مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آب چغندر نخورید | عوارض باورنکردنی آب چغندر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: آب چغندر منبع عالی ویتامین ها، آهن و اسید فولیک است که تاثیر مثبتی بر خون دارد، تولید گلبول های قرمز خون را بهبود می بخشد، سطح هموگلوبین را افزایش می دهد و اکسیژن رسانی سلول ها را افزایش می دهد. با این حال، آیا از عوارض آب چغندر می دانید؟ بله، این غذا با عوارضی نیز همراه است. اگر می خواهید در مورد عوارض نوشیدن آب چغندر بیشتر بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

عوارض جانبی آب چغندر

خطر ابتلا به سنگ کلیه

طبق تحقیقات، چغندر سرشار از اگزالات است و می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود. افزایش دفع اگزالات از طریق ادرار می تواند منجر به تشکیل سنگ های اگزالات کلسیمی شود. به همین دلیل در مصرف آب چغندر باید مراقب باشید. همچنین اگر سنگ کلیه دارید، باید از نوشیدن آب چغندر به طور کامل خودداری کنید.

احتمال آنافیلاکسی یکی از عوارض آب چغندر است

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک حاد به یک آلرژن است که بدن به آن حساس است. در بسیاری از موارد به دلیل مصرف زیاد چغندر، افراد به آن حساسیت پیدا می کنند و این امر می تواند منجر به گرفتگی گلو و اسپاسم برونش شود.

تغییر رنگ ادرار یا مدفوع

اگر چغندر زیاد مصرف کنید یا غذاهای قرمز رنگ مصرف کنید، رنگ ادرار یا مدفوع شما تغییر می کند. بنابراین آب چغندر باید در حد اعتدال مصرف شود.

بیشتر بخوانید  معترضان برای تشدید محدودیت‌ها علیه ویروس کرونا در وین تجمع کردند

ناراحتی معده

چغندر حاوی نیترات است که در صورت مصرف زیاد باعث درد معده می شود.

خطر نوشیدن آب چغندر در دوران بارداری

زنان بارداری که نیترات بیش از حد مصرف می کنند، کمبود انرژی، سردرد، سرگیجه و پوست خاکستری مایل به آبی اطراف چشم ها، دهان، لب ها، دست ها و پاها را تجربه خواهند کرد.

یکی از عوارض آب چغندر آسیب کبدی است

طبق تحقیقات، مصرف زیاد چغندر باعث تجمع یون های فلزی در کبد می شود که در دراز مدت به کبد آسیب می رساند.

ممکن است باعث کمبود کلسیم شود

مصرف زیاد چغندر باعث کاهش سطح کلسیم در بدن می شود. به همین دلیل، زنانی که سطح کلسیم پایینی دارند باید از نوشیدن بیش از حد آب چغندر خودداری کنند.

حرف پایانی

بسیاری از افراد در این فصل سرد از چغندر در غذاهای مختلف استفاده می کنند. این غذای خوش طعم و شیرین بیشتر به عنوان دسر استفاده می شود. با این حال، با وجود اینکه چغندر لذیذ و خوش طعم است، از خوردن و نوشیدن بیش از حد آب آن اجتناب کنید تا از عوارض جانبی جلوگیری شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *