مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

درباره کوه های آلپ ایران بیشتر بدانید / تصویر

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، اشترانکوه (معروف به آلپ ایران) از کوهستان جای زیبایی در لرستان است. در سفر به لرستان حتما از این کوه زیبا دیدن کنید.

رشته کوهی در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته کوه های زاگرس است. بلندترین قله اشترانکوه قله سنبران با ارتفاع 4150 متر است که یکی از 1515 قله برجسته جهان است.

پتو اشترانکوه مخصوص حیوانات

اشترانکوه یا آلپ ایران که در سال 1340 جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت دارای قله های مرتفع و پربرف، دره های عمیق و طویل، رودخانه های دائمی، پوشش گیاهی (مانند پسته کوهی، ممرز، ریواس و …)، جانوران متنوع است. . . (مثل خرس قهوه ای، روباه گرگ خاکستری، بز کوهی، قوچ، گربه وحشی، سنجاب، کبک، شاهین و غیره).

برای نام «سنت بران» گفته می شود که به دلیل وجود هشت قله که ارتفاع برخی از آنها به 4000 متر می رسد، این قله ها مانند کاروان شتر در یک ردیف قرار گرفته اند. اشترانکوه معروف شد.

قله های مهم اشترانکوه

مهمترین قلل اشترانکوه از شمال غربی به جنوب شرقی عبارتند از چال میشان، گل گل، گل گهر، سن بران، کوله زنده، میرزایی، فیالسون، لگه، سراب شاه تخت، سوزنی مهر جمال، پنه تکت، پیا راه کمدان، ازنا در و. کوله.. اونا جنو هستند.

رشته کوه اشترانکوه نیز مانند کالی کوه و زرد کوه یکی از پرآب ترین کوه های ایران است و به همین دلیل رودخانه های کوچک بسیاری از قله های اشترانکوه مانند ماربره، دره دایی، دره دوزدان و گوهر رود سرچشمه می گیرند. و دریاچه زیبای گهر (ناگین) اشترانکوه که یکی از مهمترین مناطق گردشگری ایران است در دامنه جنوب غربی دره گهر رود قرار دارد.

بیشتر بخوانید  دستگیری 395 خرده فروش مواد مخدر در کما

<п>اعلامیه درباره کوه های آلپ ایران بیشتر بدانید / تصویر اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *