مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی کالج های کبک کانادا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


استان کبک از نظر فرهنگی به عنوان تنها استان کانادا شناخته می شود که بیشتر فرانسوی صحبت می کند. ترکیب منحصر به فرد آن از تأثیرات فرهنگی اروپایی و کانادایی در امتداد حوضه پررونق رودخانه سنت لارنس ایجاد شده است و کبک را به استانی غنی از لحاظ اقتصادی و فرهنگی تبدیل کرده است. مردم کبک به استان زیبای خود و فرهنگ فرانسوی-کانادایی خود بسیار افتخار می کنند و دلیل آن به راحتی قابل درک است. با ده استان کانادا و سه منطقه برای انتخاب، تازه واردان هنگام جستجوی یک خانه جدید در کانادا گزینه های زیادی دارند و کبک اغلب یکی از اولویت های آنهاست. در هر استان و منطقه فرصت های منحصر به فردی برای کار، سبک زندگی و زندگی خانوادگی وجود دارد تا نیازهای شما را به عنوان تازه وارد برآورده کند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

در مقاله مطالعات مهاجرت به کانادا می خوانیم: کانادا از کیفیت زندگی و تحصیلات بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که افراد زیادی علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند. یکی از ساده ترین راه های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، تحصیل در کانادا می باشد. همچنین قیمت مناسب تحصیل در کانادا این کشور را به بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. اما با افزایش قیمت دلار شاید این هزینه برای ایرانی ها کمی سنگین باشد. آماده شدن برای آینده و پیشرفت می تواند بخشی هیجان انگیز از زندگی باشد. گزینه ها و راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد! بسیاری از دانشجویان برای گسترش افق دید و کسب تجربه و موفقیت بیشتر در تحصیل ترجیح می دهند در خارج از کشور تحصیل کنند. در میان بسیاری از کشورهایی که دانشجویان بین المللی را برای تحصیل می پذیرند، کانادا در رتبه اول قرار دارد. در واقع تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور در چند سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است. اما چرا؟ دلایل زیادی برای شرایط ساده، مزایای بسیار و هزینه های معقول وجود دارد.

بیشتر بخوانید  با پارک های کرمان بیشتر آشنا شویم + آدرس و تصاویر

ما نماینده استان کبک هستیم

استان کبک در شمال شرقی کانادا واقع شده است. اکثریت جمعیت کبک در قسمت جنوبی استان زندگی می کنند، جایی که دمای هوا گرمتر است. رودخانه سنت لارنس آب و زمین غنی را فراهم می کند و ساکنان آن به سایر مناطق پرجمعیت در انتاریو، استان های اقیانوس اطلس نیوفاندلند و لابرادور نزدیک هستند.

تابستان های کبک اغلب گرم و مرطوب است و دمای آن بیش از 30 درجه سانتیگراد است. بین نوامبر و مارس، زمستان ها می تواند بسیار سرد و برفی باشد، به خصوص در شمال. در کبک در تمام طول سال باران یا برف می بارد.

پایتخت کبک همان کبک است. نام شهر کبک یا به فرانسوی Ville de Quebec با استان متفاوت است. شهر کبک خانه بیش از 700000 نفر در کبک قدیم و حومه مدرن آن است که اکثرا فرانسوی زبان هستند. کبک قدیمی با خیابان های سنگفرش شده جذاب، دیوارهای مستحکم و قلعه فرقه فرونتناک در بالای شهر، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از مهدهای منطقه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی محسوب می شود.

کبک استان بسیار بزرگی است، بنابراین مکان های زیادی برای بازدید در هر فصل وجود دارد. کبک برخی از بهترین مسیرهای اسکی در شرق کانادا را به دلیل بارش برف سنگین در این استان دارد. بیشتر تپه‌های اسکی در کبک فقط یک رانندگی کوتاه یا شاتل از شهرهای بزرگتر در جنوب کبک فاصله دارند. دیگر فعالیت‌های زمستانی شامل اسنوبورد، کفش‌بازی برفی و هاکی روی یخ یا پیست هاکی در محله است.

بیشتر بخوانید  کاخ گلستان, از مقبره ناصرالدین شاه تا شمس العماره

روند مهاجرت استانی در کبک با سایر استان ها کمی متفاوت است. کبک با دولت کانادا توافقنامه ای دارد مبنی بر اینکه این استان می تواند به طور خاص مهاجرانی را انتخاب کند که معتقد است به خوبی با زندگی در آنجا سازگار خواهند شد. استان اگر لازم بداند برای شما گواهی انتخاب کبک صادر می کند. سپس می توانید برای اقامت دائم با دولت کانادا درخواست دهید.


معرفی کالج های کبک کانادا

بهترین کالج های کبک

یکی از ویژگی های منحصر به فرد سیستم آموزشی کبک شبکه ای از کالج ها است که دبیرستان ها را با دانشگاه ها متصل می کند. کالج های دولتی و خصوصی در کبک وجود دارند که در CEGEP (مدارس دولتی و حرفه ای) فعالیت می کنند. دانشجویان یا تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه می دهند یا پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود در کبک وارد نیروی کار می شوند. اگرچه این استان به زبان فرانسوی صحبت می کند، اما بسیاری از کالج های معروف انگلیسی در کبک وجود دارد.

  • کالج داوسون
  • کالج وانیر
  • کالج لاسال
  • کالج جان ابوت
  • کالج TAV
  • کالج Ahuntsic
  • کالج مونت مورنز
  • کالج ماریانوپلیس
  • کالج لیونل گرولک

بهترین دانشگاه های کبک

برخی از بهترین دانشگاه های کانادا که در سطح جهان نیز رتبه بندی شده اند، در کبک قرار دارند. به همین دلیل، مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی در کبک است.

  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه کنکوردیا
  • دانشگاه کبک

آیا امکان اقامت پس از تحصیل در کانادا وجود دارد؟

بله، پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، راه های زیادی برای اخذ مجوز اقامت وجود دارد، مانند اکسپرس اینتری، ازدواج، سرمایه گذاری در کانادا، برنامه های استانی یا برنامه های نیروی کار ماهر. رایج ترین راه برای اقامت در کالج های کانادا گرفتن ویزای کار است. در اینجا نحوه قرار دادن آن برای استفاده در زندگی دانشگاهی خود در کانادا آورده شده است. پس از فارغ التحصیلی، دولت کانادا به دانشجو اجازه می دهد تا به دنبال کار و اخذ اقامت دائم باشد. اگر در این زمان بتواند شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند، می تواند برای ویزای کار اقدام کند. در واقع با استفاده از مجوز تحصیلات تکمیلی می توانید پس از فارغ التحصیلی در این کشور مشغول به کار شوید. البته محل سکونت و دانشکده ای که در آن فارغ التحصیل شده اید برای اخذ این نوع اقامت بسیار مهم است.

آخرین کلمه

در این مقاله علاوه بر معرفی کالج ها و دانشگاه های استان کبک. همچنین سعی کردیم نکات مفیدی در مورد اخذ اقامت ارائه دهیم. به طور کلی مهاجرت به کانادا برای تحصیل و سپس اخذ اقامت کانادا آسان نیست، اما در صورت داشتن شرایط لازم می توانید با اطلاعات صحیح و کافی به راحتی مهاجرت کنید. به این ترتیب سایت کن آپلا شما را دنبال کرده و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد.


بیشتر بخوانید  آیا اقامت ترکیه با خرید خانه امکان پذیر است؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *