مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا روغن بچه پوست را سفید می کند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آیا می توان پوست را با روغن بچه سفید کرد؟

روغن های ماساژ به روشن شدن و تسکین پوست کمک می کنند. روغن بچه یکی از بهترین روغن هایی است که برای سفید کردن پوست استفاده می شود. سفید کردن پوست با روغن بچه از دیرباز به عنوان روشی مفید برای شفافیت پوست کودکان و حتی بزرگسالان مورد استفاده قرار می گرفته است، اما تاثیرات آن مانند پاکسازی و لایه برداری پوست نیست.
روغن بچه در مهدکودک ها نیز معرفی می شود و کاربردهای زیادی دارد. این روغن مایعی شفاف است که از روغن های معدنی و عطرهای نفتی تهیه می شود و قبل از ماساژ روی پوست کودک مالیده می شود.
این به کاهش خشکی پوست کودک کمک می کند. به خصوص اگر بعد از حمام استفاده شود. همچنین پوست کودک را روشن می کند.
نه تنها کودکان، بلکه برخی از بزرگسالان نیز برای حل مشکل خشکی پوست از روغن بچه استفاده می کنند. بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که سفید کردن پوست با کمک روغن بچه امکان پذیر است. فواید روغن بچه برای پوست آنقدر زیاد است که برخی به آن قسم می‌خورند! از روغن بچه می توان به عنوان نرم کننده مو نیز استفاده کرد.


سفید شدن پوست

روغن بچه چیست؟

بخش بزرگی از این روغن را روغن معدنی و قسمت کوچکتری را اسانس و عطر تشکیل می دهد. روغن های معدنی سازنده روغن بچه تصفیه شده و شفاف هستند و در ساختار آنها از آلکان ها و سیکلوآلکان ها استفاده شده است. این روغن یکی از محصولات بی خطری است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان قابل استفاده است.

انواع روغن بچه

انواع مختلفی از روغن بچه در بازار وجود دارد و همه آنها قدرت یکسانی در سفید کردن پوست ندارند. بهتر است محصولات ارگانیک و طبیعی را برای پوست خود انتخاب کنید. این روغن ها نه تنها پوست را سفید می کنند، بلکه به محافظت از آن نیز کمک می کنند. مهم ترین عاملی که در روغن های بچه تفاوت ایجاد می کند، مواد به کار رفته در ترکیب آنهاست. در زیر تعدادی از بهترین روغن های کودک برای سفید کردن پوست را معرفی کرده ایم:


روغن بابی فیروز: یکی از بهترین روغن های کودک که حاوی مواد حساسیت زا نیست و برای پوست کودک بسیار مناسب است.

روغن بچه موستلا: پوست صورت و بدن را نرم و مرطوب می کند و برای افرادی که پوست حساسی دارند گزینه مناسبی محسوب می شود. وجود ویتامین E، امگا 3 و امگا 6 آن را به یک محصول مفید برای مراقبت از پوست تبدیل می کند.

روغن بچه جانسون: جانسون یک برند شناخته شده است و محصولاتش عموما عالی هستند. روغن بچه آن نیز برای پوست های معمولی انتخاب خوبی است.

روغن بچه آردن: با ویتامین E، عصاره آلوئه ورا و روغن گل همیشه بهار، می تواند التهاب ناشی از سوختگی را تسکین دهد و پوست را مرطوب و درخشان کند.

روغن بچه سانوسان: روغنی سازگار با پوست لطیف کودکان و حساس بزرگسالان که با روغن زیتون و بادام به روشن و سفید شدن پوست کمک می کند.برای سفید کردن پوست با روغن بچه روش های مختلفی وجود دارد. در زیر برخی از آنها آورده شده است.

بیشتر بخوانید  آموزش آرایش چشم مخصوص چشم سبز ها


روغن بچه


اولین روش سفید کردن پوست با روغن بچه

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم یا صابون بشویید.
پوست را خشک کنید. مقداری رطوبت روی پوست خود بگذارید.
مقداری روغن بچه به دستتان بمالید.
روغن را به آرامی با نوک انگشتان روی صورت خود ماساژ دهید.


روش دیگر سفید کردن پوست با روغن بچه

در این روش کمی روغن بچه به حمام اضافه می کنید. در حین حمام کردن در وان، بدن شما رطوبت کافی پیدا کرده و سبک می شود.


روش سوم سفید کردن پوست با روغن بچه

روغن بچه را می توان بعد از حمام روی پوست نیز مالید. بعد از حمام بدن خود را با حوله خشک نکنید. وقتی پوستتان کمی مرطوب شد، مقداری روغن بچه روی آن بمالید و ماساژ دهید. این باعث می شود روغن با رطوبت بدن مخلوط شود و پوست بسیار براق و نرم می شود.


روش چهارم سفید کردن پوست با روغن بچه

نیم ساعت قبل از حمام کردن، روغن بچه را روی پوست خود بمالید، سپس دوش بگیرید. این باعث نرمی پوست می شود.

عوارض سفید شدن پوست با روغن بچه; مضرات روغن بچه چیست؟

روغن بچه به طور کلی برای پوست بی خطر است و یکی از ایمن ترین محصولات پوستی محسوب می شود. با این حال، اگر قصد استفاده از آن را برای صورت یا پوست خود دارید، بهتر است از برخی عوارض آن آگاه باشید. در زیر مضرات روغن بچه و برخی از واکنش های پوستی احتمالی پس از استفاده از آن را بررسی کرده ایم.

بیشتر بخوانید  برای خشکی پوستتان حمام نشاسته بگیرید


اثرات روغن بچه

بر اساس مطالعات انجام شده واکنش آلرژیک به روغن معدنی (که یکی از ترکیبات روغن بچه است) بسیار نادر است. با این حال، اگر پوست شما حساس است و نگران ایجاد آن هستید، قبل از استفاده، مقدار کمی از آن را در ناحیه ای که مشخص نیست بمالید.
24 ساعت صبر کنید. اگر بعد از این مدت هیچ گونه تحریک یا قرمزی روی پوست مشاهده نکردید، می توانید با خیال راحت از روغن بچه استفاده کنید.

روغن بچه طوری طراحی شده است که منافذ را مسدود نمی کند. با این حال، می تواند در برخی از افراد مستعد آکنه باعث ایجاد جوش شود.


  • از عرق کردن جلوگیری کنید

روغن بچه سدی روی پوست شما ایجاد می کند که از تعریق جلوگیری می کند. در نتیجه در روزهای گرم ممکن است رطوبت بیش از حد روی پوست خود احساس کنید. بدن سعی می کند در هوای گرم خنک شود. وجود روغن بچه روی پوست این فرآیند را کمی سخت می کند.


  • مکانیسم سفید کردن پوست با روغن بچه

در واقع روغن بچه با حجیم و حجیم کردن صورت، لک ها و جوش ها را کاهش می دهد و در نتیجه به روشن تر و صاف تر به نظر رسیدن پوست کمک می کند. این روغن همچنین با آبرسانی و آبرسانی به پوست ظاهری جوان تر و روشن تری به پوست می بخشد که باعث سفیدتر دیده شدن پوست می شود.


تعویض روغن بچه

روغن بچه یک محصول مصنوعی است و بهتر است از روغن های گیاهی و طبیعی برای پوست خود استفاده کنید. روغن های زیر گزینه های خوبی برای حجیم کردن، مرطوب کردن و صاف کردن صورت هستند:


روغن بادام: روغنی ملایم و مرطوب کننده است. این یک انتخاب عالی برای افرادی با پوست خشک و حساس است.

روغن آرگان: این یک روغن عالی برای افرادی با پوست معمولی است. مرطوب کننده و سرشار از ویتامین است که از پوست شما در برابر نور خورشید و سایر آسیب های پوستی محافظت می کند.

روغن جوجوبا: این روغن برای افرادی که پوست چرب دارند انتخاب مناسبی است. سبک و مرطوب کننده است، از طرفی خاصیت کاهش چربی نیز دارد.

روغن گل رز: برای پوست های مستعد آکنه انتخاب خوبی است. مرطوب کننده است و در عین حال حاوی اسیدهای چرب است که قرمزی و علائم آکنه را کاهش می دهد.


فواید روغن بچه


آیا استفاده از روغن بچه روی پوست، ترک‌ها و اسکارها را کاهش می‌دهد؟

هیچ مطالعه مستقیمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از روغن بچه بر روی پوست اثرات ترک های پوستی را کاهش می دهد. با این حال، از آنجایی که این روغن مرطوب کننده است، می تواند علائم کشش را نیز کاهش دهد.
بیشتر اسکارها و علائم کششی در پوست فرو می‌روند. استفاده از روغن بچه این نواحی را حجیم کرده و علائم جوش و جوش را کاهش می دهد. نتیجه یک مطالعه در سال 1975 نشان داد که اثرات روغن بچه در عرض 48 ساعت پس از استفاده از بین می رود. بنابراین، برای حفظ رطوبت و صاف به نظر رسیدن پوست باید آن را دوباره استفاده کنید.

باید بخوانید:

فواید روغن بچه برای پوست

فواید روغن بچه برای پوست عبارتند از:


آبرسانی و حفظ رطوبت پوست: بعد از حمام مقداری روغن بچه به پوست بمالید. استفاده از روغن در نواحی مانند آرنج، زانو و پاشنه پا نقش زیادی در درمان خشکی آنها دارد.

کمک به تراشیدن موهای ناخواسته آسان تر: قبل از اصلاح، کمی روغن بچه به قسمت هایی که می خواهید اصلاح کنید بمالید. این کار بعد از اصلاح پوست شما را نرم می کند و حتی فرآیند اصلاح را آسان تر می کند.

سفید کردن پوست: استفاده از روغن بچه (مخصوصاً در شب) به سفید شدن پوست و روشن شدن لک ها کمک می کند.

پاک کردن آرایش: چند قطره روغن بچه را روی یک تکه پنبه بریزید و روی صورت خود بمالید. از این محصول می توان به عنوان پاک کننده آرایش چشم نیز استفاده کرد.

پیشگیری از لکه های ناشی از کشیدگی پوست (در دوران بارداری): استفاده از روغن بچه از ایجاد لک های ناشی از کشیدگی پوست در دوران بارداری جلوگیری می کند.

رفع چسبندگی پوست بعد از اپیلاسیون: اگر بعد از اپیلاسیون پوست احساس چسبندگی کرد، کمی روغن بچه به قسمت های چسبنده بمالید. این حالت چسبندگی پوست را از بین می برد.

ترمیم ترک پاشنه پا: قبل از خواب مقداری روغن بچه روی پاشنه های ترک خورده بمالید.


بیشتر بخوانید  طرز تهيه سرمه چشم + عوارض
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *