مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چه غذایی برای بهبود درد معده بخوریم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: وقتی معده درد یا سوء هاضمه دارید و می خواهید استفراغ کنید، تنها چیزی که به آن فکر نمی کنید غذا است. اصولا برای بهبود این وضعیت سعی کنید چیزی نخورید تا حالت تهوع نداشته باشید. اما وضعیت زمانی بدتر می شود که هم اسهال و هم حالت تهوع داشته باشید. در این شرایط انتخاب غذا سخت تر می شود. اما برخی غذاها به تسکین درد کمک می کنند. در این مقاله با برخی از بهترین مواد غذایی برای معده درد آشنا خواهید شد.

1. بهترین غذا برای معده درد; با مایعات شروع کنید

اگر نمی توانید غذای جامد را هضم کنید، پس تلاش برای خوردن آن فایده ای ندارد. چیزهایی مانند نوشیدنی های ورزشی، آبگوشت یا آب نارگیل حاوی مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم و سدیم (نمک) هستند. بنابراین به جای خوردن غذاهای سنگین از مایعات استفاده کنید.

2. موز یکی از بهترین غذاها برای معده درد است

این میوه به هضم راحت تر کمک می کند. موز سرشار از پتاسیم است – یک ماده معدنی مهم که هنگام اسهال یا استفراغ بیشتر آن را از دست می دهید. با خوردن موز می توانید پتاسیم مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

3. برنج یکی از بهترین غذاها برای تسکین درد معده است

مراقب باشید، باید از برنج سفید ساده استفاده کنید. هضم برنج قرمز، قهوه ای یا سیاه سخت تر است، به خصوص زمانی که از ناراحتی معده رنج می برید. غذاهای نشاسته ای که فیبر کمی دارند، مانند برنج سفید نیز می توانند به سفت شدن مدفوع کمک کرده و از اسهال که می تواند باعث ناراحتی معده شود، جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  12 پروژه سرمایه گذاری برای گردشگری در آذربایجان شرقی تصویب شد

4. پوره سیب

پوره سیب به راحتی هضم می شود. از سوی دیگر، دارای مواد مغذی بسیاری از جمله پکتین است – نوعی فیبر که در آب حل می شود. این ماده می تواند حجم مدفوع شما را افزایش دهد و به خلاص شدن از شر اسهال کمک کند.

5. نان تست یکی از بهترین غذاها برای تسکین درد معده است

نان تست ساده با نان سفید بهتر از هر غلات دیگری است. وقتی معده شما درد می کند، از نان تست ساده استفاده کنید. غلات کامل حاوی نوعی فیبر هستند که در زمان سلامتی می توانید تشخیص دهید. با این حال، مراقب باشید اگر اسهال یا حالت تهوع دارید، می تواند وضعیت را بدتر کند. پس در استفاده از آن مراقب باشید.

6. زنجبیل

زنجبیل می تواند به مبارزه با حالت تهوع کمک کند. می توانید با برش دادن یا رنده کردن زنجبیل تازه و اضافه کردن آن به آب گرم، چای زنجبیل درست کنید. نوشیدن این مخلوط می تواند به تسکین ناراحتی معده کمک کند. زنجبیل همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش IBD کمک کند.

7. بذر کتان

افرادی که از یبوست و درد معده رنج می برند می توانند همزمان با افزایش مصرف مایعات، روغن بذر کتان را نیز مصرف کنند. دانه کتان به دفع مدفوع کمک می کند و آنها را نرم و حجیم می کند. برای گنجاندن دانه های کتان در رژیم غذایی خود، می توانید این دانه ها را روی غلات صبحانه خود بپاشید. یا آن را به شکل اسموتی بخورید. سعی کنید هنگام مصرف بذر کتان مقدار زیادی آب بنوشید، در غیر این صورت مدفوع ممکن است حجیم و سفت شود. در این شرایط نه تنها درد معده تسکین نمی یابد، بلکه باعث یبوست شدید نیز می شود

بیشتر بخوانید  ناهار امروز کباب لقمه خانگی به روش رضا لقمه درست کن | خیلی خوشمزه است

وقتی معده درد می کند چه چیزی نخورید

اگر این غذاها نتوانستند درد معده شما را تسکین دهند، از سیب زمینی شیرین آب پز، سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست استفاده کنید. وقتی درد معده برطرف شد، می توانید میوه و سبزیجات را به آن اضافه کنید. با این حال، غذاهایی هستند که نباید در مورد آنها مطالعه کنید.

8. لبنیات

شیر، پنیر و بستنی همگی با معده درد مرتبط هستند. هضم این سه غذا برای بدن سخت است زیرا سرشار از چربی هستند. اگرچه ماست ساده و کم چرب گاهی اوقات مفید است، اما برای عادت کردن به آن از مقدار کم شروع کنید.

9. غذای سرخ شده

غذای سرخ شده حاوی مقدار زیادی روغن و چربی است، بنابراین هضم آن دشوارتر است. این غذاها حتی زمانی که سالم هستید برای بدن شما مفید نیستند. همچنین می تواند ناراحتی معده را افزایش دهد.

10. بهترین غذا برای معده درد; آب معدنی

حباب های موجود در نوشابه نیز می توانند باعث درد معده شوند زیرا گاز وارد سیستم گوارش شما می شود. زیرا اگر مقدار زیادی قند به یکباره وارد معده شما شود، می تواند اسهال را بدتر کند. به یاد داشته باشید، هیچ راهی سریعتر از نوشیدن نوشیدنی های شیرین برای ورود قند به جریان خون شما وجود ندارد. با این حال، یک جرعه کوچک نوشابه تاثیر زیادی روی درد معده ندارد.

11. غذای گرم

وقتی معده درد می کنید، آخرین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که غذای تند بخورید. زیرا چنین غذایی باعث می شود که دستگاه گوارش برای هضم بیشتر کار کند. این حتی می تواند درد معده را کاهش دهد. تا زمانی که معده درد شما با غذایی که واقعاً دوست ندارید، اما برای سلامتی شما مفید است، تسکین یابد. مصرف کردن

12. میوه ها و سبزیجات خام

بیشتر بخوانید  کرونای دلتا،‌ روسای دانشگاه‌های آمریکا را با سردرگمی‌ مواجه کرد

زمانی که از سلامت کامل برخوردار هستید و مشکل معده ندارید، می توانید سبزیجات پخته را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اما اگر معده ناراحت هستید، فیبر موجود در آنها – که معمولاً باعث اجابت مزاج می شود – می تواند معده شما را بدتر کند. بهتر است صبر کنید تا معده کاملا آزاد شود. اما داشتن معده درد و انتظار برای کاهش آن به این معنا نیست که تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته اید، نمی توانید میوه و سبزیجات بخورید. می توانید از آب میوه یا مقدار کمی سبزیجات پخته نیز استفاده کنید.

13. رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید

یک رژیم غذایی متعادل با میوه ها و سبزیجات فراوان می تواند به سالم نگه داشتن سیستم گوارشی و سیستم ایمنی قوی و آماده برای مبارزه با بیماری هایی که می توانند باعث درد معده شوند کمک کند. همچنین مراقب محرک ها باشید – از غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی گرفته تا نوشیدنی های گازدار و استرس در محل کار که باید اجتناب کنید.

این غذاها می توانند به تسکین درد معده کمک کنند. پس سعی کنید از غذاهایی که در ابتدا ذکر شد بیشتر استفاده کنید. تا چند روز میوه و سبزیجات نخورید. همچنین از خوردن لبنیات، غذاهای سرخ شده، نوشابه و غذاهای تند خودداری کنید. بنابراین این غذاها را برای سلامت کلی بدن و به خصوص برای تسکین درد معده امتحان کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *