مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

همه گیری تاج در ایران هنوز تکمیل نشده است/ روند نامطلوب واکسیناسیون برای کودکان 5 تا 11 ساله

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وی گفت: در حداقل 14 کشور در هفته گذشته تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب دو برابر شده است و این یک هشدار است اما در ایران نسبت به هفته های گذشته تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب کاهش یافته است. نمی توان گفت که همه گیری تاج در یک کشور (ایران) پایان یافته و در کشورهای دیگر در حال افزایش است.

دکتر حمیدرضا جماعتی گفت: کاهش تاج در کشور در هفته گذشته باعث خوشحالی است، اما در برخی کشورها مانند هندوستان آمار مبتلایان افزایش یافته است که این یک هشدار برای ما است. همه گیری کرونا در ایران هنوز تمام نشده است زیرا ما تحت تاثیر سایر کشورهای دنیا هستیم و در بسیاری از کشورها هنوز موارد ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، بستری شدن در بیمارستان و مرگ وجود دارد، بنابراین نمی توان گفت که همه گیری کرونا در یک کشور به پایان رسیده است. در کشورهای دیگر در حال افزایش است.

روند نامطلوب واکسیناسیون برای کودکان 5 تا 11 سال

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پایان واکسیناسیون است. در کشور ما واکسیناسیون باید به صورت فعال و غیرفعال انجام شود. متأسفانه تاکنون تنها 27 میلیون نفر برای سومین بار واکسینه شده اند و روند واکسیناسیون برای کودکان به خصوص برای سنین 5 تا 11 سال خوب نیست.

دبیر کمیته علمی کشوری تاج و تخت افزود: در جلسه اخیر کمیته علمی تاکید شد که با توجه به شرایط موجود در هر شهرستان، آمبولانس و بیمارستان ناظر ویزیت و بستری کووید در بیمارستان در نظر گرفته شود. بیماران نوزدهم

بیشتر بخوانید  سالانه 3000 بیمار بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهند/ چهارشنبه سوری دردسر درست نکنید

افزایش بیماری عروق کرونر قلب در کشورهای دیگر

جماعتی گفت: آزمایشات ژنتیکی و تعیین توالی ویروس های در گردش در جامعه باید به صورت مستمر انجام شود تا در صورت شناسایی سویه جدید بتوانیم اقدامات لازم را در کشور انجام دهیم. در حال حاضر در چین و هند، میزان ابتلا و بستری شدن در بیمارستان افزایش یافته و در شانگهای محاصره شده است و احتمال قفل شدن در پکن وجود دارد، بنابراین باید مراقب سلامت و مطالعات توالی یابی ویروس در جامعه باشیم.

وی گفت: اعضای کمیته ملی علمی کرونا تاکید دارند که نتایج دو سال گذشته کشور در مدیریت این بیماری و نقاط قوت و ضعف نظام سلامت در ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است تا با برنامه ریزی و تدابیر لازم، نقاط ضعف و پروتکل ارزیابی شود. “قدرت.

احتمال موج جدید کرونا با خنک کننده هوا / نیاز به تولید واکسن چند ظرفیتی

دبیر کمیته علمی کشوری تاج و تخت تصریح کرد: پیش بینی می شود در فصول سرد سال با یکی دو موج بیماری تاج سر مواجه شویم بنابراین علاوه بر پایان واکسیناسیون حتما باید مراقب و واکسیناسیون مجدد باشیم. شرکت‌های تولید واکسن داخلی نیز باید واکسن‌های چند ظرفیتی را بر اساس سویه‌های جدید تولید کنند تا در صورت غالب شدن سویه‌های جدید، به تقویت ایمنی کمک کنند.

جماعتی گفت: برای تشدید واکسیناسیون باید با کمک سازمان های مردم نهاد و جامعه پزشکی و نیز به صورت فعال و در قالب طرح هایی مانند طرح شهید حجه کاسم سلیمانی واکسن به صورت غیر فعال تزریق شود. از سوی دیگر، پروتکل های جدیدی برای تست تشخیصی تاج توسط کمیته علمی تاج در حال تهیه است.

بیشتر بخوانید  شدت سیل روز گذشته فیروزکوه / فیلم

لامبورگینی; سویه کروناویروس جدید در ایتالیا شناسایی شده است

وی تاکید کرد: در ایتالیا که یکی از زیردامنه های ایمیکرون است برخی از سویه های جدید که تاکنون غالب نبوده است مانند لامبورگینی شناسایی شده و تعداد کمی از آنها تحت تاثیر قرار گرفته اند که در مقایسه با آن اهمیت چندانی ندارد. سویه های غالب.”

امکان تولید داروی پاکلووید در کشور

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: کمیته علمی کرونا از ماه گذشته بر روی داروی پاکلووید تحقیق کرده است و اکنون یکی دو شرکت داخلی مواد اولیه این دارو را تهیه کرده و در حال ساخت این دارو هستند که باید انجام شود. در داخل کشور به مقدار زیاد تولید می شود و در شرایط بحرانی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش وب دا، این گروه در پایان گفت: کمیته علمی دولتی کورونا متشکل از 50 استاد برتر و برجسته کشور است و بر اساس یافته ها و مطالعات خود و سایر کشورها، بحث های تخصصی و علمی را آغاز می کنند. در بسیاری از موارد مصوبات این کمیته همزمان و بعضاً جلوتر از سازمان ها و مجامع بین المللی است و ما در تصمیم گیری های علمی پیشتاز هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *