مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تشخیص 13 سرطان مختلف با یک آزمایش خون ساده

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


محققان ژاپنی مطالعه ای را برای تشخیص 13 سرطان مختلف از جمله معده، مری، ریه، کبد، صفرا، لوزالمعده و روده بزرگ با هزینه بیش از 7.9 میلیارد یوان آغاز کرده اند که می تواند در پیش بینی و پیشگیری از سرطان مفید باشد.

تشخیص 13 سرطان مختلف با یک آزمایش خون ساده

تشخیص 13 سرطان مختلف با یک آزمایش خون ساده

محققان ژاپنی در حال بررسی آزمایشی هستند که می تواند بیش از 13 نوع مختلف سرطان را تشخیص دهد.

مرکز ملی سرطان ژاپن در گزارشی اعلام کرد: «محققان ژاپنی در حال مطالعه پروژه‌ای هستند که بیش از 7.9 میلیارد یوان (57 میلیون یورو) هزینه دارد که حدود 5 سال طول می‌کشد، اما با کمک این آزمایش خون ساده، بیش از سیزده سالگی تشخیص داده می‌شود. سال های عمر. انواع سرطان از جمله سینه، معده، مری، ریه، کبد، صفرا، پانکراس، روده بزرگ، تخمدان، پروستات و مثانه.

این آزمایش ساده می تواند در تشخیص و پیش بینی بیماری آلزایمر موثر باشد.

محققان از نمونه های پلاسمای خون برای تشخیص تغییرات در یک مولکول کوچک خاص ریبونوکلئیک اسید (microRNA) استفاده کردند که اغلب در سطوح بالاتر در بیماران مشکوک به سرطان یافت می شود.

بیش از 2500 نوع مولکول در بدن انسان شناسایی شده است که می توانند به عنوان نشانگر برای تشخیص انواع سرطان استفاده شوند. این روش جدید نه تنها می تواند در تشخیص نهایی سرطان کمک کند، بلکه می تواند برای تشخیص سریعتر سرطان نیز مورد استفاده قرار گیرد، زیرا تشخیص زودهنگام سرطان می تواند بیماران را نجات دهد.

بسیاری از محققان اروپایی و آمریکایی به نقش اسید ریبونوکلئیک (microRNA) در تشخیص سرطان پی برده اند، اما اکنون محققان ژاپنی می توانند از این مولکول برای تشخیص بیش از سیزده سرطان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  اطلاعات کامل دارویی در مورد قرص ضد افسردگی سرترالین

تومومیتسو هوتا، یکی از روسای این مرکز تحقیقاتی می گوید:

65 هزار بیمار سرطانی در این طرح معاینه خواهند شد. این پروژه تحقیقاتی می تواند گامی رو به جلو برای بیماران مشکوک یا افرادی باشد که حتی فکر نمی کنند سرطان دارند زیرا تنها با یک آزمایش ساده می توان این بیماری را تشخیص داد.

این پروژه می تواند در افزایش امید به زندگی بیماران و همچنین پیش بینی و پیشگیری از سرطان مفید باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *