مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

سم زدایی پوست رویایی ممکن برای دستیابی به پوستی زیبا و جوان است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سم زدایی پوست چیست؟

اگر به پاکسازی پوست اهمیت می دهید باید بگوییم که سم زدایی مرحله ای از پاکسازی پوست است، روش ها و روش های مختلفی برای سم زدایی وجود دارد که در این مقاله در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، اما سموم چگونه وارد پوست می شوند؟ و پوست کجاست؟ و اگر سم زدایی نکنیم چه اتفاقی می افتد؟
مواد شیمیایی موجود در آب، رژیم غذایی نامناسب، آرایش، اختلالات هورمونی، سیگار و الکل باعث ایجاد سموم در بدن و پوست می شود. برخی از اندام ها مانند ریه ها، کلیه ها و کبد قادر به دفع سموم تولید شده در بدن هستند، اما در مورد پوست چطور؟ آیا او هم قادر به انجام این کار است؟

موارد فوق نیز می تواند باعث ایجاد سموم در پوست شود. این سموم می توانند در روند رشد طبیعی پوست اختلال ایجاد کنند. بیایید یک مثال بزنیم. فرض کنید در مسیری قدم می زنید که ناگهان با موانع بسیار بزرگی روبرو می شوید و می توانید ادامه دهید. به روش خودتان، باید تلاش و انرژی بیشتری برای حذف موانع سرمایه گذاری کنید. این در مورد پوست نیز صدق می کند.

سموم موجود در پوست منافذ پوست را می بندد و روند طبیعی پوست را مختل می کند در این حالت پوست شروع به از بین بردن جوش، آکنه و بثورات می کند. با یک برنامه مراقبت منظم که شامل سم زدایی پوست می شود، می توانید عوارض را از بین ببرید و پوست را به روند طبیعی برگردانید.


سم زدایی پوست

چگونه پوست را سم زدایی کنیم؟

بسته به نحوه برنامه ریزی روتین پوست خود، یک یا چند روز در هفته را به سم زدایی اختصاص دهید.از روش های سم زدایی برای حذف سلول های مرده، ناخالصی ها و سایر سموم از نور خورشید و آرایش و غیره استفاده کنید. و آن را حذف کنید. احیا کنید.
در واقع سم زدایی پوست بخشی از فرآیند پاکسازی پوست است که نوعی محافظت در برابر عوامل خارجی محسوب می شود. این روش به پاکسازی پوست از هرگونه آلودگی، تنظیم سطح pH و بازگشت آن به روال عادی کمک می کند.


دلایلی که چرا باید پوست را سم زدایی کنیم


فشار

شاید عجیب به نظر برسد، اما سطوح بالای استرس به طرز عجیبی با سلامت پوست مرتبط است. اگر این میزان استرس ادامه پیدا کند باعث قرمزی، التهاب، افزایش تولید سبوم، جوش و کاهش جریان خون می شود.


انسداد پوست

عوامل زیادی باعث انسداد منافذ پوست می شوند، از جمله مواد آرایشی، سلول های مرده، فولیکول های مو، ناخالصی ها و سبوم. انسداد پوست نیز می تواند منجر به راش و کدر شدن پوست شود.


مصرف شکر

استفاده بیش از حد از قندهای فرآوری شده نیز می تواند اثرات منفی بر روی پوست داشته باشد که با ظاهر شدن آکنه خود را نشان می دهد. مصرف زیاد قند در رژیم غذایی نیز باعث التهاب پوست می شود.


روش غلط زندگی

رژیم غذایی ناسالم همراه با سیگار، مصرف الکل، خواب ناکافی و ناکافی، مصرف کم آب و کمبود آب راه های ورود سموم به بدن است.

بیشتر بخوانید  رنگ‌ لاک ناخن در بهار امسال

اهمیت سم زدایی پوست

استفاده از محصولات محافظ تا زمانی که منافذ روی پوست با سموم مسدود شده باشد تاثیر زیادی روی پوست نخواهد داشت و بالعکس می تواند تاثیر منفی داشته باشد. از آنجایی که پوست نمی تواند مواد مغذی این محصولات را جذب کند، روی پوست باقی می ماند و فقط گرفتگی را افزایش می دهد.
حال با توجه به اطلاعاتی که تا کنون داده ایم چند لحظه به صورت خود در آینه نگاه کنید، در صورت مشاهده چنین علائمی در صورت خود حتماً پوست خود را سم زدایی کنید. علائم عبارتند از:

  • پوست خشن
  • پوست چرب و براق
  • پوست کدر و تیره
  • پوست خشک و حساس
  • پوستی آرام و چروکیده

راه های زیادی برای سم زدایی پوست از ورزش و تغییر رژیم غذایی گرفته تا مسواک زدن و غیره وجود دارد. که می تواند به شما کمک کند تا از شر سموم بدن خلاص شوید. این روش ها تمام سموم و ناخالصی ها را از بین می برد و چهره شما را از حالت خسته و کدر تغییر می دهد و سطح انرژی را بهبود می بخشد.
داروها، الکل، غذاهای فرآوری شده هنوز در جریان خون شما هستند و باعث تشکیل سموم می شوند، بنابراین حذف این سموم برای سلامتی شما بسیار مهم است. شما نیازی به تجهیزات لوکس و گران قیمت یا تجهیزات سم زدایی پوست نخواهید داشت، اما می توانید هر زمان که فرصت داشتید از تکنیک های ساده برای حذف سموم از بدن خود استفاده کنید.
سم زدایی نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن می تواند مفید و موثر باشد. در زیر روش هایی را برای سم زدایی پوست معرفی می کنیم.


زیبایی و سلامت پوست


شروع به شانه کردن پوست خشک کنید

اولین و ارزان ترین راه برای پاکسازی پوست از سموم، مسواک زدن است. استفاده از این روش با برس هایی که موهای نرمی روی پوست خشک دارد، مزایایی دارد. بهتر است از قلم مو به صورت تجربی استفاده کنید و نتایج را بررسی کنید. :

به افزایش گردش خون در پوست کمک می کند
سیستم لنفاوی را برای ترشح سموم تحریک می کند
التهاب و سلولیت را کاهش می دهد
گرفتگی عضلات را برطرف می کند
سلول‌های مرده و کند را جدا کنید تا پوست بتواند سلول‌های جدیدی تولید کند

سعی کنید لباسی انتخاب کنید که دسته های بلند و موهای نرم داشته باشد. برای استفاده از این روش نکات زیر بسیار مفید است:
صبح قبل از دوش گرفتن مسواک زدن را شروع کنید و تاثیر بسیار خوبی را مشاهده کنید
سعی کنید برس را با حرکات آرام و دایره ای از پایین به سمت قلب هدایت کنید
از کف پا شروع کنید و تا بالای پاهای خود حرکت کنید، سپس دست ها و بازوهای خود را مسواک بزنید.
از پشت تا شکم از پشت تا کمر در یک حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت مسواک بزنید.
سپس روغن را به عنوان سم زدا (مانند روغن کنجد) روی بدن بمالید و صبر کنید تا پوست کاملا آن را جذب کند، سپس دوش بگیرید.


یک پاک کننده پوست انتخاب و استفاده کنید

هنگام شروع مسواک زدن باید با ماده یا محصولی پوست را سم زدایی کنید، این محصول می تواند پاک کننده ای باشد که مواد شیمیایی نداشته باشد و PH آن با پوست متعادل باشد. از لایه برداری های قوی، صابون های تند و شوینده های فوم دار خودداری کنید. با استفاده از این محصول می توانید هنگام دوش گرفتن آن را به کل پوست صورت و بدن بمالید و به خوبی تمیز کنید.


سعی کنید ۲ تا ۳ بار در هفته از حمام سم زدایی استفاده کنید

سم زدایی پوست در حمام در واقع استفاده از مواد طبیعی در حمام برای از بین بردن سموم از روی پوست پر کردن وان با آب گرم است و می توانید ترکیبات زیر را به آب حمام اضافه کنید و بدن خود را در آن استراحت دهید. 20-30 دقیقه:


ترکیباتی که می توانید به دلخواه خود اضافه کنید عبارتند از:


نمک و زنجبیل

کمی زنجبیل تازه یا خرد شده را با کمی آب بپزید و بگذارید 10 دقیقه خنک شود، سپس 1 فنجان نمک اپسوم اضافه کنید و آن را حل کنید و به آب داخل وان اضافه کنید.


نمک شیرین و جوش شیرین

۱ فنجان جوش شیرین را به همراه ۱ تا ۲ فنجان نمک اپسوم به آب حمام اضافه کنید.
حمام نمک اپسوم و نمک دریا و روغن کنجد

1 فنجان نمک اپسوم را به همراه 1 فنجان نمک دریا و 1 فنجان روغن کنجد به آب گرم حمام اضافه کنید.
حمام نمک اپسوم و سرکه سیب

1 فنجان سرکه سیب و 1 فنجان نمک اپسوم را به آب جوش حمام اضافه کنید.استفاده مداوم از این حمام پوست را سم زدایی کرده و تمام آلودگی ها را از بین می برد.
از محصولاتی استفاده کنید که از پوست در برابر آلاینده های مضر محافظت می کنند.پس از سم زدایی پوست سعی کنید آن را تمیز نگه دارید.همچنین از محصولاتی استفاده کنید که از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد و آسیب های محیطی محافظت می کند. به عنوان مثال، مرطوب کننده هایی که حاوی SPF، سرم های مرطوب کننده و شلاتورها (گروهی از موادی که از تجمع سموم روی پوست جلوگیری می کنند و از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کنند).

باید بخوانید:


مصرف شکر مصنوعی یا تصفیه شده را کاهش دهید

وقتی شکر مصرف می کنید وقتی وارد جریان خون می شود به مولکول های پروتئین یا لیپید می چسبد و به مولکول مضری به نام گلیکاسیون تبدیل می شود.مصرف بیشتر قند منجر به گلیکوز شدن بیشتر می شود و وقتی تعداد آنها افزایش می یابد در نقطه ای تجمع پیدا می کنند و شروع به تجمع می کنند. آسیب . پروتئین های اطراف از جمله کلاژن و الاستین.


چگونه پوست را سم زدایی کنیم


چند نکته در مورد مصرف شکر:

میوه ها و سبزیجات نیز حاوی مقداری قند هستند که در بدن به گلیکوزیون تبدیل می شود، اما این بدان معنا نیست که میوه و سبزیجات مصرف نکنید، بلکه باید در حد اعتدال از آن استفاده کنید.
سعی کنید 10 درصد از کل کالری روزانه خود را به میزان قند در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید
غذاهای آماده نیز قندهای پنهانی دارند که باید آنها را نیز در نظر بگیرید. هنگام خرید این غذاها، رژیم غذایی آنها را به دقت بخوانید تا از کالری و قند آنها مطلع شوید.
تا حد امکان از محصولاتی مانند نوشابه های گازدار، نوشیدنی های طعم دار، نان های بسته بندی شده و تنقلات خودداری کنید زیرا حاوی قند هستند.


در انتخاب لبنیات و فرآورده های گوشتی سختگیر باشید

ایده آل ترین و مناسب ترین رژیم غذایی برای سم زدایی پوست، حاوی مقدار زیادی پروتئین است، برای انتخاب محصولات حاوی پروتئین مانند گوشت باید از عدم استفاده از هورمون در پرورش آن اطمینان حاصل کرد. زیرا خود این هورمون ها باعث بسیاری از اختلالات پوستی از جمله آکنه می شوند. بهترین منابع پروتئین غلات تغذیه شده با گوشت گاو و مرغ و محصولات لبنی است.


چربی های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم که به سم زدایی و پاکسازی پوست کمک می کند، باید از چربی های سالم در رژیم غذایی خود برای جذب بهتر ویتامین ها و حفظ تعادل هورمونی استفاده کنید. بهترین منابع چربی های سالم عبارتند از:

ماهی سالمون که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و سلول های قوی تولید می کند، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.
روغن زیتون که می توانید آن را با کره و روغن های دیگر جایگزین کنید
از انواع مغزها و دانه ها به عنوان میان وعده استفاده کنید
در عوض سعی کنید تا حد امکان از مصرف چربی های ناسالم خودداری کنید.
مواد غذایی سم زدایی مواد غذایی سم زدایی
میوه ها و سبزیجات غنی از مواد قلیایی بخورید
کلسیم، پتاسیم و منیزیم سه نوع ماده معدنی بسیار مهم قلیایی هستند که علاوه بر تضمین سلامت پوست و مو، برای استخوان ها و دندان ها نیز بسیار مفید هستند. برخی از بهترین غذاهای حاوی قلیایی عبارتند از:

سیب
کلم بروکلی
کلم
موز
هندوانه
گلابی
اسفناج


در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید

حتی اگر برنامه خاصی برای سم زدایی پوست ندارید، نوشیدن آب بسیار بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. مهم ترین خاصیت نوشیدن آب این است که سموم را از پوست و به طور کلی بدن دفع می کند. پوست را پاکسازی می کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند، فرآیند هضم را تسریع می کند و همچنین سموم را از دستگاه گوارش دفع می کند، بنابراین آب بدن را دریغ نکنید و روزانه 10-8 لیوان آب بنوشید.


بیشتر بخوانید  با لوازم آرایشی برند نارس NARS جذابیت زنانه ی خود را بیشتر کنید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *