مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شروع و پایان ماه رمضان امسال (1401) چه تاریخی است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آغاز و پایان ماه مبارک رمضان 1401

آغاز و پایان ماه رمضان ۱۴۰۱: رمضان یا رمضان المبارک نام نهمین ماه سال قمری است. در این ماه روزه بر مسلمانان واجب شد. ماه رمضان در اسلام ماه مبارک است.

این ماه تنها ماهی است که نام آن در قرآن آمده است. این ماه در بین مسلمانان از احترام و جایگاه ویژه ای برخوردار است. یکی از مهمترین عبادات این ماه، فراگیری قرآن، احیای شب قدر، دعا، استغفار، افطار و کمک به نیازمندان است. امام علی (ع) اولین امام شیعیان در بیست و یکم ماه مبارک رمضان کشته شد.

تاریخ آغاز ماه مبارک رمضان 1401


آغاز ماه مبارک رمضان 1401 مصادف با یکشنبه 14 فروردین 1401 اولین روز ماه مبارک رمضان است.

14 اوت 1401


آغاز و پایان ماه مبارک رمضان 1401

آخر رمضان 1401


پایان ماه رمضان سال 1401 مصادف با یکشنبه 11 اردیبهشت است [ ثَور ] سال 1401 پایان ماه مبارک رمضان است.


11/2/1401


آغاز و پایان ماه مبارک رمضان 1401

فضایل ماه رمضان

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه شعبانیه فضیلت هایی را برای این ماه ذکر کرده است، از جمله دعوت مردم به مهمانی خدا در آن ماه. روز شکرگزاری در راه است، به این معنی که فصل تعطیلات در اوج است. احیاء و دعا در یک شب از شب های او برابر است با نماز هفتاد شب در ماه های دیگر.

ماه صبر است و پاداش صبر بهشت ​​خداست. ماه شفقت است. ماهی است که روزی بر تعداد بندگان مؤمن می افزاید. ثواب افطار مؤمنان در این ماه برابر با آزادی بردگان است. این ماه را هم ماهی می داند که اگر قدرش معلوم باشد می خواهد تمام سال رمضان باشد.

بیشتر بخوانید  چه کنیم که سرطان نگیریم؟

علاوه بر کلام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، در روایات متعددی از معصوم (ع) برای این ماه فضایل زیادی نقل شده است. برخی از این صفات عبارتند از:

  • ماه مغفرتی که اگر بنده مورد عفو قرار نگیرد، امیدی به بخشش او در ماه های دیگر نیست.
  • بیشتر نه
  • ماه رحمت و مغفرت الهی
  • یک ماه گناهان سوزان
  • ماه درهای بهشت ​​را می گشاید
  • ماه دوبرابر شدن پاداش

روزه حرام

  1. روزه شک، سیام شعبان که از رویت هلال ماه مبارک رمضان می گوید اما به شرع نرسیده است.
  2. دان عید فطر.
  3. دن عید قربان.
  4. سه روز «یوم التشریق» 11، 12 و 13 حج.
  5. زن در دوران قاعدگی و نفاس.
  6. روزه بیماری است که روزه برای آن تهدید کننده زندگی است و منجر به مرگ یا شدت بیماری می شود.


آغاز و پایان ماه مبارک رمضان 1401

زکات فطره و احکام آن

زکات فطره یا فطره یکی از ویژگی های ماه مبارک رمضان است. به مناسبت پایان ماه روزه داری و شکرگزاری از توفیق عبادت و اطاعت از خداوند متعال در ماه میهمانی خدا که نعمتی بزرگ و ارزشمند و همچنین برای دلسوزی بر فقرا و نیازمندان در عید است. این واجب اسلامی (دینی) برای کمک به فقرا و نیازمندان مشروع شد و موجب طهارت و طهارت روزه می شود.

رمضان ماه خداست

رمضان ماه میهمانی خداست و قرآن کتاب هدایت بشر در یکی از شب های با شکوه آن نازل شده است. در این ماه باب لطف خداوند برای آمرزش گناهان انسان باز می شود. روزه در این ماه واجب است و مراد از روزه این است که انسان از اذان صبح تا مغرب از چیزهایی که روزه را باطل می کند برای اطاعت امر خدا پرهیز کند; روزه مخصوص مراسم و شریعت خاصی نبود، اما از قبل وجود داشت.

روزه فواید فردی و اجتماعی فراوانی دارد، از جمله: اعتلای معنویت; تقویت اراده و ایمان؛ صبر را بالا می برد، سلامتی را تضمین می کند، سلامت جسمی، روحی و روانی، خودسازی فردی، ایجاد صداقت در افراد و… نقش مهمی دارد.

روزه برای اقتصاد جامعه مفید است و به عنوان سدی بزرگ در برابر اسراف و اسراف انسان در جامعه که از شکاف و جدایی لایه های مختلف جامعه از نظر وضعیت اقتصادی جلوگیری می کند و برابری ویژه ای را در جامعه بین فقیر و غنی برقرار می کند. این همچنین منجر به دستگیری غنا در حالی که او از وضعیت اسفناک خود مطلع می شود، می شود. روزه به افراد جامعه درس توحید و ولایت می دهد.


آغاز و پایان ماه رمضان 1401 از 14 آوریل 1401. 1401/1/14 آغاز می شود و در 11 می 1401 به پایان می رسد. مجله دلگرم آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما را دارد.


بیشتر بخوانید  چگونه بفهمیم تخمک بارور شده است یا نابارور؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *