مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

پیوند زنجیره حمل و نقل و بخش خصوصی در چابهار حائز اهمیت است ‌

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



نصرالله ابراهیمی در نشست بررسی امکانات و چالش های بندر چابهار در افق کریدور شمال-جنوب، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از حمل و نقل کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا در حوزه حمل و نقل متمرکز است. چابهار. بندر اقیانوسی و اگر بتوانیم زیرساخت های ارتباطی را تکمیل کنیم ایجاد 3 تا 10 درصد در لجستیک قطعا برای کشور موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: شاید هنوز نتوانسته ایم ظرفیت چابهار را به عنوان یک بندر اقیانوسی به دنیا معرفی کنیم چرا که بندر چابهار نه تنها یک منطقه، بلکه یک قطب اقتصادی بین المللی است که می تواند نقش موثری در تولید ناخالص داخلی کشور داشته باشد. ” “

یک مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: وسعت منطقه آزاد چابهار در یک سال و نیم گذشته از 14 هزار هکتار به 82 هزار هکتار رسیده است و این می تواند چالش ها و در عین حال مزیت هایی را به همراه داشته باشد و اگر ما بخواهیم از ظرفیت بندر چابهار استفاده کنیم، باید زیرساخت های ارتباطی، تجهیزات و امکانات پشتیبانی بندر چابهار، منابع و ایجاد موسسات بانکی پولی در حوزه تجارت ارزی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و ظرفیت های درون بندری را ارائه کنیم. چابهار به خارج به عنوان یک نقشه راهبردی که بتواند سرمایه گذاران بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هدف را به هم پیوند دهد، باید محورهای مهمی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: باید به صورت کامل و یکپارچه با همه مسائل برخورد کنیم تا بتوانیم در حوزه های ذکر شده نقش موثری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید  ۲۰ سبک آرایش ساده و مینیمال | در عرض چند دقیقه خیلی شیک آرایش کنید

یکی از مسئولان سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: بنابراین باید زنجیره حمل و نقل را با بخش خصوصی پیوند دهیم و ارتباط تجار ما با بخش خصوصی باید با شبکه حمل و نقل جهانی برقرار شود.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار می تواند به دور از شبکه سازی فعالیت و کار کند، تصریح کرد: در بحث شبکه سازی باید به اتصال شبکه حمل و نقل جهانی توجه شود تا روابط خود را با کشورها از جمله بخش خصوصی کشور تقویت کنیم. ظرفیت ها و مشوق های منطقه آزاد چابهار را بشناسید و بشناسید که همه اینها نیازمند یک برنامه استراتژیک بین بندر چابهار و بنادر کشورهای هدف است.

ابراهیمی ادامه داد: در واقع بخش خصوصی کشورها باید این برنامه راهبردی را به خوبی بشناسند.

وی افزود: پس از تکمیل زیرساخت ها باید به سمت معرفی ظرفیت ها برویم و سرمایه گذاران با شناخت کامل از ظرفیت های موجود در منطقه آزاد چابهار بتوانند در حوزه های مختلف به فعالیت بپردازند.

یک مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 72 هکتار از پارک لجستیکی این منطقه در دست ساخت است و پنج هکتار زمین نیز برای احداث انبارهای عمومی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: مطالعات برای احداث پارک لجستیکی 200 هکتاری در شهر فرودگاهی منطقه آزاد چابهار در حال انجام است.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین بیش از 600 کیلومتر مسیر ریلی و جاده ای به زاهدان داریم که باید هر چه سریعتر به اتمام برسد، پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن چابهار 30 درصد اعلام شد، در حالی که قرار بود این پروژه در مدت سه به اتمام برسد. سال ها.

بیشتر بخوانید  طرح ویژه مجوز وسایل نقلیه توقیفی در بوشهر تمدید شده است

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار به دلیل اینکه نماینده دولت است، آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با سایر دستگاه های اجرایی برای پیشرفت و توسعه منطقه و بندر چابهار اعلام می کند.

آیرین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *