مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دلیل خاموش شدن سشوار آموزش و بررسی دلایل آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سشوار یکی از وسایل الکترونیکی است که تقریبا در هر خانه ای استفاده می شود. این دستگاه عمدتاً برای حالت دادن و خشک کردن موها پس از شستشو استفاده می شود. اما گاهی اوقات خاموش شدن ناگهانی سشوار، استفاده از این دستگاه را برای اعضای خانواده سخت می کند.
اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید، با ما همراه باشید تا مشکلات رایج سشوار را بررسی کنیم. اما قبل از هر کاری بهتر است با نحوه کار این وسیله الکتریکی آشنا شوید.
گرم شدن غیرعادی و خرابی اجزای سشوار از دلایل اصلی روشن نشدن سشوار است.
قبل از تعمیر دستگاه باید فیلتر هوای سشوار را تمیز کنید.
اگر در تعمیر سشوار بی تجربه هستید، برای جلوگیری از آسیب بیشتر و خطراتی مانند آتش سوزی از یک متخصص کمک بگیرید.


ساختار سشوار

برای بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی سشوار ابتدا باید با ساختار داخلی این دستگاه برقی آشنا شویم. مدل های مدرن سشوار شامل قسمت های زیر می باشد:

پنکه
فنر سشوار (المان حرارتی)
موتور کوچک
برای تنظیم سرعت هوا تغییر حالت دهید
سیم مو


سشوار را خاموش کنید

از آنجایی که ساختار دستگاه پیچیده نیست، بسیاری از مشکلات رایج سشوار را می توان در خانه حل کرد. اگر مولتی متر، پیچ گوشتی و ابزار لحیم کاری دارید، می توانید خودتان سشوار را تعمیر کنید. حال بیایید آسیب های احتمالی که منجر به خاموش شدن ناگهانی سشوار می شود را بررسی کنیم.

دلیل خاموش شدن ناگهانی سشوار

سشوار به دلایل مختلف می تواند ناگهان خاموش شود. در مرحله بعد، مشکل سشوار و دلایل خاموش شدن آن را حل خواهیم کرد:

1. گرمایش غیر عادی

در بیشتر مواقع، گرمای بیش از حد دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی سشوار است. در واقع، تمام سشوارهای با کیفیت دارای یک سوئیچ خودکار هستند که زمانی فعال می شود که دستگاه تشخیص دهد دما بسیار بالاست.
این راه حل امنیتی گزینه خوبی است. زیرا از سشوار شما در برابر گرمای بیش از حد و خطرناک محافظت می کند. گرمای بیش از حد بر اجزای حساس سشوار مانند موتور تأثیر می گذارد و می تواند باعث ذوب شدن آن شود.
گرمای بیش از حد و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی سشوار می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. استفاده بیش از حد از دستگاه، گرفتگی دریچه های هوا یا گرفتگی فیلتر از جمله مشکلات رایج سشوار و عامل سوزاندن سشوار است.
اگر متوجه شدید که بدنه سشوار به طور غیرعادی داغ است یا بوی سوزش می دهد، احتمالاً به دلیل حرارت زیاد است. در بیشتر موارد، 10 دقیقه صبر برای حل مشکل کافی است. اما در صورت تداوم یا عود این مشکل، بررسی بیشتر ضروری است.
برای تعمیر سشوار در محل از بهترین کارشناسان شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید  آموزشی ساده جهت کادو گذاشتن داخل بادکنک (هدیه آرایی)


دلیل خاموش کردن سشوار

2. خرابی اجزای داخلی سشوار. یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی سشوار

در موارد نادر، خاموش شدن ناگهانی سشوار می تواند ناشی از خرابی اجزای داخلی سشوار باشد. ابتدا قسمتی که خنک می کند، دما را تنظیم می کند یا سشوار را تهویه می کند ممکن است آسیب ببیند. گاهی اوقات برای تشخیص مشکل سشوار، پنکه، فیوز حرارتی یا کارت الکترونیکی باید آن را بررسی کرد.
اگر سشوار شما بدون گرم شدن بیش از حد خاموش می شود، ممکن است مشکل از قطع برق باشد. خرابی اتصالات بخصوص در قسمت منبع تغذیه را دلیل قطع شدن متناوب سشوار می دانند.
کارت الکترونیکی همچنین می تواند مسئول خاموش شدن ناگهانی سشوار باشد. زیرا اتصال الکتریکی بین سایر قطعات الکترونیکی دستگاه را فراهم می کند. اگر کارت الکترونیکی آسیب ببیند، سایر قطعات به درستی کار نمی کنند.

تعمیر سشوار

در نهایت، اگر سشوار شما پس از بررسی تمام موارد بالا همچنان خاموش می شود، مشکل از کلید روشن/خاموش یا موتور معیوب است.
در صورت سوختن سشوار، ذوب شدن بدنه سشوار و یا آسیب به سیم برق، توصیه می شود استفاده از آن را متوقف کنید. در این شرایط شما در خطر برق گرفتگی، اتصال کوتاه و آتش سوزی هستید. در این شرایط بهتر است هر چه زودتر سشوار را تشخیص داده و تعمیر کنید.


خاموش شدن هوشمند سشوار

خاموش شدن هوشمند سشوار

سشواري كه با قرار دادن آن روي زمين ناگهان خاموش مي شود، لزوماً به معني وجود مشكل نيست. برخی از سشوارها عملکرد هوشمندی دارند که برای صرفه جویی در مصرف انرژی به طور خودکار برق را خاموش می کند.
مشکل خاموش شدن ناگهانی سشوار بسته به منشا آن متفاوت خواهد بود. به همین دلیل توصیه می کنیم که راهنمای عیب یابی سشوار ما را دنبال کنید تا بتوانید مشکلات را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید. راه حل ها از ساده ترین تا سخت ترین را شامل می شود.

بیشتر بخوانید  چگونه جعبه های خالی را تزیین کنیم؟

باید بخوانید:

1. هنگام استفاده از سشوار مراقب باشید

اگر متوجه شدید که سشوار شما به دلیل گرمای بیش از حد خاموش شده است، موارد زیر را در نظر بگیرید:

از استفاده طولانی مدت از سشوار در دمای بالا خودداری کنید. اگر از سشوار در دمای بسیار بالا برای مدت طولانی یعنی بیش از 20 دقیقه استفاده کنید، اجزای آن بیش از حد گرم شده و سشوار شما ناگهان خاموش می شود.
از مسدود کردن ورودی و خروجی هوا خودداری کنید. دریچه های هوای سشوار همیشه باید بدون مانع باشند تا از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری شود.
شبکه تهویه را به طور منظم تمیز و گردگیری کنید. این مش اغلب در پشت سشوار قرار دارد. در برخی از مدل های سشوار این توری را در کنار یا پایین دسته پیدا می کنید.
پس از خاموش شدن ناگهانی سشوار، 10 تا 20 دقیقه صبر کنید تا دما خنک شود. سپس دوباره از آن استفاده کنید.
اگر سشوار خاموش نشود، مشکل موقتی است. اما اگر بعد از گذشت 10 دقیقه سشوار دوباره خاموش شد یا دوباره روشن نشد، مراحل عیب یابی سشوار را مانند راهنمای ما ادامه دهید.


سشوار آسیب دیده

2. تمیز کردن فیلتر هوای سشوار

در بیشتر موارد، علت خاموش شدن ناگهانی سشوار، گرفتگی فیلتر است. این فیلتر از ورود ذرات هوا به داخل قسمت موتور یعنی گرد و غبار، کثیفی و موی حیوانات جلوگیری می کند.
هنگامی که فیلتر بیش از حد کثیف می شود، جریان هوای ورودی کاهش می یابد و ذرات وارد خشک کن می شوند. در این شرایط دستگاه باید با فشار بیشتری کار کند که منجر به گرم شدن بیش از حد و خاموش شدن ناگهانی سشوار می شود.

بیشتر بخوانید  بهترین راه برای تمیز کردن خانه چیست؟

3. تست اجزای داخلی سشوار

سشوار شما ممکن است به دلیل خرابی قطعات داخلی خاموش شود. در این مرحله برای پی بردن به علت خاموش شدن ناگهانی سشوار باید دستگاه را خاموش و قطعات داخلی را جدا و تست کرد و قطعه معیوب را تعویض کرد.
اگر هیچ مهارت الکترونیکی ندارید، از یک متخصص بخواهید که سشوار شما را تعمیر کند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *