مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

علت داغ شدن ادرار را می دانید؟!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با این قسمت از دلگرم کننده بروز بمان دلایل جالب داغ بودن ادرار آن ها ملاقات می کنند.

چرا ادرار انسان داغ است؟

اورولوژیست ها معتقدند که از تفاوت های بین آنها آگاه هستند گرمای ادرار و احساس سوزش هنگام ادرار کردن می توانید بفهمید که چقدر سالم هستید. همه افراد خیس هستند، اما ویژگی های ادرار در بیشتر افراد بسته به بو و حتی احساسی که در هنگام ادرار در بدن ایجاد می شود می تواند متفاوت باشد و می تواند نشانه ای از وضعیت سالم ارگانیسم باشد.

اکثر مردم می دانند که ادرار گرم است، اما متخصصان اورولوژی می گویند که مرزی بین دمای ادرار و سایر احساسات مانند گزگز وجود دارد که در یک مورد می تواند باعث نگرانی شود و در مورد دیگر نشانه های جدی و نگران کننده سلامت جسمی را نشان می دهد.

دکتر فردی معریز، متخصص اورولوژی از کیپ تاون می گوید: اصولاً ادرار باید گرم باشد بودن. گرمای ادرار به دلیل ذخیره آن در مثانه و تعادل آن با دمای بدن است که 37 درجه سانتیگراد در نظر گرفته می شود. پروفسور کیت بار، دانشیار زیست شناسی ورزشی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، معتقد است که سایر عوامل خارجی می توانند بر این دما تأثیر بگذارند و ادرار را گرمتر کنند: به عنوان مثال، ورزش شدید بدن و اندام های داخلی را گرم می کند و احتمال گرما را بیشتر می کند. ادرار.افزایش یافته.

اما از سوی دیگر، بین گرمای ادرار و احساس سوزن سوزن شدن ناشی از ظاهر گرمتر یا حتی گرمتر تفاوت وجود دارد. دکتر مایز می افزاید: “احساس گرما همان چیزی است که یک فرد سالم هنگام ادرار کردن احساس می کند، در حالی که گرما احساس ناخوشایندی است که افراد بیمار هنگام ادرار کردن تجربه می کنند.”

بیشتر بخوانید  درمان گرفتگی عضلات؛ درد و گرفتگی عضلات در حین ورزش

حتی ممکن است هنگام عبور ادرار از مثانه و آلت تناسلی، ترشحات سوزش یا دردناکی را تجربه کنند. در این صورت به هیچ وجه نباید از بی اختیاری ادرار غافل شد، زیرا می تواند نشانه بیماری های جدی تری مانند بیماری های عفونی مقاربتی باشد.

کلامیدیا و سوزاک از جمله بیماری های مسری مقاربتی هستند که باعث ادرار با سوزش یا حتی درد می شوند. بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت نیز می‌توانند به این عارضه کمک کنند، با این حال، اغلب موارد بی‌اختیاری ادرار معمولاً نتیجه عفونت باکتریایی در دستگاه ادراری است.

عفونت دستگاه ادراری می تواند تمام یا بخشی از دستگاه ادراری را درگیر کند. علائم، دوره و شدت عفونت به تعامل بین سیستم ایمنی فرد و باکتری بستگی دارد. آنچه قوی تر به نظر می رسد نیز بر شدت این احساس تأثیر می گذارد.

عفونت ادراری گاهی در زنان بیشتر از مردان است و به دلیل تفاوت در اندام تناسلی آنها به نظر می رسد بین 25 تا 30 درصد زنان بین 20 تا 40 سال بیشتر به عفونت ادراری مبتلا شوند.

پزشکان توصیه می کنند که نه تنها مردان، بلکه به خصوص خانم ها دمای ادرار را به دقت کنترل کنند و بهداشت این قسمت های بدن و همچنین هر رنگی را رعایت کنند. گزگز، گزگز، درد، ترشح و تغییر آن را جدی بگیرید و با معاینه پزشکی از سلامت خود مطمئن شوید.

————————————————- ——————————————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *