفید است.

میوه خوشمزه ضد کم خونی

11-توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل داشتن مواد مغذی و آهن خون ساز است و مصرف منظم آن به شرط ارگانیک بودن، کم خونی را بهبود می بخشد.

12-زردآلو

اگر کم خونی دارید، خوردن زردآلو به عنوان میان وعده می تواند به بهبودی شما کمک کند.

بیشتر بخوانید  ویدیو دلخراش از زیر گرفتن چند موتور توسط اتوبوس / فیلم -

13-خرمالو

خرمالو به دلیل داشتن مس به جذب آهن کمک می کند و باعث تولید گلبول های قرمز می شود، بنابراین برای درمان کم خونی توصیه می شود.

14- شکل

آهن و ویتامین C موجود در انجیر آن را به میوه ای عالی برای کمبود آهن تبدیل می کند.

15- طالبی

به دلیل داشتن مواد مغذی، کلسیم، آهن، مس، منگنز، فسفر، خربزه می تواند کمبود آهن را بهبود بخشد که در نهایت منجر به انتقال بهتر اکسیژن می شود.

16-نارگیل

اگر از جمله کسانی هستید که طعم نارگیل را دوست دارید، از خواص آن غافل نشوید، زیرا نارگیل به دلیل داشتن سدیم، پتاسیم، فیبر، ویتامین B در تولید گلبول های قرمز خون شرکت می کند.

17-کومکوات

یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن آهن است که با مصرف کامکوات می توانید آن را تامین کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *