مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

کنتور برق رایگان شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، سخنگوی صنعت برق در مجلس از تصویب ماده 20 طرح رفع موانع صنعت برق خبر داد و گفت: طبق قانون از این پس هزینه نصب کنتورهای هوشمند (کنتور) در بخش خانگی دریافت نخواهد شد.

به گزارش مهر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: با تصویب نمایندگان، اعتباراتی برای عدم دریافت هزینه های نصب کنتور هوشمند در حوزه خانوار از محل ماده 3 و 6 پیش بینی شد.

سخنگوی شرکت برق افزود: بر اساس این دو ماده وجوه ناشی از تغییر تعرفه انشعابات اقتصادی و افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که قبلا مصوب شده بود به بخش اطلاعات اختصاص یافت. در کشور.

وی بیان کرد: مجلس با این اقدام مهم سرعت و توسعه استفاده از کنتورهای هوشمند را در کشور تسریع کرد که این امر مدیریت مصرف برق را تحت تاثیر قرار می دهد.

رجبی مشهدی افزود: می توانیم با استفاده از کنتورهای هوشمند تعرفه های شناور و منعطف داشته باشیم تا مصرف کننده با توجه به شرایطی که توانایی تامین برق شبانه روزی را داریم از تجهیزات برقی خود استفاده کند.

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون بیش از یک میلیون کنتور هوشمند در کشور نصب شده است که بیشتر آن متعلق به مشترکان سمت تقاضا و یا مشترکان بزرگ در صنعت و کشاورزی است.

وی با اشاره به هدف گذاری نصب 650 هزار کنتور هوشمند در حوزه خانوار گفت: تاکنون حدود 350 هزار کنتور هوشمند نصب شده است و امیدواریم بقیه کنتورها نیز در کمترین زمان ممکن نصب شود.

لازم به ذکر است، بر اساس این ماده قانونی، وزارت نیرو از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت های مرتبط موظف به نصب تجهیزات هوشمند تولید داخل از جمله کنتورهای هوشمند و با رعایت امنیت دفاعی و سایبری است. و در چارچوب تبادل امن داده ها هوشمندسازی شبکه توزیع (قابلیت دید و مدیریت) با اولویت نقاط توزیع، مشترکین با مصرف بالا، با مصرف بیش از دو برابر الگو و سپس سایر مشترکین. اعتبار لازم برای اجرای این ماده از محل افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف موضوع ماده (6) این قانون و اصلاح تعرفه برق صنعتی موضوع ماده 1 تامین خواهد شد. 3) این قانون.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا شنبه 2 بهمن 1400 – ایران چطور

این طرح در جریان بررسی طرح توسعه و رفع موانع صنعت برق کشور با 124 رأی موافق، 7 رأی مخالف و بدون رأی ممتنع به تصویب رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *