مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شرایط نگهداری گل شفلرا | نکاتی که باید برای نگهداری گل شلفرا رعایت شود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: گل شفلرا بومی استرالیا و جزایر اقیانوس آرام است و ارتفاع آن در فضای باز تا سه متر می رسد. برگ های این گل تخم مرغی شکل است. پس از رشد کامل تعداد آنها در هر شاخه به 6 تا 9 عدد می رسد که طول هر کدام بین 8 تا 15 سانتی متر است. رنگ برگ های این گیاه سبز روشن و دارای برگ های براق، چرمی و ضخیم است. این گل معمولاً تک شاخه و به ندرت دارای شاخه های فرعی است. با این حال، شفلرا، مانند هر گل، نیاز به مراقبت و توجه دارد. برای نگهداری از گل شفلرا به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید تا این گل زیبا را در خانه خود پرورش دهید.


مراقبت از گل شفلرا

شفلرا یکی از گل های مقاوم آپارتمانی است که قابلیت دوام در شرایط مختلف از سایه تا تهویه معمولی خانه یا ادارات را دارد و به رشد خود ادامه می دهد. این گیاه خیلی حساس نیست و نیاز به مراقبت خاصی ندارد و می توانید با چند نکته ساده از این گل مراقبت کنید.

اما اگر می خواهید گلی زیبا و شاداب داشته باشید، با توجه به تغییر فصل، گاهی اوقات برگ های آن را جدا کنید. نگهداری از گل شفلرا بهترین انتخاب برای تصفیه هوای خانه، جذب دی اکسید کربن، افزایش رطوبت هوا و تولید اکسیژن است.

بیشتر بخوانید  تکلیف تیم ملی ، پرسپولیس و استقلال 10 روز دیگر مشخص می شود

به همین دلیل به خاک، مرطوب نگه داشتن آن، مقدار کود مصرفی و محل نگهداری آن توجه کنید. آبیاری و نور دو نکته مهم در شاداب نگه داشتن این گل است. همچنین در این مقاله نکات دیگری را بیان کردیم که به شما در مراقبت از گل شفلرا کمک می کند. به خواندن ادامه دهید.

1. نور

اگرچه گل شفلرا به نور خورشید نیاز دارد، نور باید غیر مستقیم باشد. اگر نور خورشید به این گل کم باشد و بیشتر اوقات در سایه نگه داشته شود، ریشه شفلرا ضعیف تر و ضعیف تر می شود و به همین دلیل برگ ها نازک تر و ساقه ها بلندتر و ضعیف تر می شوند. پس از این وضعیت در قسمت پایین کمر خود گل و لای خواهید داشت.

2. زمین

اگر شفلرا را در خانه نگهداری می کنید، مطمئن شوید که گلدان اندازه مناسبی دارد. همچنین خاک گلدان باید شل باشد و کود کافی با آن مخلوط شود. از طرف دیگر، حتماً یک سوراخ زیر گلدان ایجاد کنید. اما اگر این گل را بیرون از خانه بکارید، خاک باید PH کمی اسیدی داشته باشد. هرگز این گل را در مکانی بسیار مرطوب یا غرقابی نکارید.

3. مدیریت سیستم

در آبیاری این گل صبور باشید. این مهم ترین نکته در برنامه مراقبت شفلر است. خاک گلدان این گل باید کاملا خشک باشد و سپس خاک را کاملا مرطوب کنید. در طول فصل رشد، شفلرا را به طور مرتب آبیاری کنید و به طور مرتب برگها را با آب اسپری کنید. در ماه های زمستان میزان آبیاری را کاهش دهید. آبیاری بیش از حد گل شفلرا در نهایت باعث از بین رفتن آن می شود. برگ های زرد و افتاده نشانه آبیاری زیاد است.

بیشتر بخوانید  بیت کوین به شدت به زیر 36000 دلار / اتریوم سقوط کرده است

4. امپراتور شفلرا; دما و رطوبت

از آنجایی که شفلرا یک گیاه گرمسیری است، به رطوبت و دمای نسبتاً بالایی نیاز دارد. این گیاه در دمای کمتر از 15.5 درجه سانتیگراد زنده نمی ماند. همچنین نباید این گیاه را روی وسایل گرمایش خشک قرار دهید. شفلرا پرآب و بیش از حد مرطوب نیز به سرعت شروع به ریزش برگ می کند، بنابراین ریزش برگ را جدی بگیرید و در صورت مشاهده ریزش برگ مشکل را برطرف کنید. با این حال، اگر تمام برگ های این گیاه می ریزد، می توانید با گلدان مجدد یا کاشت آن در باغ، آن را نجات دهید.

5. کود

در حین رشد، هفته ای دو بار از کود مایع به گل شفلرا استفاده کنید. بنابراین گل بهتر رشد می کند و ریشه، ساقه و برگ های خود را تقویت می کند.

با این 5 نکته مهم می توانید از گل شفلرا مراقبت کنید و به ماندگاری بیشتر و بهتر آن کمک کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *