مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درباره معبد آپولو در ترکیه بیشتر بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دیدیم یکی از جذاب ترین شهرهای ساحلی در غرب ترکیه است. شهری که با جاذبه های تاریخی خود برای گردشگران بسیار مهم است. یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های این شهر معبد آپولو است که در این قسمت می توانید با آن آشنا شوید.

آپولو کجاست

علاوه بر سواحل شنی، دریای آبی و دیگر جاذبه های طبیعی، می توانید از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر نیز دیدن کنید. این شهر ساحلی دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است که می توانید از آب و هوای مطبوع لذت ببرید. امروزه این معبد یکی از دیدنی های ترکیه است.
این معبد دیدنی در شهر توریستی دیدیموس واقع شده است. این شهر در واقع یک بهشت ​​گمشده است و یکی از تاریخی ترین شهرهای ترکیه به حساب می آید. می توانید از این بنای قدیمی و تاریخی دیدن کنید. بدون شک این معبد یک بنای تاریخی با معماری بسیار خاص است. این معبد در گذشته اقامتگاه اژه ای بوده است.


معبد آپولو، ترکیه


این معبد چه افسانه ای دارد؟

افسانه های زیادی در مورد این معبد وجود دارد که گاهی اوقات باعث محبوبیت بیشتر آن می شود. در افسانه این معبد یک داستان عاشقانه ذکر شده است. یکی از معشوقه های زئوس به نام لتو که باردار بود، یکی از فرزندان خود را به نام آپولو نامگذاری کرد که امروزه این معبد تاریخی نامیده می شود. آپولو به معنای خدای نور است.


معبد معماری آپولو

معماری آپولو

با ورود به این معبد، مجموعه ای از نقاشی های گچبری را می بینید که در جلوی معبد قرار گرفته اند. این مارها در افسانه ها نماد مدوسا بودند. در واقع این مارها نگهبان معبد هستند. درختان و بوته هایی که می بینید از عشق آپولو به دختر متولد شده اند. افسانه های دیگری نیز در مورد آن وجود دارد که در این قسمت به آنها اشاره نمی کنیم.
این معبد بسیار باشکوه است و در حال حاضر یکی از بناهای باشکوه است. این بنا تنها ویرانه ای باستانی است که تنها ستون ها و دیوارهایی از آن باقی مانده است.

بیشتر بخوانید  روستایی کوچک در غرب آلمان و طبیعت بکر آن را ببینید!


 معبد آپولو

این معبد در زلزله ویران شد و تنها قسمت هایی از آن باقی مانده است و می توانید از آن دیدن کنید. ستون های باقی مانده از این بنا به رنگ خاکستری و دارای نوارهای قرمز است.
باستان شناسان تحقیقات زیادی روی این بنا انجام داده اند و قدمت بالای این بنا را کشف کرده اند. مرمت این معبد که ارزش های خود را حفظ کرده است در حال حاضر در حال انجام است. پایه های این معبد و ستون های آن با بازسازی این بنا مستحکم شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *