مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بررسی دو هاچ بک جدید ایران خودرو

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ایران خودرو و سایپا علیرغم تسلط کامل بر بازار خودرو، محصولاتی محدود و با تنوع کم عرضه می کنند. این محصولات فاقد جذابیت و تازگی بوده و سال هاست تولید می شوند. حتی پراید نیز تا دو سال پیش به تولید خود ادامه داد و سرانجام پس از 27 سال به دلیل ایمنی ضعیف از خط مونتاژ خارج شد. در واقع ایران خودرو و سایپا حتی به طور جدی برای به روز رسانی محصولات قدیمی هم تلاش نمی کنند.

البته اخیرا هر دو شرکت خودروسازی مدل های جدیدی را معرفی کرده اند. این مدل ها یا کاملا جدید هستند (مانند تارا و شاهین) یا نسخه های جدید مدل های قبلی (مانند سقف شیشه ای 207 MC و 206 تیپ 3). در عین حال، دولت و وزارت امنیت تاکید کردند که خودروسازان باید محصولات جدید و متنوع تولید کنند. بنابراین روند تحویل خودروهای جدید توسط سایپا و ایران خودرو تسریع خواهد شد.

اخبار خودرو این نشان می دهد که تعداد زیادی از مدل های جدید، در عمده فروشی ایران خودرو ایران خودرو دو هاچ بک جدید 206 سقف شیشه ای تیپ 3 و 207 دو رنگ MC را معرفی کرده است. بنابراین، متقاضیان ثبت نام خودرو آنها گزینه های متنوع تری نسبت به قبل دارند.

هر دو خودرو بر اساس مدل های قبلی ساخته شده اند. اما تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

پژو 207 دو رنگ MC

ایران خودرو قصد داشت تغییراتی در خودروی محبوب خود یعنی پژو 207 ایجاد کند و به همین دلیل تصمیم گرفت 207 را با ظاهری اسپرت و جوان پسندتر روانه بازار کند.

بیشتر بخوانید  درآمد 53000 میلیارد ازدواج و طلاق در سال 1400

پژو 207 ام سی دو رنگ از ابتدای سال جاری وارد بازار شده و با نام سقف قرمز 207 نیز شناخته می شود.این خودرو تنها با دو رنگ اصلی بدنه سفید و مشکی تولید می شود و قسمت هایی از نمای بیرونی آن مانند سقف، تریم درها، اسپویلر و قسمت‌هایی از سپرهای جلو و عقب و آینه‌های جانبی با رنگ قرمز پوشانده شده‌اند.

از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به رینگ های مشکی رنگ متناسب با رنگ بدنه اشاره کرد.

رنگ قرمز به نمای بیرونی محدود نمی شود. در داخل کابین نیز استفاده می شود و حس اسپرت بودن را به راننده منتقل می کند. رنگ قرمز روی صندلی ها، قسمتی از فرمان، قطعات پلاستیکی و تزئینی، تابلو ابزار و … دیده می شود. علاوه بر این، کمربندها نیز قرمز هستند.

بررسی دو هاچ بک جدید ایران خودرو

نکته مهم در مورد پژو 207 دو رنگ MC مشخصات فنی آن است. در واقع ایران خودرو علاوه بر تغییرات ظاهری، موتور و مشخصات فنی خود را اصلاح کرده است. موتور قبلی TU5 بهبود یافته است و اکنون TU5 Plus نامیده می شود. این موتور مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بوده و عملکرد آن بهبود یافته است. این ارتقا شامل شتاب بهتر و کاهش مصرف سوخت است. قدرت موتور TU5 پلاس برابر با 113 اسب بخار و 144 نیوتن متر گشتاور است و شتاب آن به 12.6 ثانیه می رسد. ایران خودرو برای 207 دو رنگ MC گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را در نظر گرفته است.

گزینه های استاندارد آن شامل ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و غیره است.

بیشتر بخوانید  آیا کشف ستوان یکم حسن شیرازی درباره «مهسا آمنه» صحت دارد؟

پژو 207 ام سی دو رنگ این روزها حدود 515 میلیون تومان قیمت دارد.

سقف شیشه ای پژو 206 تیپ 3 (پانوراما)

ایران خودرو برای چندین سال تولید پژو 206 تیپ 3 را متوقف کرد اما در نهایت تصمیم گرفت این مدل را با تغییرات و اصلاحاتی روانه بازار کند. همانطور که از نام این مدل پیداست بارزترین ویژگی آن سقف شیشه ای است. در واقع این سومین تجربه ایران خودرو در تولید خودروهای با سقف پانوراما است. از دیگر ویژگی ها و تفاوت های ظاهری می توان به دستگیره درها و دستگیره های همرنگ بدنه و رینگ های آلیاژی اشاره کرد.

بررسی دو هاچ بک جدید ایران خودرو

این مدل از نظر فنی هیچ تفاوتی با 206 تیپ 2 ندارد و از همان موتور 1.4 لیتری TU3 با 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. گیربکس آن نیز 5 سرعته دستی است.

مشخصات پژو 206 تیپ 3 پانوراما همانند 206 تیپ 5 می باشد یعنی دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه های برقی جلو و عقب، آینه بغل برقی، تکیه گاه صندلی عقب، ترمز دیسکی جلو و عقب، ABS و EBD می باشد. سیستم ترمز و غیره توجه داشته باشید که سقف شیشه ای این خودرو ثابت بوده و باز نمی شود.

ایران خودرو این محصول را با قیمت 181 میلیون تومان عرضه می کند; اما مطمئنا با قیمت های بالاتر در بازار معامله خواهد شد.

<п>اعلامیه بررسی دو هاچ بک جدید ایران خودرو اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *