مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برای کاهش درد ناشی از واکسن نوزاد چه باید کرد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


سوزن زدن اصلا خوشایند نیست و شنیدن کلمه واکسن برای یادآوری خاطرات وحشتناک دوران کودکی کافی است. اگرچه واکسن برای سلامت کودک حیاتی است، اما اگر نگران ناراحتی کودک پس از واکسیناسیون هستید و به دنبال روش‌های ساده برای کاهش درد واکسن و تسکین درد پس از واکسیناسیون هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. به شما کمک کند

عوارض جانبی واکسن

برخی از کودکان پس از تزریق واکسن دچار این عوارض می شوند:
شرارت
دمای بدن بالا
قرمزی در محل تزریق و تورم در محل تزریق
سوزش در محل واکسن

تقویت واکسیناسیون کودکان

اگر این عوارض شما را نگران می کند، با پزشک اطفال کودک خود تماس بگیرید. پزشک ممکن است داروهایی برای کاهش دما یا کنترل علائم تجویز کند.

نکاتی برای مدیریت درد ناشی از واکسیناسیون نوزاد


واکسیناسیون نوزادان

1. زمانی را برای استراحت اختصاص دهید

کودکان ممکن است پس از واکسیناسیون تحریک پذیر و بی خواب شوند و ممکن است تا چند ساعت غذا نخورند. در چنین شرایطی باید آرامش را در خانه حفظ کنید. اتاق را تاریک کنید و دمای اتاق را پایین بیاورید و مطمئن شوید که کودک لباس های گشاد و قابل تنفس بپوشد و به او فرصت خواب طولانی و راحت بدهید.

2. نوزاد را در آغوش بگیرید

با کودک خود بمانید. در آغوش گرفتن او زمانی که قرار است ضربه بخورد به حفظ آرامش او کمک می کند. دستان او را بگیرید و به او کمک کنید تا زمانی که سوزن را دریافت می کند آرام بماند.

باید بخوانید:

مراقبت از نوزاد پس از واکسیناسیون

مراقبت از نوزاد پس از واکسیناسیون

بیشتر بخوانید  آموزش کامل درس یازدهم نماز بخوانیم هدیه دوم ابتدایی

برخی از واکسن ها از کودک شما در برابر بیماری های حاد و حاد محافظت می کنند، اما احتمال ایجاد درد و ناراحتی نیز وجود دارد تا جایی که کودک دچار درد و …

3. به نوزاد غذا بدهید

در واقع، نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، در طول واکسیناسیون کمتر گریه می کنند. کارشناسان معتقدند که گریه کمتر است زیرا کودکان در “لحظه” زندگی می کنند و می توانند به سرعت از “درد” به “غذا” تبدیل شوند. تغذیه کودک پس از واکسیناسیون به تسکین درد کمک می کند.


واکسیناسیون نوزادان

4. یک بازی حواس پرتی را امتحان کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای کمک به حفظ آرامش کودک پس از واکسیناسیون این است که حواس او را پرت کنید. یک هدیه یا اسباب بازی جدید برای او بیاورید تا برای مدتی حواس او را از واکسن منحرف کند. همچنین می توانید تلویزیون را روشن کنید تا او را از درد دور کنید. بازی دالی یا هر بازی دیگری که کودک شما دوست دارد نیز می تواند کمک کننده باشد.

5. از کمپرس سرد استفاده کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای کاهش درد پس از واکسیناسیون استفاده از یک حوله تمیز و خنک و قرار دادن آن بر روی محل واکسیناسیون است. این به کاهش سوزش و درد در اطراف ناحیه تزریق کمک می کند. اگر این وضعیت ظرف 24 ساعت آینده بهبود نیافت، ممکن است لازم باشد کودک خود را توسط متخصص معاینه کنید.


کاهش درد واکسن

6. شکر برای کاهش درد واکسیناسیون

شکر می تواند به کودکان در جذب بهتر دارو کمک کند و خارش ناشی از واکسیناسیون را کاهش دهد. این ترفندهای زیبا به ویژه برای نوزادان زیر شش ماه مفید است. می توانید قبل از تزریق واکسن به کودکتان مقدار کمی شربت قند بدهید یا می توانید پستانک را در آب قند فرو کنید و در دهانش بگذارید. در برخی موارد، کودکان ممکن است مدتی پس از واکسیناسیون گریه کنند. اما معمولا بعد از در آغوش گرفتن و آرامش آرام می شوند.

بیشتر بخوانید  آموزش کامل درس دوازدهم فارسی ششم ابتدایی دوستی _ مشاوره


کاهش اضطراب مادر هنگام واکسیناسیون نوزاد

به یاد داشته باشید که اضطراب والدین در هنگام واکسیناسیون نقش مهمی در افزایش اضطراب نوزادان در آن زمان دارد. بنابراین، دفعه بعد که فرزندتان را برای واکسیناسیون می‌برید، آرام باشید و به اهمیت واکسن برای سلامتی کودک فکر کنید تا زمانی که کودک درد را تجربه کند. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید درد کودک خود را در حین واکسیناسیون کاهش دهید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *