مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نکات کلیدی برای نگهداری گل های Tradescantia Palida یا برگ بید بنفش

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


برگ بید بنفش که به آن Tradcantia palida نیز می‌گویند، یک گیاه زینتی محبوب است که نگهداری آن بسیار آسان است.
گیاه برگ بید یکی از انواع گیاهان زینتی سرپوشیده است که می تواند در محیط خانه به خوبی رشد کند تا بتوانید برگ های بید را به راحتی در منزل تکثیر و نگهداری کنید، برگ های این گیاه در رنگ های مختلف مانند سبز، کرم و بنفش است. ، که نوع بنفش آن زیبایی خاصی دارد.

نگهداری از گیاه بید بنفش در خانه محیط را بسیار زیبا می کند و می توانید گیاه بید بنفش را در گلدان بنفش قرار دهید و جذابیت آن را چند برابر کنید. ساقه های آن را زیاد درمان کنید زیرا احتمال شکستن آن ها زیاد است و این گیاه را در جایی قرار دهید که کمتر تحت تاثیر قرار بگیرد.

Tradescantia Palida در بهار شروع به گل دادن می کند و اگر در تابستان در حیاط خانه گذاشتید مراقب باشید مستقیماً آن را به نور نرسانید و همچنین یک روز آن را در خاک بررسی کنید که خشک است یا خیر. اگر خشک شد به آن آب بدهید.

نحوه مراقبت و پرورش از برگ های Tradescantia palida یا بید بنفش


Tradescantia Palida

نور مناسب برای برگ بید بنفش

در برابر سایه تا حدودی مقاوم است اما به محیطی روشن با نور غیر مستقیم یا ملایم نیاز دارد. در صورت قرار گرفتن در معرض نور شدید و داغ لکه های قهوه ای روی برگ ها مشاهده می شود که می سوزند. در صورت عدم وجود نور، برگها رنگ ارغوانی خود را از دست می دهند و فاصله بین برگها زیاد می شود، گیاه به صورت علفی رشد می کند.

بیشتر بخوانید  فرق لر و بختیاری در چیست ؟

آبیاری برگ بید بنفش

نسبت به خشکی تا حدودی مقاوم است اما بهتر است زیاد خشک نشود و پس از خشک شدن سطح خاک آبیاری شود. آبیاری بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی برگ بید بنفش یا قلب ارغوانی از ریشه شود.

دمای مناسب برای برگ بید بنفش

بهتر است در دمای کمتر از ده درجه نباشد، در سرما برگ های گل دل بنفش از بین می رود، وقتی دما از 15 درجه بالاتر رفت می توانید آن را در فضای باز نگهداری کنید، اما در بعد از ظهر گرم محافظت می شود. . از نور مستقیم خورشید..

خاک مناسب برای برگ بید بنفش

به طور کلی، برگ های بید مقاوم هستند و در خاک های سنگین رشد می کنند، اما افزودن ماسه یا برگ به خاک باغچه باعث بهبود زهکشی و محافظت از گیاه در برابر پوسیدگی می شود.

کوددهی و هرس برگ بید بنفش

برای تقویت رشد گیاه خود می توانید از کودهای مخصوص گیاهان زینتی استفاده کنید، کوددهی باید هر 2 هفته یک بار در تابستان انجام شود. در مورد هرس این گیاه می توان گفت که هر زمان که احساس کردید ظاهر سنگریزه ای به خود گرفته و ساقه ها رشد زیادی کرده اند، بهتر است ساقه را ببرید و برای قلمه زدن از آن استفاده کنید.


 برگ بید بنفش

تکثیر برگ بید

گیاه برگ بید به طور کلی دارای 3 نوع اصلی است که عبارتند از: برگ بید با برگ سبز، برگ بید با برگ ارغوانی، برگ بید موسی در گهواره که یکی از مهم ترین انواع اصلی برگ بید است. تکثیر برگ بید همانطور که اشاره کردیم بسیار ساده است بنابراین می توانید با قطع درخت آن در آب و خاک و ماسه گیاه برگ بید دیگری تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بوکان آذربایجان غربی

برای تکثیر برگ بید با قلمه در تابستان باید تدابیری اندیشید، بنابراین ابتدا با چاقوی تیز یک ساقه قوی را از گیاه جدا کنید، قلمه ها حداقل 7 سانتی متر باشد و همچنین ساقه در انتها دارای گره باشد. قلمه ها هر چه باشد برگ ها را جدا کنید تا 1 تا 2 برگ روی قلمه ها باقی بماند.
پس از آماده شدن قلمه ها باید برای ریشه زایی در بستر با کمپوست و ماسه کاشته شوند همچنین می توانید قلمه های آماده شده را در لیوان یا سطل آب قرار دهید تا ریشه دار شوند. در نظر داشته باشید که اگر قلمه های خود را در زمین می گذارید، آب آن را روزانه تعویض کنید، آبی که برای قلمه تهیه می کنید نباید حاوی نمک و کلر باشد.
برای کاشت قلمه در گلدان باید ابتدا خاک را قبل از کاشت قلمه آبیاری کرد و سپس با مداد یا مداد در خاک سوراخ کرد و سپس قلمه را در آن کاشت.
پس از کاشت باید بسترهایی را که در آن قلمه ها را می برید به محلی که دمای 18 تا 20 درجه دارد منتقل کنید. از قرار دادن قلمه ها در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، مراقب باشید که خاک در فصل ریشه خشک نشود.


گلدان برگ بید بنفش را در بهار عوض کنید

زمانی که ریشه ها را از نقاط زهکشی خاک بیرون زدند آنها را به گلدان 2.5 تا 5 سانتی متری منتقل کنید و همچنین از گلدانی استفاده کنید که زهکشی خوبی داشته باشد و از گلدهی خاک و ایجاد پوسیدگی جلوگیری کند ریشه ندهید.


مراقبت از گل Tradescantia Palida

آفات و بیماری های گل Tradescantia palida

1- برگ ها داخل لوله گذاشته و سپس خشک می شوند: عامل: هوای گرم و خشک. درمان: حذف عوامل. آبیاری و سمپاشی بیشتر مورد نیاز است. گلدان نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد
2- ساقه ها بلند و منحنی بوده و فاصله بین برگ ها زیاد است و برگ ها وضو می گیرند: عامل: نور کم. درمان: حذف عوامل.
3- برگها نرم، آبکی و رنگ پریده می شوند: هوا بسیار سرد است. گیاه را می توان منجمد کرد. در این صورت از شاخه های سالم به عنوان منبع تولید مثل استفاده کنید
4- برگها ضخیم و سبز روشن است: عامل: تغذیه مصنوعی بیش از حد
5- لکه های قهوه ای سوخته روی برگ ها: فاکتور: براق. درمان: استفاده نکنید
6- ساقه ها دراز و پراکنده و نسبت به گلدان بسیار بزرگ است: نیاز به تعویض دارد.
7- خم شدن نوک برگها به سمت پشت برگها و تار عنکبوت زیر آنها: علت: کنه قرمز
8- برگهای تغییر شکل یافته و چسبنده با حشرات سبز رنگ: علت: آفت. درمان: سم نافذ را هر دو هفته یک بار اسپری کنید تا علائم از بین بروند
9- برگها بسیار رنگ پریده و دارای لکه های قهوه ای رنگ بر روی آنها هستند: عامل: نور مستقیم خورشید. درمان: حذف عوامل.
10. برگ ها قهوه ای، چروکیده و پژمرده می شوند و لبه های آن زرد یا قهوه ای است: علت: محیط خشک. درمان: سمپاشی
11- پایه ساقه نزدیک سطح خاک پوسیده می شود: آبیاری زیاد است. بین دو آبیاری سطح خاک باید خشک شود. از زهکشی بازدید کنید. اگر پایه ساقه بدون برگ و لخت باشد، گیاه پیر است و باید از ساقه های سالم آن به عنوان منبع تولید مثل استفاده کرد.

بیشتر بخوانید  شعب بانک دی در خرم آباد به همراه آدرس و تلفن


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *