مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی پرنده شکاری به نام کورکور بال سیاه + آلبوم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



مشخصات ظاهری کورکور بال سیاه :


کورکور سیاه 56 سانتیمتر طول دارد و جثه اش متوسط است. شبیه کورکور حنایی است با این تفاوت که شکاف دمش کمتر است و در پرواز به شکل منحنی مانند دیده می شود. نر و ماده همشکل اند اما پرنده ی ماده اندکی بزرگتر است.


پرنده ای است شکاری که به وسیله اندازه کوچک، رنگ سفید و روشن و سیاهی روی شانه هایش از سایر کورکور ها قابل تشخیص است. رنگ کلی بدنش روشن است. سطح پشتی، کمر و بال هایش خاکستری رنگ است که این رنگ به طور کمرنگ تر تا پشت گردن و روی سرش ادامه دارد.


جلوی پیشانی و گونه هایش سفید است و یک خط ابرویی سیاه روی چشمانش دیده می شود. لکه سیاه ، بزرگ و مشخصی روی شانه هایش وجود دارد. دمش به غیر از دو پر وسطی خاکستری رنگش ، سفید است و معمولا در هنگام نشسته بالهایش را زیر دم قرار می دهد.


سطح شکمی این پرنده سفید است و شاهپر های اولیه و ثانویه بالش تیره تر هستند. سرش بزرگ و جغد مانند است و معمولا بر روی سفیدی شکم و خاکستری کمرش، طیفی از رنگ نخودی به چشم می خورد. پرنده نابالغ قهوه ای رنگ تر است و روی سر و کمرش پرهای قهوه ای با خالهای سفید رنگی وجود دارد.


پرنده نر و ماده از لحاظ ظاهری شبیه یکدیگرند ولی ماده ها اندکی بزرگترند. از پرندگان و پستانداران کوچک ، مخصوصا خرگوش ها تغذیه می کند و برای شکار مانند دلیجه بالای سر شکارش به طور ثابت بال می زند و به یکباره بر روی طعمه اش فرود می آید.

بیشتر بخوانید  لیست و آدرس نمایندگی های ایران خودرو در شهر زاهدان و حومه


در پرواز به غیر از شاهپرهای اولیه و ثانویه اش که سیاه و تیره تر دیده می شوند ، سفیدی سایر قسمتهای بدنش به طور محسوسی مشاهده می شود.به وسیله اندازه کوچک و نوع پروازش از نر سنقر سفید و خاکستری تشخیص داده می شود. رنگ چشمهایش قرمز و رنگ پاهایش زرد است . رنگ منقارش زرد است که در انتها به سیاهی می گراید.


نامهای کورکور بال سیاه :









دسته ( خانواده ) :

پرنده ، شاهین سانان ، کورکور

نام فارسی :

کورکور بال سياه

نام انگلیسی :

Black-winged Kite

نام عربی :

الحدأة سوداء الكتف

نام علمی :

Elanus caeruleus


صدا کورکور:


صدای نر و ماده ی این پرنده شبیه اند و به صورت یک بخشی و جیغ مانند شبیه «پی – پی – پی» و درهنگام تهدید یا ترس شبیه « ویو یو یو یو» یا شبیه کاکایی ها« یی یی رر….» شنیده می شود.


تغذیه :


کورکور سیاه از لاشه‌ها و غذای پرندگان دیگر مانند حواصیل‌ها و باکلان‌ها و نیز حشرات ، خزندگان ، پرندگان و پستانداران کوچک تغذیه می‌کند.


زیستگاه کور کور سیاه:


کور کور ، پرنده‌ای است مهاجر و از جمله پرندگانی بوده که روزگاری نسبتا فراوان دیده می شده ، اما و در حال حاضر وضعیت این پرنده نامشخص است ، هر چند که در مناطق خاصی از شمال کشور و در ناحیه پست خزری نیز تعدادی قابل توجه ای از آنها به چشم می خورند .


این پرنده بومی جنوب غربی عربستان است ولی در مناطقی از عمان، امارات متحده عربی، ترکیه و فلسطین نیز دیده می شود. در ایران بصورت سرگردان در میناب شده است.


معمولا نزدیک دریاچه‌ها یا رودخانه‌ها ، مناطق پر درخت یا با درخت‌های پراکنده و اغلب در حوالی روستاها و حتی شهرها . غالبا به‌طور دسته‌جمعی بر روی درخت‌ها و گاهی روی لانه متروک کلاغ‌ها آشیانه می سازد .


آلبوم :


بیشتر بخوانید :


معرفی عقاب ماهیگیر و ویژگی های منحصر به فرد + فیلم و عکس


معرفی دوگونه پلیکان از نوع بوبی نقاب دار و پا سرخ + آلبوم


معرفی دو گونه پلیکان به نام پلیکان سفید و خاکستری + آلبوم


کاربر گرامی چنانچه درمورد “ کورکور بال سیاه ” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از نگهداری تا بیماری های و دانستنی های حیوانات آشنا شوید.


بیشتر بخوانید  روز پسر در تقویم ایران چه روزی است ؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *