مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درمان گرفتگی عضلات؛ درد و گرفتگی عضلات در حین ورزش

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


راه های تسکین درد عضلانی بعد از ورزش

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب برای درمان درد عضلانی بعد از ورزش آن ها ملاقات می کنند.

راه های تسکین درد عضلانی بعد از ورزش

هنگامی که ورزش می کنید و برای اولین بار در هنگام رسیدن به خانه دوش می گیرید، تفریح ​​و ورزش به تدریج طعم خود را از دست می دهد و با التهاب ماهیچه ای جایگزین می شود و لرز را برای شما غیر قابل تحمل می کند. در حالی که ورزش کردن فواید زیادی دارد، اما شما که برای اولین بار ورزش می کنید با مشکلی روبرو شده اید که گریبانگیر همه افراد منطقه شده است. ، از او انتظار دارید که به حرکات سختی که ناگهان به او تحمیل کردید واکنشی نشان ندهد.

آیا می دانید برای پیشگیری یا درمان چنین دردی چه باید کرد؟

بهترین راه برای شما این بود که به ورزش ادامه دهید تا دچار چنین شوک هایی نشوید که راه رفتن را برایتان سخت کند، گویی تصادف شدیدی کرده اید.

در اینجا چند راه ساده برای تسکین این دردهای عضلانی وجود دارد که می تواند درد شما را بهبود بخشد و همچنین می دانید که چگونه ورزش کنید و از این پس با عضلات خود ادامه دهید.

یکی از روش هایی که معمولاً به ورزشکاران برای انجام این کار توصیه می شود، پوشاندن مناطقی است که می دانند قبل از ورزش گرفتگی دارند. پوشیدن لباس های تنگ بسیار کمک می کند.

اگر ورزش می کنید و احساس می کنید عضلاتتان درد می کند، سعی نکنید آن را نادیده بگیرید. توقف کنید و ادامه ندهید زیرا ممکن است آسیب جدی ببینید.

http://www.delgarm.com/health/494-doctor/149464-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B6%D8%B9%D9%81-%D8%B1%D9 % 81% D8% AA% D9% 86-% D8% AF% D8% B3% D8% AA-% D9% 88-% D9% BE% D8% A7

ورزش های مناسب برای درمان گرفتگی عضلات

کبودی بعد از تمرین این تصور را ایجاد می کند که عرق با کیفیتی دارید. اما کبودی همیشه به این معنی نیست که بدن شما بعد از آن عالی خواهد شد. وقتی عضلات غیرفعال ما تحت تأثیر قرار می گیرند، اغلب احساس کبودی می کنیم، که قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده ایم. حتی اگر خوش اندام هستید، یک کلاس ورزشی جدید یا ورزشی که بدن شما به آن عادت ندارد می تواند برای چند روز باعث درد شود.

بیشتر بخوانید  انواع نوار بهداشتی و طریقه استفاده از آن

پاتریک والش، فیزیوتراپیست، مالک و مدیر کلینیک پزشکی شیفت در نیویورک، اذعان می کند که “کوفتگی ناشی از شکستگی عضلات است.” او گفت: “وقتی کاری را انجام نداده اید، عضلات شما می شکند.” .

والش تاکید می کند که بهترین راه برای رهایی از درد عضلانی، پیشگیری از آن است. او می افزاید: «همیشه برای گرم کردن بدن خود ابتدا ورزش کنید. آنها به جای تلاش برای بهبودی، در غم خود غوطه ور می شوند و بنابراین شکست بیشتری را تجربه می کنند. تمریناتی را برای گرم کردن عضلات انجام دهید. برای مثال، اگر قرار است بسکتبال بازی کنید، حرکات جانبی را انجام دهید تا پاها و باسنتان گرم بماند.

اگر بعد از تعطیلات به تمرینات ورزشی خود بازگشته اید یا تمرین جدیدی را امتحان کرده اید که باعث کبودی عضلات شده است، این روش ها را برای بهبود کبودی ها و کاهش زمان استراحت خود امتحان کنید.

والش می گوید: اگر بدنم قبل از ورزش خشک و سفت باشد این کار را انجام می دهم. gnilloR maoF به تسکین گرفتگی و کبودی عضلانی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات و فلج کمک می کند. این تمرین را در هر قسمتی از بدن انجام دهید البته قبل از ورزش و از آسیب بدن جلوگیری کنید و بعد از ورزش این حرکت را روی همان عضلات تکرار کنید زیرا به عنوان ماساژ عمل می کند و فشار و گرفتگی را برطرف می کند.

اگر احتمال کبودی در آینده را پیش بینی می کنید، با حمام نمک سولفات منیزیم از بدتر شدن آنها جلوگیری کنید. والش توضیح می دهد: “منیزیم وارد ماهیچه ها می شود، التهاب را کاهش می دهد و به بدن در جذب مواد مغذی کمک می کند.” سولفات منیزیم همچنین به دفع سموم بدن مانند دی اکسید کربن کمک می کند که به نوبه خود منجر به کاهش بیشتر التهاب و کبودی می شود. سولفات منیزیم را با Dr. عطرهای تسکین دهنده مانند نعناع و اسطوخودوس را در وان بریزید، سپس پاهای خود را در وان بکشید و فشار و گرفتگی را از کل بدن خارج کنید.

روغن آرنیکا

والش این مسکن طبیعی را «معجزه کوچک» می نامد. این روغن حاوی ترکیب طبیعی ضد التهابی به نام هلنیان است که قرن هاست در چای، پماد و کپسول برای درمان کبودی های پوستی و دردهای عضلانی استفاده می شود. برای جلوگیری از کبودی از آرنیکا بعد از ورزش شدید یا شدید استفاده کنید. ما عاشق ژل آرنیکار هستیم زیرا درد عضلانی را کاهش می دهد.
قرص ضد التهاب و ضد درد برای دردهای غیر استروئیدی

بیشتر بخوانید  موارد مصرف برست فیدینگ

داروهای مسکن قبل از اینکه درد خیلی شدید شود بهتر عمل می کنند. والش خاطرنشان می کند: “وقتی التهاب دارید، مغز نیز به درد حساس می شود و خلاص شدن از شر آن آسان نیست.” از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند Aleve، Advil یا Naproxen استفاده کنید، اما از آسپرین استفاده نکنید.

یخ

یخ یک بیهوش کننده است، بنابراین گذاشتن یخ روی محل درد به طور موقت درد را تسکین می دهد. التهاب به دلیل افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده ایجاد می شود زیرا بدن تلاش می کند تا ناحیه آسیب دیده را بهبود بخشد. والش گفت: “خنک کردن موضع باعث کاهش جریان خون و التهاب می شود.”

فشرده کردن

التهاب باعث تورم می شود. حتی اگر قادر به دیدن آن نیستیم، باید مراقب باشیم و در نظر داشته باشیم که هر ناحیه دردناکی ملتهب است. کمپرس بسیار مفید است زیرا از تجمع مایع در عضله دردناک جلوگیری می کند و تورم را کاهش می دهد. بسته های درد می توانند فشار داخلی را کاهش داده و مقداری از درد شما را تسکین دهند. باندهای سرد قابل استفاده مجدد یک راه آسان برای خنک شدن و اعمال فشار به ناحیه دردناک است. فقط آن را دور یک عضله دردناک بپیچید و بگذارید کار خود را انجام دهد.

کشش عضلانی

اگر احساس می‌کنید که خسته شده‌اید و عضلاتتان منقبض هستند، عضله را بکشید و محکم ماساژ دهید. اگر در پشت پایتان عضله دارید، با یک دست آن را بکشید و با دست دیگر ماساژ دهید. متوجه سفتی به شکل یک گره سفت در زیر پوست خود خواهید شد. آن را با دستان خود در طرف مقابل بلوک لمس کرده و بکشید.

ورزش های سنگین ممنوع!

مراقب باش. اگر گرفتگی عضلانی داشته اید و اکنون احساس بهتری دارید، درد زیادی را که تحمل کرده اید را فراموش نکنید و بلافاصله به سراغ ورزش های شدید نروید. دوباره به آرامی شروع کنید.
اگر می دانید که در حین ورزش عضلات خود را بیش از حد فشار آورده اید، بلافاصله با آب سرد دوش بگیرید.

بیشتر بخوانید  موارد استفاده انسولین دوفازی ایزوفان چیست؟

از یک حوله گرم استفاده کنید

گذاشتن حوله داغ روی ناحیه عضلانی ممکن است خوب باشد، اما مطمئن باشید که بدترین کاری است که می توانید به درستی انجام دهید، گرما درد شما را تشدید می کند و اگر اصرار به گرم کردن آن داشته باشید، بیش از 20 طول می کشد. دقیقه این را ادامه ندهید.

شوک تا حد درد

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مکان را شوکه کنید. چهار دقیقه گرم کردن و یک دقیقه یخ بعد از چهار روز جواب می دهد. سپس می توانید دوش آب گرم بگیرید.

مصرف داروهای ضد درد

مصرف مسکن هایی مانند ایبوپروفن می تواند به کاهش درد کمک کند و کمی آن را کاهش دهد. از کرم های سرد یا گرم استفاده نکنید. آنچه در داروخانه ها به عنوان کرم های ورزشی برای گرفتگی عضلات فروخته می شود، جدا از اینکه روی سطح پوست اثر می گذارد، هیچ کاری برای عضلات شما ندارد و ممکن است پوست شما به آن ها حساس باشد.

حرکت

وقتی عضله تان سفت است، تکان دادن آن برایتان سخت ترین کار است، اما می دانید که برایتان بسیار مفید است. سپس بلند شوید و به مدت 20 دقیقه به آرامی راه بروید.

شنا کن

یکی از مفیدترین راه ها شنا است. آب سرد به عضلات شما کمک زیادی می کند و حرکت عضلات در آب بسیار مفید است.

ماساژ، یک راه حل موثر

ماساژ معمولی عضلات منقبض شده به شما کمک می کند. اگر هوا سرد است حتما ماهیچه های خود را به خوبی بپوشانید در طول روز یک یا دو عدد موز بخورید. پتاسیم موجود در آن می تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که در طول روز مقدار زیادی شیر و آب بنوشید.

————————————————- ———————————————— ——–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *