مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سیر تا پیاز یارانه 400 هزارتومانی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


«سید احسان خاندوزی» در برنامه تلویزیونی اصلاح نظام ارز ترجیحی افزود: از خرداد ماه تا پایان سال تمامی یارانه ها و پرداخت معیشت به لحاظ یارانه های قبلی یکپارچه است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت دوره فعلی را انتخاب کرد، گفت: در گذشته یکی از برنامه های همیشگی ما صحبت با کارشناسان مختلف بود و گفته می شد که چرا می خواهید این اصلاحات را در سال اول دوره اول انجام دهید. به نظر ما اقتصاد ایران دیگر نمی تواند ادامه برخی سیاست های غلط را تحمل کند، در صحن علنی به دنبال اصلاحات اقتصادی باشید، البته با درایت و به تدریج و بدون عجله.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته جامعه احساس کرد که به سمت این اصلاح حرکت می کنیم. البته در ایجاد زیرساخت ها موانع و تأخیرهایی وجود داشت، اما به محض پیش بینی این تکلیف در قانون بودجه 1401، در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت، مجدداً نظام اصلاح شد.» اگر بگوییم اقتصاد مقاومتی باشد، تولید داخلی باید سودآور باشد و نه واردات، کمک و خرید تضمین بیشتری به تولیدکننده بدهد نه واردکننده، خیلی سوالات دیگر پیش می آید. ثبات سفره اقتصادی مردم برای ایام ماه مبارک رمضان جدی است، دولت باید پس از این ماه وارد این اصلاحات شود.

خاندوزی بیان کرد: البته قرار بود در چند روز آینده این اتفاق بیفتد اما به دلیل اینکه سیاستی که در خصوص مصرف آرد در کشور در پیش گرفته شد، هجمه ها و سوالات زیادی را در پی داشت و در نتیجه تصمیم گرفتیم برنامه ای برای مصرف آرد در نظر بگیریم. ستاد اقتصادی جلسه

بیشتر بخوانید  10 تا از معروف ترین اسم ها در جهان مشخص شد+ فیلم

وی افزود: رئیس جمهور تاکید داشتند که وزرا قبل از اجرای این سیاست ها با مردم صحبت کنند و اگر قرار است اطمینان، حمایت و جبران شود باید قبل از سیاست گذاری انجام شود و به دلیل ابهامات چند روز زودتر ساخته شد. در یک فضای اجتماعی و مجازی این کار باید انجام شود و فکر می کنیم این یک نعمت پنهان است و در سال تولد آینده تولید داخلی دانه های روغنی و اینکه سفره مردم به واردات وابسته نباشد سودآور خواهد بود.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد این سیاست که یکی از سخت ترین اقدامات در سال اول دولت است، در سال های دوم و سوم به ثمر بنشیند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *