مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مقدمه ای بر مدیریت مالی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معرفی: با توجه به جهانی شدن اقتصادهای کشور، کارشناسان مالی کشور باید با سیستم های مالی جهانی و روش های سرمایه گذاری و ابزارهای مالی پیشرفته آشنا باشند تا کشور بتواند موقعیت مالی خود را در دنیای پرتلاطم امروز تثبیت کند.

مقدمه ای بر مدیریت مالی

رشته مدیریت مالی در همین راستا ایجاد شد. در این حوزه دانشجویان با تئوری های جدید مدیریت مالی و کاربرد آنها آشنا می شوند و در نهایت می توانند با ارائه راهکارهایی برای گسترش و توسعه سرمایه گذاری ها گام های موثری در حل مشکلات اقتصادی کشور بردارند. فارغ التحصیلان رشته مدیریت مالی علاوه بر توانایی تحلیل و حضور فعال در بازارهای مالی، می توانند وضعیت مالی شرکت ها و موسسات را ارزیابی کرده و در تصمیم گیری های مالی موثر در سازمان ها نقش اساسی داشته باشند.

دروس این رشته در طول تحصیل

دروس اصلی و تخصصی:

مدیریت مالی، بانکداری پول و ارز، بازاریابی و مدیریت بازار، مدیریت استراتژیک، اقتصاد سنجی مالی، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت مالی، آمار و کاربرد آن در مدیریت مالی، توسعه و برنامه ریزی اقتصادی، حقوق تجارت، حسابداری صنعتی، اصول مالی مدیریت مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت مالی در ایران، موسسات پولی و مالی، موسسات پولی و مالی بین المللی، مبانی مهندسی مالی، بازارهای پول و سرمایه، مبانی مدیریت ریسک و بیمه، برنامه ریزی مالیاتی، قراردادهای بیمه، متون مالی، مبانی بانکداری و مدیریت بانکی.

منبع: معرفی رشته های تحصیلی سازمان سنجش آموزش کشور، تالیف سرکار خانم فیروزه سودایی و نرم افزار سامان، رشته سازمان سنجش آموزش کشور


بیشتر بخوانید  گل پامچال صورتی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *