مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آرایش صحیح و حرفه ای پوست خشک

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آرایش صحیح پوست های خشک


شما هم پوستی خشک و پوسته پوسته دارید؟


آرایش روی پوست خشک خیلی مشکل است چرا که تمام لوازم آرایشی یا روی پوست می ماسد یا پوسته پوسته می شود. مواد آرایشی به خوبی جذب پوست خشک نمی شوند و چسبیدن آن به قسمت های خشک پوست ظاهری پوسته پوسته ایجاد می کند. وقتی موضوع، آرایش پوست خشک باشد می توانید فقط به بعضی از مواد آرایشی اعتماد کنید نه هر محصول آرایشی که با پوست شما هم سازگار نیست.


همچنین، مورد دیگری که باید برای آرایش پوست خشک روی آن تاکید داشت آماده کردن پوست برای آرایش است. شما باید پوستتان را با محصولاتی که مخصوص پوست خشک طراحی و تهیه شده برای آرایش آماده کنید. آماده سازی پوست خشک برای آرایش باعث می شود از حرکت آسان ابزار آرایشی روی پوستتان مطمئن شوید و ایرادی در آرایشتان به چشم نخورد. در اینجا بعضی از نکاتی را که لازم است برای روش صحیح آرایش پوست خشک به یاد داشته باشید می گوییم .


صاف کردن پوست خشک برای آرایش


یک از دلایلی که بعد از چند ساعت، آرایشتان با پوسته پوسته های صورتتان ترکیب می شود این است که توده ای از پوست مرده دارید. پوستتان را هفته ای یک بار صاف کنید تا لایه مرده پوست خشک از بین برود و بعد پوستتان را با مرطوب کننده آبرسانی کنید.


آرایش یک دست روی پوست های خشک


شستن پوست خشک با یک پاک کننده ملایم


قبل از آرایش روی پوست خشک، کار را با یک پاک کننده صورت شروع کنید. از یک پاک کننده برای پاک کردن کامل صورتتان استفاده کنید. پاک کردن صورتتان قبل از آرایش، گرچه کار منافذ باز و جوش ها را تمام نمی کند. اما حتما باید از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید، در غیر این صورت، شستشوی خشن صورت تمام چربی طبیعی پوست صورت را از بین می برد.

بیشتر بخوانید  فواید معجزه آسای روغن شترمرغ برای پوست


آرایش یک دست روی پوست های خشک


صاف کردن سطح لب برای آرایش پوست خشک


اگر روی لب هایتان پوست خشک مرده دارید، آنها را کاملا صاف کنید. در غیر این صورت رژلب روی لب هایتان ظاهری ترک خورده خواهد داشت. با شکر و عسل یک اسکراب خانگی درست کنید و برای صاف کردن و آبرسانی به لب ها از آن استفاده کنید. شما همچنین می توانید از یک مسواک مرطوب برای از بین بردن خشکی های روی لب ها استفاده کنید. قبل از رژلب زدن از چرب لب استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه لبهایی زیبا داشته باشیم؟ + طرز تهیه اسکراب لب خانگی


آرایش یک دست روی پوست های خشک


استفاده ضروری از مرطوب کننده برای آرایش پوست خشک


از آنجایی که پوست خشک مقدار خیلی کمی چربی تولید می کند باید بعد از پاک کردن صورتتان از کمی مرطوب کننده استفاده کنید. از مرطوب کننده مخصوص پوست خشک که شامل اسید هیالورونیک است استفاده کنید. این ترکیب به حفظ رطوبت پوست خشک شما کمک می کند. این مرطوب کننده را به همه جای صورت و گردنتان بزنید.


آرایش یک دست روی پوست های خشک


استفاده از پرایمر صورت برای آرایش پوست خشک


استفاده از پرایمر روی پوست خشک قبل از شروع آرایش، زمینه ای صاف برای پوستتان آماده می کند. زدن پرایمر به پوست خشک شما کمک می کند بدون جا گذاشتن هیچ لکی پوستتان برای آرایش آماده شود چون در این صورت آرایش می تواند پوسته پوسته شود.


آرایش یک دست روی پوست های خشک


استفاده از کرم مایع یا کرم پودر برای آرایش پوست خشک


وقتی می دانید پوستتان مستعد پوسته پوسته شدن است همیشه کرم مایع یا کرم پودرها را انتخاب کنید. این کرم ها به شما کمک می کند رطوبت روی پوستتان را متعادل کنید و در نتیجه صورتتان پوسته پوسته نمی شود. اگر نمی خواهید آرایشتان غلیظ به نظر برسد می توانید به جای کرم پودر از یک مرطوب کننده رنگی یا کرم BB هم استفاده کنید. این کرم پودر پوستتان را آبرسانی می کند و همزمان تمام لک ها را می پوشاند. این کار را با یک کرم یا کانسیلر مایع دنبال کنید.

بیشتر بخوانید  تفاوت آرایش شب و آرایش روز


آرایش یک دست روی پوست های خشک


استفاده از کرم سایه چشم برای آرایش پوست خشک


قبل از زدن سایه چشم، پلک ها را برای زمینه ای صاف و بی چین و چروک آماده کنید. با وجود اینکه سایه چشم های پودری برای ترکیب کردن راحت هستند، بهتر است وقتی پوست خشک دارید آن را به کرم سایه چشم بزنید. همچنین به جای مداد چشم از خط چشم مایع استفاده کنید.


آرایش یک دست روی پوست های خشک


استفاده از هایلایتر مایع برای آرایش پوست خشک


به جای هایلایتر پودری از هایلتر مایع استفاده کنید. این مایع فوری به صورت شما ظاهری باطراوت و شبنم زده می دهد. با ضربه هایی تند و سطحی هایلایتر مایع را بالای هر استخوان گونه بزنید و با استفاده از نوک انگشتان یا نوک یک اسفنج بیوتی بلندر به صورت اریب در طول مرز استخوان های گونه تان ضربه ای ملایم بزنید.


آرایش یک دست روی پوست های خشک


انتخاب رژلب مخصوص لب های خشک


اگر لب های خشک دارید از رژلب های مات با ماندگاری چند ساعته استفاده نکنید. همیشه از برق لب یا رژلب معمولی استفاده کنید که لب هایتان خشک تر نشود. اگر می توانید، همیشه از چرب لب های رنگی خوشبو استفاده کنید تا لب هایی ترک خورده در آرایشتان نباشد.


آرایش یک دست روی پوست های خشک


استفاده نکردن از پودر و آرایش بهتر پوست خشک


اگر پوستتان مستعد پوسته پوسته شدن است، از زدن پودر صرف نظر کنید. نیازی نیست پودر فشرده شده را به همه جای صورتتان بزنید. به جای پودر زدن، مقدار خیلی کمی از پودر نرم را روی قسمتT صورت (پیشانی، بینی و چانه) بزنید، اگر همه قسمت Tچرب می شود می توانید این کار را هم نکنید.

بیشتر بخوانید  علت نکروز بینی چیست و چگونه درمان می شود؟


آرایش یک دست روی پوست های خشک


استفاده از اسپری فیکساتور به جای پودر برای پوست خشک


به جای استفاده از پودر فیکساتور برای پوست خشک از یک اسپری فیکساتور برای ثابت ماندن آرایش روی پوست خشک استفاده کنید. پودر فیکساتور تمام رطوبت ها را جذب می کند در حالی که اسپری فیکساتور رطوبت را حفظ می کند که باعث می شود ماندگاری آرایش روی پوست خشک بیشتر شود. همچنین می توانید کمی تونر آبرسان را بعد از چند ساعت روی آرایشتان اسپری کنید تا به تعادل پوستتان و پوسته پوسته نشدن آرایش روی پوست خشک کمک کند.


بیشتر بخوانید:


ماندگاری آرایش روی پوستهای خشک


بهترین آبرسان پوست که باعث طراوت و شادابی پوست میشود


بهترین راه جلوگیری از خشکی پوست


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *