مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همچنین می توانید شکم خود را از تنبلی آب کنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


باید بدانید که معده یکی از اندام هایی است که مستقیماً به غذای روزمره واکنش نشان می دهد. از گیاهان گازدار، آدامس، نمک، نوشیدنی های کربوهیدراتی و غذاهای شیرین پرهیز کنید تا شکمتان بزرگ به نظر نرسد. این غذاها آب را در معده جذب و نگه می دارند و آن را باد می کنند.

بالا: آیا کسی در دنیا هست که دوست نداشته باشد وزن کم کند؟ همه ما دوست داریم اندامی زیبا و شکمی صاف داشته باشیم. این سوال علاوه بر زیبایی برای سلامتی نیز مفید و ضروری است. اما اکثر ما یا وقت نداریم یا تنبل هستیم و سراغ ورزش، رژیم غذایی و … نمی رویم، اما همچنان آرزوی کاهش وزن را داریم. اما باید بدانید که روش های ساده و تنبلی نیز می تواند تا حدودی چربی های اضافه را کاهش دهد.

باید بدانید که معده یکی از اندام هایی است که مستقیماً به غذای روزمره واکنش نشان می دهد. از گیاهان گازدار، آدامس، نمک، نوشیدنی های کربوهیدراتی و غذاهای شیرین پرهیز کنید تا شکمتان بزرگ به نظر نرسد. این غذاها آب را در معده جذب و نگه می دارند و آن را باد می کنند.

اگر سه وعده غذایی پر حجم در روز می خورید، سعی کنید آن را به پنج یا شش وعده در روز برسانید و تا حد امکان از مقدار غذا بکاهید.

با ما همراه باشید تا راه حل های بیشتری را یاد بگیرید.

همچنین می توانید شکم خود را از تنبلی آب کنید

1. بعد از غذا هندوانه بخورید

بر اساس اکتشافات علمی جدید، اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. دانشمندان با افزودن آرژنین به رژیم غذایی موش های چاق به مدت حدوداً سه ماه متوجه کاهش 64 درصدی چربی این حیوانات شدند. اسیدهای آمینه موجود در غذا، گلوکز و چربی ها را اکسید کرده و عضله می سازد.

بیشتر بخوانید  دلیل وجود Undigested food‏ (غذای هضم نشده) در آزمایش مدفوع چیست ؟

این اسیدها در غذا کالری می سوزانند. به همین دلیل توصیه می شود دسرهایی مانند هندوانه یا سایر منابع اسید آمینه مانند غذاهای دریایی، آجیل و دانه ها را بعد از غذا مصرف کنید.

2. لباس های تنگ نپوشید

برای اینکه شکم بزرگ شما خیلی زشت جلوه نکند، لباس های خیلی تنگ نپوشید و از انواع لباس هایی استفاده کنید که باعث از بین رفتن شکم بزرگ شما می شود. برای این منظور باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

• انتخاب پارچه مناسب: از پوشیدن ساق، کش، لیکرا و لباس بافتنی خودداری کنید. این پارچه ها وزن اضافی را بیشتر نمایان می کنند. پارچه های بافت دار مانند ابریشم، پنبه، ابریشم مصنوعی یا پشم سبک را انتخاب کنید.

همچنین می توانید شکم خود را از تنبلی آب کنید

لباس های مقنعه دار بخرید: لباس هایی که رویه بلند دارند انتخاب خوبی هستند زیرا شکم و کمر را می پوشانند. با این نوع لباس می توانید به راحتی و به سرعت سایز شکم خود را پنهان کنید.

خرید تاپ های بافت دار: تاپ هایی را انتخاب کنید که طرح و تزییناتی روی یقه و یقه داشته باشند تا تمام توجه به قسمت بالایی لباس جلب شود و هیچکس به شکم و باسن شما نگاه نکند.

خرید کمربندهای تیره: کمربندهایی که سینه و کمر را از هم جدا می کنند نیز ایده خوبی برای پنهان کردن شکم و باسن شما هستند. این نوع کمربند چشم ها را به قسمت بالایی بدن جذب می کند و اندازه شکم چندان به چشم نمی آید.

3. یک ساعت زودتر بخوابید

اگر به اندازه کافی بخوابید، روز بعد پرخوری نخواهید کرد. اگر به اندازه کافی بخوابید، درست غذا بخورید و به طور منظم ورزش کنید، استرس شما کاهش می یابد و چربی های شکم آب می شوند.

بیشتر بخوانید  معرفی فیبرینوژن، مصرف، عوارض جانبی، موارد منع مصرف

کمبود خواب باعث افزایش هورمون اضطراب (کورتیزول) و چربی شکم می شود. یک محقق کانادایی دریافت که افرادی که 5 تا 6 ساعت در شب می خوابند، حدود 35 درصد وزن بیشتری نسبت به افرادی که 7 تا 8 ساعت می خوابند، دارند.

4. مقدار زیادی آب بنوشید

وقتی تشنه هستید، ممکن است دوست داشته باشید نوشابه، نوشابه یا آبجو بنوشید، اما باید بدانید که حباب های موجود در نوشابه های گازدار باعث نفخ شکم و بزرگتر به نظر رسیدن آن می شوند. بهترین نوشیدنی آب است. تا حد امکان سعی کنید در طول روز 8 لیوان آب بنوشید.

5. غلات سالم و سرشار از پروتئین بخورید

کربوهیدرات های تصفیه شده موجود در غلات مانند گندم نه تنها برای سلامتی مفید هستند، بلکه به آب کردن چربی های شکم نیز کمک می کنند. تحقیقات نشان داده است افرادی که در رژیم غذایی غلات مصرف می کنند دو برابر سریعتر از افرادی که این رژیم را مصرف نمی کنند، از دست می دهند. غلات خوراکی تولید انسولین – هورمونی که چربی را ذخیره می کند – کاهش می دهد و روند چربی سوزی در معده را سرعت می بخشد.

پروتئین نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. تخم مرغ برای صبحانه، ساندویچ بوقلمون برای ناهار، شیر یا ماست بدون چربی برای میان وعده، ماهی کبابی و سبزیجات برای شام.

همچنین می توانید شکم خود را از تنبلی آب کنید

6. سرکه را به غذای روزمره اضافه کنید

ماده اولیه سرکه که به آن بوی تند و طعم ترش می دهد نیز چربی است. تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه بین یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می نوشند می توانند سریعتر از دیگران چربی اضافی شکم خود را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید  نحوه انجام ماموگرافی فول دیجیتال چگونه است؟

7. آهسته غذا بخورید

زمانی که عصبی یا مضطرب هستیم، غذا را قورت می دهیم و به درستی نمی جویم. این امر باعث تجمع چربی در معده و افزایش آن می شود. برای اینکه شکم بزرگی نداشته باشید، سعی کنید لقمه های کوچک بگیرید، آن را کاملا بجوید و غذا را به درستی امتحان کنید. این فرآیند کورتیزول را کاهش می دهد و همچنین میزان غذای مصرفی را کاهش می دهد.

8. صاف بایستید

اگر صاف بایستید، لاغرتر به نظر می رسید. همیشه باید سعی کنید صاف بنشینید و صاف بایستید و این را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. برای این کار می توانید پیلاتس انجام دهید. پیلاتس تا حد زیادی از ضربه زیاد، توان خروجی بالا و بارگذاری سنگین عضلانی و اسکلتی جلوگیری می کند.

شما می توانید یک ورزش ساده برای ایستادن در طول روز حتی در رختخواب انجام دهید: شکم خود را به داخل و خارج از ستون فقرات خود بکشید. به آرامی پشت خود را روی تخت صاف کنید، بازدم کنید، شکم خود را به سمت پایین فشار دهید و هنگام نفس کشیدن رها کنید. این کار را ده بار انجام دهید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *