مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دستور پخت سیب زمینی خامه ای خوشمزه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گاهی به دلیل خستگی و خواب آلودگی حوصله طبخ غذاهای طاقت فرسا یا وقت گیر را نداریم، بنابراین به دنبال غذاهایی می گردیم که ساده و در زمان کوتاهی آماده شوند. سیب زمینی خامه ای یکی از غذاهایی است که می توان آن را در زمان کوتاهی سرو و آماده کرد. بنابراین، در این مقاله می توانید طرز تهیه سیب زمینی خامه ای را یاد بگیرید.
سیب زمینی های خامه ای، مانند مینی همبرگر و کروکت سوسیس، غذاهای خوشمزه فست فود هستند. امروزه بسیاری به دنبال چنین غذاهایی هستند زیرا همانطور که گفتیم در زمان کوتاهی تهیه می شوند و همچنین بسیار خوشمزه هستند. در زیر می توانید با طرز پخت و تهیه این نوع سیب زمینی آشنا شوید.

مواد خامه ای سیب زمینی

سیر 2 حبه
50 گرم کره
سیب زمینی 1 کیلوگرم
2 قاشق آرد
2 فنجان آب مرغ
جعفری تازه 1 قاشق
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
خامه 1/2 پیمانه


سیب زمینی خامه ای

طرز تهیه انواع سیب زمینی خامه ای

در مرحله اول فر را روشن کنید تا گرم شود سپس سیب زمینی های پوست گرفته را خوب بشویید تا تمیز شوند. می توانید سیب زمینی را بدون پوست یا با پوست بپزید.
سپس سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش دهید، می توانید آن ها را به اندازه ۱ یا بیشتر ضخامت برش دهید و در آب سرد قرار دهید و بعد از چند دقیقه بگذارید خیس بخورد و آب آن گرفته شود.
در مرحله سوم فویل را در ظرف یا سینی فر قرار دهید و کمی روغن بریزید و با برس مخصوص روغن را پخش کنید.
سپس سیب زمینی ها را در سینی یا ظرف مورد نظر بریزید، ادویه ها را اضافه کنید، کمی روغن بریزید و بگذارید سیب زمینی ها به مدت 40 دقیقه در فر گرم شده بپزند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با روش تهیه ی کرم باواریای فرانسوی


طرز تهیه سیب زمینی خامه ای

برای تهیه سس خامه ای سیب زمینی باید سیر را پوست کنده و در تابه ای با کره بریزید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود سپس آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود.

باید بخوانید:

کالری، ارزش غذایی و خواص سیب زمینی

کالری، ارزش غذایی و خواص سیب زمینی

در این مقاله به بیان کالری و ارزش غذایی انواع سیب زمینی می پردازیم و به خواص شگفت انگیز سیب زمینی اشاره می کنیم. ما را تا پایان مقاله دنبال کنید…

حالا نوبت اضافه کردن آب مرغ به مواد است. آب مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد از بین بروند. وقتی سس غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید.
سپس پس از افزودن خامه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سس یکدست شود سپس سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و در ظرف مناسبی بچینید و سس خامه را با جعفری ریخته و سرو کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *