مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

از هزینه های سفر در باکو بیشتر بدانید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





هزینه های معمول برای سفر به شهر زیبای باکو




باکو بزرگ ترین شهر جمهوری آذربایجان و پایتخت آن می باشد که جاذبه ها و تفریحات بی نظیری را در دل خود جای داده است و سالانه جهانگردان زیادی برای بازدید از آن ها به باکو سفر می کنند. علاوه بر این، باکو بزرگ ترین ‏شهری است که در جوار دریاچه کاسپین یا دریای خزر که یکی از سرمایه های مشترک ایران و روسیه می باشد، قرار دارد.




گردشگران باکو خوب است که اطلاعات مفیدی از این شهر در دست داشته باشند تا سفر لذت بخشی را در آن سپری کنند. مهم ترین اطلاعاتی که باید بدانید عبارت اند از: زبان رسمی که در شهر باکو صحبت می کنند آذری است، از نظر زمان باکو سی دقیقه از کشور ما جلوتر می باشد، اسکناس های این شهر رنگ های مختلفی دارند که اسکناس های 100 به رنگ ارغوانی و اسکناس های 50 به رنگ زرد هستند، عکاسی از ساختمان های دولتی و محیط مترو غیر مجاز است، هزینه بنزین در این شهر تقریبا 0.70 منات است و رد شدن از قسمت های مختلف خیابان به غیر از بخش های مشخص شده 20 منات جریمه در پی دارد. گردشگران آذربایجان KDC با رعایت کردن این نکات می توانند سفری خاطره انگیز به این شهر داشته باشند.




شهر باکو سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان ‏پذیرا می باشد اگر شما هم دوست دارید به این شهر زیبا سفر کنید با ما در مجله دلگرم همراه باشید.


هزینه های قبل از سفر به باکو




برخی بخش های مربوط به هزینه سفر به باکو به قبل از سفر بر می گردد، برای مثال هزینه های صدور گذرنامه حدود 75 هزار تومان، ویزا و هزینه پست حدود 30 هزار تومان و غیره. هزینه ویزا هم به روش سفر شما بستگی دارد، برای سفرهای هوایی 20 دلار و برای سفر زمینی حدود 20 + 70 دلار (به همراه بیمه مسافرتی) هزینه در بردارد. اگر بخواهید به صورت شخصی به این شهر سفر کنید، 5 راه در پیش رو دارید: 1. قطار، 2. هواپیما با هزینه حدودی 2 میلیون تومان، 3. اتوبوس با هزینه تقریبی 150 هزار تومان، 4. تاکسی با هزینه حدود 300 هزار تومان و 5. خودروی شخصی. اگر بخواهید با خودروی شخصی خودتان به این شهر سفر کنید، شاید هزینه سفر به باکو برای شما کمی گران تمام شود.


باکو




بهترین زمان برای سفر مقرون به صرفه به باکو




در فصل بهار به دلیل این که سیل عظیمی از گردشگران با تور باکو به این شهر سفر می کنند، هزینه ها کمی گران می شود و از همین رو هزینه سفر به باکو برای شما بالا می رود، پس اگر می خواهید هزینه سفر به باکو برای شما مقرون به صرفه باشد در زمان های دیگری به این شهر سفر کنید.


هزینه حمل و نقل و جابه جایی در باکو




باکو شهر بزرگی نیست و دسترسی به نقاط مختلف آن بسیار آسان می باشد. خوب است ‏بدانید سیستم حمل و نقل عمومی این شهر یکی از کارآمد ترین سیستم های حمل و نقل ‏شهری به شمار می آید که گردشگران باکو می توانند از آن بهره مند شوند. یکی از قسمت های مهم هزینه سفر به باکو را مخارج حمل و نقل عمومی شامل می شوند. وقتی به شهر باکو می رسید برای جابجایی در شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ‏می توانید از باکی کارت یا بلیت الکترونیک شهر باکو که در سال های اخیر توسط شهرداری این شهر در اختیار عموم قرار گرفته، بهره ببرید.

بیشتر بخوانید  بهترین کافی شاپ های اصفهان کجاست؟+عکس




گردشگران باکو می توانند این کارت ها را از ایستگاه های فروش باکی کارت، ایستگاه اتوبوس و ایستگاه های متروی موجود در سطح شهر تهیه کنند. این کارت ها در 2 نوع ‏طراحی شده اند که عبارت اند از کارت های پلاستیکی با قابلیت شارژ مجدد که هزینه آن تقریبا 2 ‏منات آذربایجان است و کارت های کاغذی که قیمت آن ها حدودا 0.2 منات آذربایجان می باشد‎.‎‏ ‏خوب است بدانید که کارت های کاغذی غیر قابل شارژ هستند و حداکثر 4 مرتبه می توانید از ‏آن ها استفاده کنید همچنین لازم به ذکر است که این کارت ها پس از اولین استفاده تا 45 ‏روز اعتبار دارند. از باکی کارت برای استفاده از اتوبوس های قرمز رنگ و مترو نیز می توان استفاده کرد.




هزینه استفاده از اتوبوس در باکو 0.2 منات می باشد. همچنین گردشگران باید توجه ‏داشته باشند تنها در اتوبوس های رنگ قرمز می توانند از باکی کارت خود استفاده کنند و در سایر ‏اتوبوس ها باید کرایه را به صورت نقدی پرداخت کنند. هزینه کرایه تاکسی در شهر باکو از 5 ‏منات شروع شده و بسته به مسیر و مقصد گردشگران افزایش می یابد، لازم به ذکر است که بگوییم اغلب تاکسی های شهر باکو تاکسی متر ندارند. در سال های اخیر برخی از تاکسی های سطح شهر مدرن شده و تاکسی متر هم دارند که این امر سبب شده تا کرایه های منصفانه تری از مسافران دریافت کنند. نوعی تاکسی در باکو وجود دارد که ویژه ی مسیرهای طولانی بوده و تاکسی 189 نامیده می شود و مسافرانی که در مسیرهای طولانی رفت و آمد دارند، استفاده از این نوع تاکسی برایشان به صرفه تر است.




گردشگران ‏ باکو برای استفاده از مترو به ازای هر سفر باید هزینه ای حدود 0.2 منات به وسیله باکی کارت بپردازند. ‏لازم است بدانید که ساعت کاری مترو شهر باکو از ساعت 6 صبح تا 12 شب بوده و عموم مردم می توانند در این ساعات از مترو برای تردد در سطح شهر و یا سفرهای برون شهری استفاده کنند.


BAKOO




هزینه اقامت در شهر باکو




یکی دیگر از مواردی که در رابطه با هزینه سفر به باکو وجود دارد هزینه های مربوط به اقامت در ‏این شهر می باشد. از آن جایی که باکو یکی از شهرهای توریستی کشور آذربایجان محسوب می ‏شود و سالانه افراد بسیاری با تور باکو به این شهر سفر می کنند، دولت آذربایجان هتل ها و ‏اقامتگاه های زیادی را برای اسکان گردشگران در این شهر تأسیس کرده است، آن ها ‏می توانند برای اقامت در شهر باکو یکی از انواع هتل ها، هاستل ها، مهمان خانه و آپارتمان ‏ها را انتخاب کنند که این موضوع به بودجه ای که برای هزینه سفر به باکو در نظر گرفته اید بستگی دارد. با وجود انواع مختلف مکان های قابل اسکان که در باکو وجود دارد، گردشگران به سادگی می توانند هزینه سفر به ‏باکو را مدیریت کنند و در عین حال سفری لذت بخش را تجربه کنند.




هزینه اقامت در هتل های شهر باکو




همانطور که پیش تر اشاره کردیم شهر باکو هتل های متعددی دارد که هزینه ‏اقامت در آن ها متفاوت می باشد و گردشگران باکو می توانند با توجه به توان مالی خود ‏یکی از آن ها را انتخاب کنند. در ادامه لیستی از انواع هتل های باکو و قیمت های آن ها ‏مشاهده می کنید.


  • هتل های سه ستاره: هزینه اقامت در هتل های میان رده و سه ستاره شهر باکو به ازای هر ‏شب بسته به هتل و خدماتی که به مسافران ارائه می شود بین 20 تا 100 منات متغییر می باشد.

  • هتل های چهار ستاره: گردشگران باکو باید توجه داشته باشند که برای اقامت در هتل های ‏چهار ستاره شهر باکو به ازای هر شب باید هزینه ای بین 20 تا 300 منات بپردازند.

  • هتل های پنج ستاره: خرج و مخارج اقامت در هتل های پنج ستاره و باکیفیت شهر باکو بسته به خدماتی که در ‏آن ها ارائه می شود بین 90 تا 3000 منات متغییر می باشد.


شهر باکو


هزینه اقامت در هاستل های باکو




گردشگرانی که می خواهند اقامتی ارزان در این شهر را تجربه کنند و هزینه سفر به باکو برای آن ها مقرون به صرفه باشد، می توانند در هاستل های ‏موجود در سطح شهر اقامت پیدا کنند. خوب است بدانید هزینه اقامت در هاستل های باکو که تعدادشان به 50 می رسد، ‏بسته به موقعیت مکانی و امکاناتی که در اختیار مسافران قرار می دهند بین 5 تا 80 منات متفاوت می باشد.‏


هزینه اقامت در مهمانسرا ها و آپارتمان های باکو




همان طور که پیش تر ذکر کردیم در شهر باکو مهمانسرا و آپارتمان هایی وجود دارد که ‏گردشگران تور آذربایجان می توانند اقامتی ارزان را در آن ها تجربه کنند‎.‎‏ هزینه اقامت در این آپارتمان ‏ها و مهمانسرا ها بین 10 تا 170 منات می باشد، هر چه فاصله از مرکز شهر کم تر باشد طبعا هزینه اقامت نیز بیشتر می شود.




هزینه خورد و خوراک در باکو




خورد و خوراک بخش اعظم و مهم هزینه سفر به باکو را تشکیل می دهند. در شهر باکو انواع غذاهای خوش مزه محلی و بین المللی سرو می شود که گردشگران باکو می توانند در رستوران های مختلف با رده های گوناگون از آن ها میل کنند. جهانگردانی که به این شهر سفر می کنند برای مدیریت ‏هزینه سفر به باکو باید از قیمت انواع رستوران های این شهر مطلع باشند، به این منظور در ادامه ما را همراهی کنید.




رستوران های بسیار متنوعی در سطح شهر باکو وجود دارد که انواع غذاهای بومی و ترکی، بین المللی و ‏فست فود را سرو می کنند، در ادامه لیستی از انواع رستوران ها و قیمت آن ها مشاهده می کنید:




رستوران های ارزان قیمت: اگر می خواهید سفری ارزان به باکو داشته باشید باید بدانید که رستوران ‏های ارزان بسیاری در سطح شهر وجود دارد که گردشگران باکو می توانند غذایی مقرون به ‏صرفه را در این رستوران ها نوش جان کنند. خوب است بدانید قیمت هر وعده غذایی در این ‏رستوران ها به ازای هر نفر حدود 10 منات می باشد. فست فودهای معروف هم در این شهر شعبه هایی دارند که با هزینه حدود 8 منات می توانید در آن ها ساندویچ های دلچسبی بخورید.


رستوران های متوسط: رستوران های متوسط این شهر از کیفیت بیشتری نسبت به رستوران های ‏ارزان برخوردارند و هزینه صرف یک وعده غذایی به ازای هر نفر در آن ها حدود 13 منات می باشد.


رستوران های گران: در باکو نیز مانند سایر شهرهای توریستی رستوران های لوکس و مدرنی وجود دارد که گردشگران باکو می توانند غذای خود را در آن ها میل کنند. برای صرف یک ‏وعده غذایی در این دسته از رستوران ها باید بیش از 30 منات به ازای هر نفر هزینه کنید. به طور کلی می توان گفت که باکو شهر گرانی نمی باشد و گردشگران تور باکو می توانند به ‏سادگی سفری ارزان به این شهر داشته باشند.


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایلی به خوردن غذاهای بیرون و رستوران ندارید و می خواهید که خودتان دست به کار شوید و آشپزی کنید، باید از قیمت مواد غذایی مختلف اطلاع داشته باشید، قیمت ها به این شرح می باشند: شیر لیتری 1.60 منات، پنیر 5.60 منات، 1 کیلوگرم سینه مرغ 5.8 منات، نان 0.50 منات و 6 عدد تخم مرغ 1 منات می باشد. همچنین 1 کیلوگرم گوجه فرنگی 2 منات، کاهو 0.60 منات، 1 کیلوگرم سیب زمینی 0.96 منات، 1 کیلوگرم پیاز 0.50 منات، 1 کیلوگرم سیب 1.5 منات و موز 2.7 منات در این شهر قیمت دارد.


بافت قدیم باکو


هزینه گشت و گذار در باکو




گشت و گذار یکی از بخش های جدا نشدنی سفرهای تفریحی می باشد که هزینه هایی را نیز ‏در بر دارد و بخشی اساسی از هزینه سفر به باکو را تشکیل می دهد. شهر باکو نیز دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که برای بازدید از آن ها ‏باید هزینه هایی را بپردازید به طور مثال برای ورود به آتشگاه باکو 2 منات، کاخ ‏شیروان شاه حدود 2 منات، یانار داغ 2 منات، مرکز هنری فرهنگی حیدر علی اف 15 منات، موزه مردم شناسی و باستان شناسی کشور آذربایجان 6 منات، حمام محلی تقریبا 20 منات و برای ورود به برج میدن 8 منات باید پرداخت کنید. همچنین پارک آبی دالگا بیچ یکی از محبوب ترین جاذبه های تفریحی باکو می ‏باشد و هزینه بلیط ورودی آن در روز های عادی حدود 50 منات و در روزهای تعطیل حدود 70 ‏منات می باشد.


هزینه خرید در باکو




هزینه سفر به باکو تا حد زیادی بستگی به هدف شما از سفر به باکو دارد. تعدادی از ‏گردشگران تنها با هدف خرید کردن به باکو سفر می کنند چرا که برخی از اجناس برند و مارک دار در فروشگاه ‏های این شهر ارزان تر به فروش می رسند و قیمت ها حدود 30% از ایران ارزان تر می باشند. در این شهر سوغاتی های جذابی مانند مگنت هایی با تصاویر زیبا از جاذبه های معروف باکو، قالیچه، روسری، کیف، صنایع دستی، ظروف مسی و فرش های گران بهایی وجود دارد که می توانید برای عزیزان و اطرافیان خود تهیه کنید. قیمت پوشاک در این شهر نسبتا مناسب است به طوری که شلوار جین مارک دار حدود 66 منات، کفش مارک دار 140 منات، پیراهن زنانه برند حدود 60 منات و کفش چرم مردانه حدود 120 منات می باشد.


هزینه مکالمات تلفنی در سفر به باکو




اگر در طول سفر گوشی همراه شما به مشکل بر خورد، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چرا که با هزینه ای منصفانه می توانید آن را تعمیر کنید. همچنین خوب است که بدانید یک دقیقه مکالمه در این شهر تقریبا 0.06 دلار هزینه در پی دارد و گردشگران باکو باید حواسشان باشد که هزینه سفر به باکو را برای خود به خوبی مدیرت کنند.


divider


بیشتر بخوانید:


از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید


هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن


از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  آدرس و تلفن خانه معلم بهشهر + نحوه رزرو خانه معلم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *