مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

تاریخ ولادت امام حسین در سال 1400 چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تاریخ ولادت امام حسین 1400 است

ولادت امام حسین در سال 1400 مسابقات:

تاریخ ولادت امام حسین در سال 1400: یکشنبه 1393/03/06
15/12 /

جداکننده خط

تاریخ ولادت امام حسین 1400 هجری قمری است

تاریخ ولادت امام حسین 1400 قمری مسابقات:

تاریخ ولادت امام حسین در سال 1443 هجری قمری: 3 شعبان 1443
3/8 /

جداکننده خط

تاریخ ولادت امام حسین در تقویم 1400 تا 2022 است.

تاریخ ولادت امام حسین 1400 می باشد مسابقات:

تاریخ ولادت امام حسین 2022: 6 مارس 2022
6 – 3 – 2022

جداکننده خط

تاریخ ولادت امام حسین در چه سالی است؟

تاریخ ولادت امام حسین در تقویم 1400 مصادف است با یکشنبه 15 اسفند
15/12 /

ولادت امام حسین چه روزی است؟

در روز سوم شبات سال چهارم هجری، دومین فرزند حضرت علی و فاطمه در خانه وحی و ولایت رضوان الله تعالی علیه به دنیا آمد.

هنگامی که خبر ولادت آن حضرت به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) رسید، به خانه حضرت علی (ع) و فاطمه گفت که فرزندش را بیاورند. اسماء او را در پارچه ای سفید پیچید و اسماء او را پیچید و خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله برد.

در روز اول یا هفتم ولادت با سعادتش، وحی موثق الهی نازل شد، جبرئیل و گفت: سلام بر تو ای رسول خدا، این نوزاد را پسر هارون (شبیر) نامیدند، زیرا علی مانند است. هارون در عربی.» حسین) به نام خوانده می شود. این برای موسی بن عمران است جز اینکه تو خاتم پیامبر هستی.

روز ولادت امام حسین چیست - ولادت امام حسین در سال 1401 - تاریخ ولادت امام حسین در ماه - دو نیمه شعبان سال

بدین ترتیب نام اعظم «حسین» از سوی خداوند برای دومین فرزند فاطمه (سلام الله علیها) انتخاب شد. فاطمه زهرا رضی الله عنه در روز هفتم ولادتش گوسفندی را ذبح کرد و تراشید و به همان وزن موی آکیکای نقره ای به پسرش داد.

بیشتر بخوانید  مقدمه ای بر مدیریت مالی

جداکننده خط

مختصری از امام حسین (ع)

امام حسین (ع)، فرزند علی بن ابی طالب (ع) و فاطمه زهرا (س) و نوه پیامبر اکرم (ص) امام سوم شیعیان و شهید کربلا که قیام و شهادت او نقش تعیین کننده ای داشت. در تاریخ اسلام و شیعه، به ویژه در قرون نخستین اسلام.

او پنجمین معصوم و یکی از پنج نفر است و در مقام امامت این مقام را بعد از برادرش یکی از آن پنج نفر می داند و در مقام امامت بعد از برادر بزرگوارش امام حسن (ع) این مقام را دارد. ).

سیره امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت که در یکی از برهه های حساس و پرتنش قرن اول بود، با ظلم به بنی امیه، از سوی دیگر نام آن بزرگوار را با مفهوم مقاومت و مقاومت پیوند زد. شهادت؛ از سوی دیگر، او یک سری قیام های بعدی را به راه انداخت.

با افزایش ظلم و ستم بنی امیه، واقعه کربلا سرانجام به بخشی سازنده و عینی از مفهوم آزادی در قالب یکی از هیجان انگیزترین حماسه های تاریخ اسلام – واقعه عاشورا – تبدیل شد.

مفهومی که حتی در لایه‌ها و سطوح مختلف عقاید جوامع شیعی، در قالب انواع بیان هنری در ادبیات، نقاشی‌ها و بناهای مختلف در طول قرن‌ها بازتاب داشته است. در

وضعیت خانوادگی: امام حسین (ع) نوه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از حضرت فاطمه (س) است. پدرش چهارمین خلیفه مسلمانان و اولین امام شیعیان و وصی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود.

حسین (ع) دومین فرزند امام علی (ع) برادرانی به نام های حسن، محمد، عباس و عمر داشت.

بیشتر بخوانید  دم موش

روایات مختلفی که بیانگر علاقه پیامبر به امام حسین (ع) است، حکایت از جایگاه آن حضرت در نزد پیامبر اکرم (ص) دارد. یکی از روایات مهم در این زمینه این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله محبت حسین (ع) و دوستدارانش را در قالب دعا از خداوند طلبید و عاشقان حسین (ع) را فراخواند. دوستان خدا

پس قابل فهم است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم روایت کرده اند که اندوه و گریه حسین علیه السلام موجب آزار و اندوه او شده است. در گروه روایات مربوط به حسنین (ع) امام حسین (ع) و امام حسن (ع) را سروران جوانان بهشتی می نامند.

شايد بر اين اساس احاديث و افسانه هاي متعددي درباره او به نوعي مربوط به بهشت ​​و نمونه هاي بهشتي باشد. حسين بن على (ع) بر اساس تفاسير متن روايات، با پدرش شباهت، نزديکى و ارتباط استثنائى داشته است.

دل اهتمام همیشگی مادر به او و برادرش گاه در منابع منعکس می شود. و حتی در جلوه های گوناگون در روایات تفسیری، میدان این نگرانی ها و تشویش ها به قبل از تولد فرزند باز می گردد; در میان اعضای خانواده، ارتباط نزدیک او با برادرش، امام حسن (ع) شاید چشمگیرتر باشد.

حتی طبق روایات این دو برادر را شبیه نیمی از بدن پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می دانند، این هم اضافه دیگری است، معتقدند.

جداکننده خط


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *