مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فواید معجزه آسای روغن شترمرغ برای پوست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آشنایی با خواص روغن شترمرغ


مصرف آرایشی روغن شترمرغ


روغن شترمرغ یکی از بهترین روغن های حیوانی موجود و یکی از بهترین محصولاتی که از این پرنده غول پیکر بدست می آید ، از حدود ۳۰۰۰ هزار سال پیش توسط مصریان، رومیان و آفریقایی ها مورد استفاده قرار می گرفته. این روغن بیشتر کاربرد آرایشی داشته است، به طوری که برخی راز جذابیت و زیبایی کلئوپاترا ملکه مصر را در استفاده مداوم از این محصول دانسته اند. در این مقاله به بررسی فواید و مزایای استفاده از این روغن شگفت انگیز می پردازیم . با ما همراه باشید.


توسط مصریان و رومیان باستان روغن شترمرغ به عنوان ماده ی آرایشی و ماده ای جهت درمان درد و رماتیسم استفاده می شده است در دهه 170 مجددا ماری آنتوانت پرهای شترمرغ را به عنوان یک مد دلخواه زنان معرفی کرد . وانفجاری در صنعت پر شترمرغ اتفاق افتاد که در طول قرن نوزدهم و بیستم ادامه یافت .


مواد تشکیل دهنده روغن شتر مرغ


این روغن از چربی های شترمرغ گرفته می شود و برای کاهش درد ، بهبود پوست های چروک شده ، بهبود زخم و … به کار می رود. اما به صورت خوراکی نیز می توان از آن استفاده نمود. این روغن به دلیل ریز مولکول بودن به سرعت و کاملا جذب پوست انسان میگردد، مولکول های روغن شترمرغ با مولکول های بدن انسان آنقدر هماهنگی دارد که پس از چند دقیقه هیچگونه اثری از چربی روی پوست نمی ماند و روغن کاملا به داخل پوست نفوذ میکند ، همین خاصیت باعث تاثیر سریعتر و بهتر این روغن میشود .


چربی های قابل استفاده برای روغن شترمرغ


روغن شترمرغ معمولا از چربی های داخل حفره شکمی و یا چربی های مابین گوشت و پوست تهیه میگردد . البته اگر از این نوع چربی ها استفاده شود خاصیت خوبی دارد به شرط اینکه روغن در دما و شرایط مناسب تهیه گردد ( روغن های موجود در بازار از این نوع روغن میباشند ) . ولی با کیفیت ترین روغن شتر مرغ روغن بدست آمده از قلم شترمرغ است و این نوع روغن بسیار گران و پرهزینه و همچنین بسیار اندک میباشد .

بیشتر بخوانید  حساسیت به کاشت ناخن چیست ؟


رفع چین و چروک با روغن شترمرغ


روغن شترمرغ چین و چروک های پوست را بهبود بخشیده و در صورت مصرف حداقل روزی سه بار پس از یک هفته تاثیر آن قابل مشاهده خواهد بود. خانم های بارداری که تازه وضع حمل کرده اند اگر میخواهند چین وچروک های بدنشان سریعتر مرتفع شود بهتر است روزانه هر چند بار که میتوانند روغن را روی پوست چروک خورده مالش دهند.


رفع لکه های پوستی با روغن شترمرغ


استفاده روزانه روغن شترمرغ لکه های پوستی را مرتفع و شادابی پوستی ایجاد میکند . البته لکه های قدیمی زمان نسبتا بیشتری برای بهبودی نیاز دارند و البته باید پیش از مالش روغن، محل مورد نظر را با آب و صابون کاملا شستشو داده و همچنین حداقل روزی سه بار مالش روغن را تکرار کنید .


تسکین درد با روغن شترمرغ


مالش روزانه حداقل سه بار روغن شترمرغ برای تسکین دردهای عضلانی ، استخوانی ، آرتروز و …… بسیار مفید بوده و همچنین باعث رفع اسپاسم های عضلانی میشود . بیشترین مصرف این روغن در این موارد میباشد ، متاسفانه آموزش صحیح استفاده از آن برای مصرف کننده ها داده نمی شود و همین امر موجب تاثیر دیر و کم میشود ، متعاقبا نارضایتی مصرف کننده را در پی دارد .


رفع جوش با روغن شترمرغ


جوش های دوران جوانی که باعث ناراحتی افراد جوان و نوجوان میشود و یا جوش های ناشی از مصرف گرمی بیش از حد، همه با مصرف و مالش این روغن بهبودی چشمگیری ایجاد میشود . بخصوص اگر پیش از مالش روغن ، محل جوش ها را با آب و صابون شستشو داده باشند و روزانه چندین بار این کار را تکرار کنند .


بهبودی زخم با روغن شترمرغ


تمامی زخم هایی که رگ ها و تاندون ها وسیستم عصبی را مختل نکرده اند و صرفا نیاز به بخیه سطحی دارند ، با مالش این روغن سریعا ترمیم میشوند . هر چه تعداد دفعات مالش روغن را بیشتر باشد ترمیم هم سریعتر حادث خواهد شد .


ترمیم سوختگی با روغن شترمرغ


انواع سوختگی ها و یا ناشی از تشعشعات را میتوان با استفاده از این محصول ترمیم نمود ، برای این منظور روزانه سه بار پس از شستشو با آب و صابون حداقل توصیه می شود .

بیشتر بخوانید  جوانی پوست با این ماساژ


دفع مار با روغن شترمرغ


یکی از خاصیت های روغن شترمرغ دفع مار میباشد ، اگر روغن را به اطراف خانه ای بزنید هیچ ماری به آن خانه نزدیک نخواهد شد .این خاصیت تاکنون نادیده گرفته شده است و هیچ کس به آن اشاره ای هم نکرده است ، البته احتمالا از این خاصیت بی اطلاع بوده اند .این خاصیت روغن شترمرغ در کتب قدیمی طب سنتی ایران توسط اطبای مشهور ذکر شده و مورد استناد پزشکی میباشد.


لطافت و جوانی پوست با روغن شتر مرغ


اگر میخواهید پوستی جوان ولطیف داشته باشید و در پوست شما آثار پیری دیده نشود، بهترین کار استفاده مداوم از این روغن است، وجود امگا 3 ، 6 و 9 در این روغن آنچنان لطافتی به پوست شما میدهد که همه خواهان دانستن سر جوانی شما باشند. کلئوپاترا ملکه مصر در تاریخ به جوان ماندن مشهور است و سر او استفاده مداوم و مالش همه روزه این روغن بوده است.


حتما شما هم شنیده اید که:” برای نرمی پوست از گلسیرین استفاده کنید “. شاید تجربه استفاده از آن را داشته باشید ، پس بهتر است بدانید که ماندگاری لطافت در استفاده از این روغن ، بیشتر از لطافت در استفاده از گلسیرین است . به عبارتی در یک دوره دو ماهه استفاده از هر یک از این دو لطیف کننده، پس از قطع استفاده از آنها، پوستی که از گلسیرین استفاده کرده است به سرعت به حالت اولیه باز میگردد ، ولی استفاده از این روغن چون پوست را به جوانی بازمی گرداند ، مدت زمان خیلی بیشتری در حالت لطافت باقی خواهد ماند .


طریقه استفاده از روغن شترمرغ


می دانید که به طور معمول هیچ درمانی برای بیماریهای پوستی شناخته شده وجود ندارد اما این بیماریها می توانند با مصرف روغن بهتر مدیریت شوند و با توجه به سه عامل سن، وزن و نیاز بیمار اثر بخشی روغن جهت بازسازی پوست و نفوذ عمقی در بین لایه های پوست که هر کدام وظیفه ای خاص به شرح زیر به عهده دارند حدود ۷۵ روز زمان لازم است و باید با در نظر گرفتن ۳ عامل کلیدی فوق هر کسی دوز مصرف خود را مشخص کند.

بیشتر بخوانید  نکاتی درباره انگشتر


به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می شوند توصیه می گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست های خود را با روغن شترمرغ به خوبی چرب کنند.برای از بین بردن جوش های صورت به مدت ۳-۲ هفته روزی یک مرتبه پس از شست و شو با صابون های غیر محرک، روغن شترمرغ به خوبی در حدود یک دقیقه روی پوست مالیده شود. لکه های پوستی زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.


برای ترک های پاشنه و کف پا روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبی مالش داده شود. حد اکثر در طی سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.استفاده از روغن شترمرغ بر روی خراشیدگی ها و زخم های پوستی و سوختگی ها روزی سه مرتبه در طی یک هفته تاثیر بسیار مطلوبی در التیام داشته و اثر زخم بسیار کمتری به جا می ماند.


روغن کشی شترمرغ


در برخی موارد دریغ از یک شستشوی ساده . استفاده از حرارت زیاد یکی دیگر از علل از دست رفتن خواص این روغن است که برای سرعت در روغن کشی از آن استفاده میشود . استفاده از چربی های کم کیفیت هم یک دلیل دیگر برای لطمه به بازار روغن شترمرغ بوده است . افزودن برخی مواد شیمیایی و یا طبیعی با هدف تصفیه روغن بدون در نظر گرفتن خواص روغن شترمرغ هم مشکلی بود که در مقاطعی گریبان محصول را میگرفت . همه این اتفاقات حول یک محور حادث شده است ، آن هم ” ارزان شدن محصول توزیعی در سطح بازار ” تا توان رقابت ایجاد شود . هیچ کس متوجه نبود این رقابت سودجویانه فقط بازار این محصول را مسدود میکند .


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *