مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

طرز تهیه نان گاتا نان سنتی ارمنی

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نان گاتا یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین نان های دنیاست که اصالتا نان ارمنی است. برای مشاهده این راهنما، سایت دلگرم کننده را دنبال کنید.

مواد لازم برای نان گاتا

آرد سفید 250 گرم
ماست ½ بیشتر
50 گرم کره
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
1 عدد تخم مرغ
خمیر فوری قاشق
بکینگ پودر قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری


مواد لازم برای نان گاتا

1 فنجان گردو
کره 70 گرم
یک پیمانه قند
دارچین 1 قاشق چایخوری
یک پیمانه آرد سفید


نان گاتا

دستور پخت نان گاتا

برای تهیه نان گاتا ارمنی ابتدا کره را در ظرف مناسبی بریزید و روی آتش بگذارید تا آب شود. در نظر داشته باشید که باید تابه را در حدی روی آتش قرار دهیم که کره آب شود و نیازی به حرارت نباشد.
سپس تخم مرغ و وانیل را به کره اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا یکدست شود. سپس ماست را با روغن مایع اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

حالا خمیر مایه فوری، آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و بعد از دوبار الک کردن، کم کم مواد را اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیر غلیظ شود. بعد از اینکه خمیر جمع شد، آن را کمی مخلوط کرده و در مواد مناسب قرار دهید.
حالا درب کاسه را سلفون می گذاریم و در جای گرمی می گذاریم تا خمیر یک ساعت بماند. در این فاصله مواد نان متوسط ​​را آماده می کنیم. برای این منظور کره را در ظرف مناسبی روی حرارت ملایم ذوب کنید.

بیشتر بخوانید  ۲ روش طلایی جهت تهیه کوفته با بلغور


نان سنتی ارمنی

سپس آرد را به ماهیتابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس گردو را اضافه کرده و تابه را از روی حرارت بردارید. حالا دارچین و شکر را اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید.
بعد از یک ساعت خمیر را روی سطح کار منتقل کرده و پس از هوادهی به دو قسمت تقسیم کنید. حالا قسمت خمیر را تراز کنید و مواد میانی را در وسط خمیر قرار دهید و لبه های خمیر را روی آن برگردانید.

حالا مابقی خمیر را کمی صاف کنید و با مواد روی خمیر قرار دهید و خمیر را با دست ورز دهید سپس نان را در سینی فر بگذارید و با مخلوط یک قاشق شیر و زرده تخم مرغ روی نان را پاک کنید. انجام دادن.
در صورت تمایل می توانیم با چاقو طرح های دلخواه خود را روی نان درست کنیم و نان را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم شده است به مدت 15 دقیقه قرار دهیم تا آماده شود. در نهایت گریل را برای چند دقیقه روشن کنید تا نان رنگ شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *