مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کدام مراسم بعد از خطبه غدیر اتفاق افتاد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


بعد از خطبه غدیر چه اتفاقی افتاد؟ غدیر بعد از چه مراسم مهمی شکل گرفت و بعد از خطبه غدیر چه شد و بعد از خطبه غدیر چه مراسمی برگزار شد و چه آیه ای در واقعه غدیر بر حضرت محمد نازل شد.

پاسخ دقیق و صحیح به این سوال که بعد از خطبه غدیر چه اتفاقی افتاد؟ و کدام یک از مراسم زیر بعد از خطبه غدیر برگزار شد؟ آنچه بعد از خطبه غدیر گذشت در مقاله زیر.

در این مراسم که بعد از غدیر برگزار شد، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عمامه خود به نام «سحاب» را به عنوان تاج افتخار بر سر امیرالمومنین (علیه السلام) گذاشت و نقطه عمامه را قرار داد. عمامه بر گردنش گذاشت .

در مراسم پر شور غدیر، حسن بن ثابت از پیامبر اکرم اجازه خواست تا به مناسبت این واقعه بزرگ ترانه ای در مورد امیرالمومنین علی (ع) بخواند.

حضرت فرمود: به برکت خدا بگو.

حسن بر بلندى ايستاد و گفت: اى بزرگان قريش، سخنان مرا با گواهى و امضاى پيامبر صلى الله عليه و آله بشنويد. سپس اشعاری را که در آنجا سروده بود خواند که به عنوان سند تاریخی غدیر ثبت شده و به یادگار مانده است.

پایان مراسم غدیر خم

پس از سه روز مراسم غدیر خاتمه یافت و آن روزها با عنوان «ایام الولایه» در اذهان مردم نقش بست. گروه ها و قبایل عرب پس از خداحافظی با پیامبر صلی الله علیه و آله و شناخت کامل جانشین او به شهرها و کشورهای خود رفتند و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم رهسپار شد. به مدینه

بیشتر بخوانید  حال وزیر ورزش وخیم شد

خبر واقعه غدیر در شهرها منتشر شد و به سرعت منتشر شد و به گوش همه رسید و بدین ترتیب خداوند حجت خود را بر مردم تمام کرد.

با ما بمان.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *