مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سالانه 3000 بیمار بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهند/ چهارشنبه سوری دردسر درست نکنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نوح به نقل از ایسنا، رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته با اشاره به مشکلات موجود در حوزه پیشگیری و درمان سوختگی در کشور، اتخاذ سیاست های جدید را راهگشا دانست. . مشکلات جاری برگزاری مراسم در روز چهارشنبه.چون قوانین به ما کمک می کند تا برای جلوگیری از سوختگی گام برداریم.

دکتر محمد جواد فاطمی گفت: موضوع محیط زیست سوریه بیشتر یک موضوع فرهنگی و مدیریتی است. مردم در همه عرصه های زندگی از پیشگیری اطلاعی ندارند و آن را نادیده می گیرند. ما مردم بعد از تصادف هستیم. یعنی منتظر می مانیم تا اتفاقی بیفتد و بعد به فکر رفع آن باشیم. منتظر پایان سال هستیم تا بالاخره یک هفته مانده به چهارشنبه سوری همه این فرصت را به یاد بیاورند. اما اگر بخواهیم اقدامات مناسبی انجام دهیم باید در طول سال هم فکری کنیم و فرهنگ پیشگیری از حوادثی مانند سوختگی را تقویت کنیم.

قانون پیشگیری از سوختگی

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و پیشگیری در موضوع محیط زیست سوریه، گفت: سوختگی و آتش سوزی علاوه بر همه آسیب ها، پیامدهای اقتصادی نیز دارد. ما باید قوانینی وضع کنیم زیرا قوانین به ما کمک می کنند تا برای جلوگیری از سوختگی گام برداریم.

وی افزود: در حوزه حکمرانی اعتقاد راسخ دارم که علت مشکل چهارشنبه سوری ناکارآمدی سیاست مراجع و سازمان های ذی صلاح در این زمینه است. چه شد که جشن ملی ما به شبی ترسناک با آسیب ها و معلولیت های افراد جامعه به ویژه جوانان تبدیل شد؟ چه کرده ایم که شبی را که باید زمان شادی و معاشرت و آجیل خوردن باشد به شب پرتاب بمب و آسیب رساندن تبدیل کنیم؟ همه اینها ناشی از رویکردهای اشتباهی است که به جای استفاده از این روزهای خاص برای شادتر کردن مردم، از رویکردهایی استفاده کردند که کافی نبود.

بیشتر بخوانید  کاخ سفید از آلبانی حمایت کرد و ایران را متهم کرد

وی تاکید کرد: انجمن حمایت از بیماران سوخته اصرار و معتقد است که مهمترین اقدام در این زمینه ابتدا پذیرفتن این شب به عنوان جشن ملی و سپس برگزاری مراسم ملی امشب با شادی و برنامه خوب با همکاری دستگاه های ذیربط است. اجسامی مانند اورژانس و آتش سوزی. ، وزارت بهداشت و …. مراسم در محیط سوریه نیازمند نگاه و سیاست جدیدی است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ترس و دلهره از آن وجود دارد.

سوختگی سالانه 30000 نفر در کشور

سالانه 3000 بیمار دچار سوختگی جان خود را از دست می دهند

فاطمی در خصوص آمار سوختگی ها در کشور گفت: به طور کلی سالانه حدود 28 تا 30 هزار نفر دچار سوختگی شدید می شوند و نیاز به بستری شدن دارند. متأسفانه بر اساس آمار ذکر شده حدود 3000 نفر جان خود را از دست می دهند و 27000 نفر وارد جامعه می شوند که بین یک چهارم تا یک پنجم آنها از کار افتاده و یا به دلیل نارسایی اعضا و چسبندگی های سخت که منجر به بدشکلی اندام می شود، در اثر کار هستند. افتاد پایین

چه اندام هایی روی موضوع سوختگی تاثیر می گذارند؟

وی با اشاره به اینکه می توان از سوختگی پیشگیری کرد، گفت: اندام های زیادی وجود دارد که در موضوع سوختگی تاثیر می گذارد. در واقع مجلس شورای اسلامی باید قوانینی را تصویب کند، سازمان ملی استاندارد قوانین استاندارد را تدوین کند، وزارت نیرو، شهرداری ها و نظام مهندسی به اجرای مقررات ایمنی کمک کنند و در این زمینه مطالبه گر باشند. سیستم پیشگیری از سوختگی گران است و جامعه ای با نیازهای اولیه نمی تواند در پیشگیری از سوختگی موفق باشد. به همین دلیل مردم به دلایل مختلف از جمله غیراستاندارد بودن منازل یا وسایل خود و یا به دلیل شرایطی مانند چهارشنبه سوری در حال سوختن هستند.

بیشتر بخوانید  تایید 9 مورد مشکوک آبله میمون در ایران

مرد اول انجمن حمایت از سوختگی ها ادامه داد: از نظر درمان به دلیل هزینه های بالای درمان، فقر بیماران، بیمارستان های ناموفق و درمان نامناسب تعدادی از هموطنان بر اثر سوختگی جان خود را از دست می دهند و یا از کار افتاده اند. جای سوال است که این همه سرمایه گذاری می شود تا جامعه ای جوان با زاد و ولد فزاینده داشته باشیم، اما از این جوان های فعلی به درستی مراقبت نمی شود تا نسوزند و جان خود را از دست بدهند.

وضعیت بد سوختگی و درمان آن در زمین

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر وضعیت سوختگی و درمان آن در کشور بدتر شده است. در واقع اتفاقاتی مانند تاج و تخت، تحریم ها و سیاست های غلط دولت در این امر نقش داشته است.

بیمه وکیوم در درمان بیماران سوختگی

وی در خصوص پوشش بیمه ای خدمات ارائه شده برای بیماران سوختگی نیز گفت: متأسفانه بسیاری از پانسمان های جدید، خدمات کاردرمانی و مشاوره و برخی از جراحی های پلاستیک تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند. این در حالی است که بیشتر سوختگی ها وارداتی است و در زمینه روکش های جدید متاسفانه تقریباً هیچ دستاوردی در کشور نداشته ایم. ما مکاتبات و نظارت بیمه ای زیادی داشته ایم، اما هیچکس نمی خواهد کاری انجام دهد زیرا این اقدامات هزینه بر است و چند سال دیگر نتیجه آن مشخص می شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته در بخشی از سخنان خود به مردم توصیه کرد: مشکلات زیاد است، این محیط سوریه برای خود مشکل جدیدی ایجاد نکنید.

بیشتر بخوانید  غذای اعیانی ایرانی برای مسافران درجه یک پرواز‌های امارات

اقدامات لازم در برخورد با بیمار سوخته

وی در خصوص اقداماتی که افراد باید قبل از رسیدن آمبولانس در مواجهه با سوختگی انجام دهند، گفت: خنک سازی محل سوختگی اقدام بسیار مهمی است. در صورت سوختگی، چیزی می تواند وارد چشم آسیب دیده شود که معمولاً قبل از رسیدن به پزشک به شستشو با آب کمک می کند. در مورد سوختگی پوست، خنک کردن با آب نیز می تواند از شدت سوختگی بکاهد. ابتدا فرد را از محل حادثه به محل امنی منتقل کنید، محل سوختگی را خنک کنید و روی آن را با پارچه تمیز یا گاز استریل بپوشانید و تا رسیدن آمبولانس بیمار را آرام کنید.

رئیس انجمن حفاظت از سوختگی گفت: وضعیت برای افرادی که انفجار دارند متفاوت است. این انفجار به انگشتان و سایر قسمت های بدن آسیب می زند و می تواند باعث قطع عضو شود. با این افراد باید محل آسیب دیده را تمیز و پوشش دهیم و بیمار را به مراکز درمانی منتقل کنیم. به یاد داشته باشید که اندام قطع شده را ابتدا در گاز استریل و سپس در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در یک کاسه آب و یخ شناور کنید تا خنک شود. مطمئن شوید که عضو قطع شده در تماس مستقیم با یخ نباشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *