مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین راه برای مبارزه با ناراحتی، افسردگی و استرس بیکاری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


استرس از دست دادن شغل و بیکاری یکی از سخت ترین و استرس زاترین تجربیات زندگی یک فرد است. به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که مدت زیادی سر کار هستید و شغلتان هم از نظر مالی و هم از نظر روحی به شما نیاز دارد. احساس عصبانیت، رنجش، افسردگی و نگرانی در مورد آینده خود به دلیل استرس بیکاری بسیار طبیعی است. اما بیکاری پایان دنیا نیست! در مواقع استرس ناشی از بیکاری می توانید با انجام تکنیک هایی این استرس را کنترل کنید. خلاصه ای از کتاب های رشد و توسعه مهارت های شخصی به شما کمک می کند کنترل بیشتری بر استرس خود داشته باشید.

چرا از دست دادن شغل اینقدر سخت است؟

استرس بیکاری را فقط کسانی درک می کنند که آن را تجربه کرده اند. از نظر روانشناسی، اهمیت کار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید.

کار، استرس، موقعیت اجتماعی

کار به ما هدف و معنایی برای ادامه زندگی می دهد. شاید به همین دلیل است که از دست دادن شغل برایمان سخت است و استرس بیکاری شبانه روز ما را به دوش می کشد.
بیکاری نه تنها باعث از دست دادن درآمد می شود، بلکه پیامدهای دیگری نیز دارد که به استرس بیکاری دامن می زند. مثلا :


استرس بیکاری

از دست دادن هویت شغلی
اعتماد به نفس و عزت نفس پایین
از دست دادن کارهای روزمره
فقدان فعالیت های هدفمند
احساس امنیت از بین رفته است
از دست دادن ارتباط دوستانه با همکاران

اما مهم نیست که استرس بیکاری چقدر می تواند باعث از دست دادن روحیه و خلأ مالی در زندگی شما شود. با این مراحل می توانید استرس بیکاری را از بین ببرید و با آرامش به دنبال شغل جدید بگردید.
اندوه یک واکنش طبیعی به بیکاری است.
احساس غم و اندوه و افسردگی پس از بیکاری کاملا طبیعی است. بیکاری و از دست دادن شغل شما را به یک تغییر جدید و نابهنگام می کشاند که اصلاً انتظارش را نداشتید. بنابراین استرس و تنش بیکاری در روزها یا حتی ماه های اول طبیعی است.

بیشتر بخوانید  فواید شگفت انگیز رقصیدن که تا به حال نمی دانسته اید!


افسردگی بیکاری

استرس، استرس، بیکاری، انعطاف پذیری

به یاد داشته باشید که همه افراد موفق و مشهور دنیا استرس بیکاری را تجربه کرده اند. آنها از شرایط استرس زا خارج شدند و به دلیل بیکاری یا از دست دادن شغل استرس نداشتند.
مطمئن باشید که از دست دادن شغل و بیکاری یک مرحله موقت در زندگی شما است و قرار نیست برای همیشه باقی بماند. همانطور که دون جوزف گوی در کتاب پایان استرس معتقد است که عامل استرس به قدری مضر است که در صورت تداوم می تواند به تدریج منجر به مرگ افراد شود. در این کتاب ارزشمند یاد خواهید گرفت که چگونه برای همیشه به استرس خود پایان دهید.
ممکن است پس از بیکاری و از دست دادن شغل خود نخواهید با کسی ارتباط برقرار کنید. اما پیشنهاد می کنیم برای کمک به مقابله با استرس ناشی از بیکاری، زمانی را با کسانی بگذرانید که از بودن در کنارشان احساس خوبی دارید.

باید بخوانید:

دوست دیگر

علاوه بر این، از این طریق کنترل بیشتری بر تنش ها و استرس های ناشی از بیکاری خود خواهید داشت.


استرس بیکاری و افسردگی

منزوی نباشید!

برای از بین بردن استرس ناشی از بیکاری یا از دست دادن شغل، بهتر است به جای منزوی شدن، شبکه اجتماعی خود را تقویت کنید. وب سایت ها یا برنامه های مرتبط با کسب و کار و یافتن شغل را بررسی کنید. با افراد جدید دوست شوید و از این طریق علاوه بر مهار استرس بیکاری، شرایط جدیدی را برای یافتن شغل مناسب ایجاد کنید.
خودتان را سرزنش نکنید.
بعد از از دست دادن شغلتان می توانید خودتان را سرزنش کنید. اما شما هرگز این کار را نمی کنید!

بیشتر بخوانید  ازدواج ناموفق چه علت هایی دارد؟

استرس، انتقاد، سرزنش، شک به خود

برای غلبه بر این احساس کسل کننده سعی کنید تا زمانی که شغل جدیدی پیدا کنید برای خود برنامه های روزانه ایجاد کنید تا بهتر این دوران را پشت سر بگذارید. علاوه بر این، یکی دیگر از راه‌های مفید برای کاهش استرس ناشی از بیکاری و از دست دادن شغل، تعیین اهداف معنادار برای هدف و معنا بخشیدن به زندگی‌تان است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *