مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

لوازم مورد نیاز برای سفر اربعین

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


پیاده روی اربعین برپایی مراسم عزاداری هر ساله در شهر کربلا برای ایرانیان رسم است. این روزها با نزدیک شدن به 20 صفر مصادف با اربعین شهادت امام سوم شیعیان، بسیاری از هموطنان در تلاش هستند تا خود را برای این سفر زیارتی آماده کنند.

وجه تمایز این سفر با سایر زیارت ها این است که زائران مسافت نجف تا کربلا را پیاده طی می کنند. البته چنین سفری مستلزم تمهیدات خاصی است که باید به فکر مقدمات آن بود. تصمیم گرفتیم این کار را برای شما آسان کنیم. در این مقاله مهم ترین وسایل و وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین ارائه شده است.

کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین

یکی از مهم ترین وسایلی که باید در این سفر همراه داشته باشید کوله پشتی سبک و جادار است تا بتوانید وسایل سفر خود را در آن قرار دهید. برای این سفر دور کیف و چمدان را خط بکشید. همچنین اگر کوله پشتی شما استاندارد نباشد، چنین پیاده روی سنگین و طولانی می تواند به ستون فقرات آسیب برساند. حتی اگر این اتفاق نیفتد، با انتقال فشار به کمر و شانه ها، کمردرد و خستگی ادامه سفر را برای شما دشوار می کند.

لباس مناسب پیاده روی اربعین

از آنجایی که در این فصل از سال هوا گرم است، نیازی به پوشیدن لباس گرم نیست. اما برای خنک کردن هوا در شب بهتر است یک بخاری سبک داشته باشید. همراه داشتن وسایلی مانند چتر و کلاه برای محافظت از خود در برابر باران و نور شدید آفتاب ضروری است.

بیشتر بخوانید  جاماندگان یارانه بخوانند | جاماندگان یارانه می گیرند

بهتر است یک جفت دستکش نخی به همراه داشته باشید. این کار نه تنها پوست دست ها را از خشکی و سوختگی در برابر نور خورشید محافظت می کند، بلکه احتمال ابتلا به بیماری مسافرت را به دلیل عدم شستشوی مداوم دست ها کاهش می دهد.

کیسه خواب

یکی از تجهیزاتی که احتمالا در این سفر به آن نیاز خواهید داشت کیسه خواب است. توصیه می کنیم قبل از سفر آن را تهیه کنید تا در صورت سرد بودن یا نامناسب بودن مکان ها از سرما و کثیفی محافظت کنید.

کفش مناسب پیاده روی اربعین

مناسب ترین کفش برای این سفر شلوار برای پیاده روی طولانی است. برای این سفر از کفش های نو استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد تاول می شود. کفشی را انتخاب کنید که حداقل سه ماه با آن راه رفته اید.

همچنین بهتر است برای این پیاده روی از آمادگی جسمانی برخوردار باشید. یعنی هر روز 30 تا 45 دقیقه با یک کفش راه بروید.

علاوه بر کفش، داشتن یک جفت دمپایی در حرم نیز مفید خواهد بود. کفش فروشی ها به دلیل شلوغی شلوغ هستند و احتمال گم شدن کفش های شما وجود دارد. اما برای پیاده روی اربعین از آن استفاده نکنید.

داروها و محصولات بهداشت فردی

جمعیت هلال احمر از پیاده روی اربعین در قالب پایگاه های امداد جاده ای و درمانگاه حمایت می کند. بنابراین نیازی به مصرف دارو نیست، اما در صورت استفاده از داروی خاصی باید آن را به مدت ده روز همراه خود داشته باشید.

برای جلوگیری از تاول، دو بار در روز پاهای خود را بشویید و حداقل دو بار جوراب خود را تعویض کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از خشکی پوست و آفتاب سوختگی از مرطوب کننده، بالم لب و ضد آفتاب استفاده کنید. وسایل شخصی مانند حوله کوچک، مسواک و خمیر دندان، لیوان و قاشق و چنگال پلاستیکی از وسایل ضروری برای هر سفری هستند.

بیشتر بخوانید  فال ابجد | فال ابجد امروز | خبرهای خوشی برات تو راهه! | از این نعمت خدا غافل نشو! + تفسیر دقیق

الکترونیک

تجهیزات الکترونیکی را فراموش نکنید. علاوه بر شارژ حتما پاوربانک با ظرفیت مناسب همراه داشته باشید تا از خاموش شدن موبایل جلوگیری کنید. دوربین نیز با ثبت لحظات سفر لذت سفر را برای شما بیشتر می کند.

تقویم و نقشه

یکی از موارد ضروری دیگر همراه داشتن تقویم میلادی و قمری برای این سفر است. همچنین نقشه مسیرهای مختلف منتهی به کربلا راهنمای خوبی خواهد بود.

خوراکی

نیازی به آوردن مواد غذایی مانند کنسرو نیست. بهتر است مقداری آجیل و میوه خشک همراه خود داشته باشید. نان سبوس دار خشک به عملکرد سیستم گوارش شما کمک می کند. شکلات های شیرین شما را تشنه می کند، اما شکلات های تلخ بهترین گزینه با انرژی برای پیاده روی های طولانی است.

پاسپورت و سیم کارت

مهم ترین نکته در لیست ابزار و وسایل پیاده روی اربعین گذرنامه و مدارک شناسایی پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت قبل از سفر آن را تمدید کنید. همچنین دینار عراقی را از صرافی ها تهیه کنید. در طول سفر حتما باید با خانواده خود تماس بگیرید. پس سیم کارت عراق را از آژانس های مسافرتی معتبر یا نمایندگان سفارت عراق در ایران تهیه کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *